2018-01-10, 20:44
Medlem
XaoqcHs avatar
Varför kan inte din flickvän själv flytta till stad A under studietiden och pendla för att möta dig? Egoistiskt av henne att kräva att du ska flytta dit och sedan - eventuellt! - till stad B.
Citera
2018-01-10, 20:45
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Hej,

Jag undrar hur hon tänkte här, hon vill studera i en stad som heter A (skriver bokstaven A av säkerhetsskäl).

Så hon vill studera i staden A, men hon sa till mig att vi kanske inte kommer bo där hela livet så när hennes period är slut alltså när hon är klar med sina studier och är utbildad då vill hon flytta till staden B. Detta gör det komplicerat för mig, för ska man skapa vänner och känna sig hemmastadd, fixa ett jobb för sedan lämna allt man har byggt upp i 3 år och åka till en större stad som B och börja om på en ny kula. Detta är ju minst sagt krångligt eller är det helt normalt? Jag tycker själva idén låter korkad för varför väljer man inte att flytta till staden B på en gång för om man ändå ska flytta i senare skede?
Din utgångspunkt framstår för mig som både konstig och omogen. De flesta flyttar till den ort de pluggar på, och oftast blir det längre än de tre år du skriver om eftersom de flesta pluggar minst 4,5 år. Därefter är det vanligt att man flyttar dit man år jobb och sen flyttar igen efter 1-2 år till ny ort för nytt jobb.

När man kommit upp i vuxen ålder, när man övergår från studier till jobb, så skaffar de flesta inte nya vänner på samma sätt som tidigare. Dels hamnar fokus ofta på familjebildning, dels har man kollegor som man umgås med, dels har man vänner sen tidigare, även om de inte bor på samma ort.

Det andra alternativet är att en del flyttar tillbaks till orten de kommer ifrån efter att de pluggat klart. Det är vanligare för de som börjar plugga lite senare eller som flyttat till studieorten med partner och mot förmodan fortfarande är tillsammans efter studierna.

Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Det känns väldigt vanligt... alternativet, att leva hela livet på samma plats verkar skittråkigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Exakt, hade tyckt det var knäppare om hon sa att hon ville flytta till stad A och sen bo där resten av livet.
Håller helt med er. Gissar att TS om något år, med lite mer livserfarenhet, kommer att finna sina tidigare tankar som lite oerfarna.
Citera
2018-01-10, 21:13
Avslutad
Citat:
Hej,

Jag undrar hur hon tänkte här, hon vill studera i en stad som heter A (skriver bokstaven A av säkerhetsskäl).

Så hon vill studera i staden A, men hon sa till mig att vi kanske inte kommer bo där hela livet så när hennes period är slut alltså när hon är klar med sina studier och är utbildad då vill hon flytta till staden B. Detta gör det komplicerat för mig, för ska man skapa vänner och känna sig hemmastadd, fixa ett jobb för sedan lämna allt man har byggt upp i 3 år och åka till en större stad som B och börja om på en ny kula. Detta är ju minst sagt krångligt eller är det helt normalt? Jag tycker själva idén låter korkad för varför väljer man inte att flytta till staden B på en gång för om man ändå ska flytta i senare skede?

Anta att stad B, i det här fallet, är staden ni flyttar till A ifrån.

Staden ni flyttar ifrån kallar i först C.

Då får vi;

(a+b)+c = a+(b+c)

Om b=c, blir det:

(a+b)+b=a+(b+b) Förenkling=>

2b+a=2b+a

Här ser du att b dominerar. Det förklaras av att det är nuvarande hemstad.
Citera
2018-01-10, 21:16
Medlem
Citat:
Hej,

Nu skriver du inte vilka städer eller vilken utbildning det rör sig om, men för hennes del är nog resonemanget helt logiskt. Hon vill studera i stad A därför att det är där det är enklast att komma in där och sedan till den större staden tack vare bättre jobbmöjligheter och större utbud. Frågan är ju var du kommer in i bilden eller om hon ens har tänkt sig att du ska finnas med då? Personligen tror jag att hon planerar att använda dig som kassako så hon inte ska behöva ta så stora studielån för vem som helst fattar ju att du kommer att få svårt att bara bryta upp, börja om från scratch och få ett nytt jobb i den nya staden.
Citera
2018-01-10, 21:24
Medlem
idiamindadas avatar
När man börjar plugga så träffar man en ny partner. Detta problem kommer att lösa sig själv.
Citera
2018-01-10, 21:27
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Hej,

Vet du inte det riktiga svaret själv?
Du är hennes cuck.
Hon kommer inte bilda familj med Dig.
Du är bara en språngbräda.
Vakna kompis.
Citera
2018-01-10, 21:29
Medlem
Citat:
Hej,

Skit i henne. Låt henne plugga i Luleå, Örebro. Karlstad eller något annat skitställe så kan hon höra av sig när hon, om hon blir klart. Vem fan bryr sig o ett luder som inte har några tillgångar och använder dig som sponsor. Skaffa ett nytt luder på internet eller skit i luder från internet och knulla krogluder så slipper du sponsra avskum.
Citera
2018-01-10, 21:35
Medlem
Hassan13371s avatar
Helvete vad det är nyttigt med omväxling. Satan om jag hade bott i samma stad hela mitt liv.. Det verkar vara ruter i henne, men inte dig, se till att göra som hon säger så kommer du tacka henne i slutändan
Citera
2018-01-10, 21:41
Medlem
fittas avatar
Detta är ju helknasigt! Får din flickvän åka utanför stadsgränsen på typ semester eller för att hälsa på släktingar då?

Nej men allvarligt, det är ganska standard att man flyttar till ett ställe bara för att plugga där, annars hade alla bott i Uppsala, Lund eller liknande. Hur tänkte du egentligen.
Citera
2018-01-10, 22:23
Medlem
Verkar finnas otroligt många mesar och fjollor i tråden som ger tips märker jag. Cuckholds hela bunten.

Mannen ska leda, kvinnan ska följa. Glöm aldrig det.

Ge henne ett ultimatum, och om hon väljer plugget så kan du be henne snällt att dra åt helvete. För hon är då ändå inget att ha tro mig.
Citera
2018-01-10, 22:27
Medlem
frdks avatar
om vi säger såhär..

Flyttat från A till B för studier, sen till C för bättre studier, sen D för första arbetet sen E för flickvännen sen F för att ingen av oss gillade E och F gav bra jobberbjudande och vi befinner oss i nu. Nu har vi insett att F är en väldigt misskött stad där hela kommunhuset luktar rökt gräs och alla verkar ha en mindre släng av störning. Stående skämtet här internt är att nått är fel på vattnet i stan..

Så vi söker efter G just nu, dock har vi barn som gör att man får tänka i nya banor.. så den tilltänkta G har gått över att bli H, men nu är H blommat upp med 3 flyktingsförläggningar och börjar bli stökigt, så vi har gått över till J som är lite längre från strategiska jobb men byggd som gated community vilket vi värderar högt just nu.

Var tog kompisarna vägen? jag tror ni kommer se att de flesta inte stannar kvar på samma plats.. flesta gör samma resa på ett eller annat sätt.. iaf de med högre klass, lägre klass tenderar att vara mer låst.
Trots allt, är det riktiga kompisar så planerar man events tillsammans med jämna mellanrum ändå. Rätt trevligt ta en lång weekend och återkoppla, bryta vardagen, svårt tro att nått varar för evigt, man får göra bästa av situationen.

lycka till!
Citera
2018-01-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
om vi säger såhär..

Flyttat från A till B för studier, sen till C för bättre studier, sen D för första arbetet sen E för flickvännen sen F för att ingen av oss gillade E och F gav bra jobberbjudande och vi befinner oss i nu. Nu har vi insett att F är en väldigt misskött stad där hela kommunhuset luktar rökt gräs och alla verkar ha en mindre släng av störning. Stående skämtet här internt är att nått är fel på vattnet i stan..

Så vi söker efter G just nu, dock har vi barn som gör att man får tänka i nya banor.. så den tilltänkta G har gått över att bli H, men nu är H blommat upp med 3 flyktingsförläggningar och börjar bli stökigt, så vi har gått över till J som är lite längre från strategiska jobb men byggd som gated community vilket vi värderar högt just nu.

Var tog kompisarna vägen? jag tror ni kommer se att de flesta inte stannar kvar på samma plats.. flesta gör samma resa på ett eller annat sätt.. iaf de med högre klass, lägre klass tenderar att vara mer låst.
Trots allt, är det riktiga kompisar så planerar man events tillsammans med jämna mellanrum ändå. Rätt trevligt ta en lång weekend och återkoppla, bryta vardagen, svårt tro att nått varar för evigt, man får göra bästa av situationen.

lycka till!

loool
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in