2018-01-10, 20:21
Medlem
mtuqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Nej, det är de inte.
De flesta svenskar är lydiga knähundar som vill att staten ska ta hand om allt så svensken inte behöver fundera på om denne skulle råka välja fel stim att gömma sig i. Svensken vill vara anställd så att han kan skylla sin situation på ”marknadsläget” istället för sin avsaknad av just drift och handlingskraft. Om svenne hade varit handlingskraftig hade det inte funnits några nogo-zoner. Sluta lev i en dröm och tro att Sven ska ”vakna” och styra upp skiten. Svensken är redan vaken och har accepterat sin roll i näringskedjan, nu skyller svensken på polisledningen när svensken i själva verket är orsaken till att Eliasson kan berätta sagor och helt ignorera svensken bölande. Om jag behövde hjälp med annat än deklarationen skulle nog svensken vara den sista jag frågade.
ar blandras, aven vad galler socialgrupper och har rest
haller inte med helt, samhallet i Sverige ar uppbyggt sa att alternativet till svensson ar samre for dom flesta
det ar pa got och ont gamla socialdemokratiska ideal som hamnat i konflikt med tiden, numera finns ju inte den gamla arbetare mot kapitalister, eftersom framst gruppen arbetar ar fragmenterad
men aven gruppen kapitalister
det ar inte ett vakum, det ar helt enkelt en mangdubbling av antalet grupper
det tar nog tid innan en ny ordning har uppnatts i sverige
en losning skulle ju vara att man sankte gransen, sa att smapartier, och alla dessa minoriteter fick sina roster horda
Citera
2018-01-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Genomsnitts IQ:n för den somaliska befolkningen är 68. IQ-skalan mellan 50-70 visar på ett milt begåvningshandikapp och svårigheter i att läsa och lära sig saker. Vilket här kan förklara Somaliers svårigheter till att anpassa sig i det svenska samhället. Först och främst så tror jag att vi behöver bygga upp baser/center runtom i Europa där somalier får grundläggande utbildning i att uppträda civiliserat, samt studera och utveckla språkkunskaperna innan dem är redo för att skeppas över till Sverige.

Somalier är ju tyvärr överlag kraftigt underutbildade. Det var därför jag var nyfiken på det fetmarkerade. Du får ju inte jobb på arbetsförmedlingen som analfabet utan ens grundskoleutbildning.
Problemet för många somalier är ju tyvärr att de precis som du skriver har svårigheter att både läsa och lära sig saker. Många har inte ens suttit i en skolbänk. Hur ska någon en vuxen person som princip inte ens suttit en skolbänk kunna ta igen över års förlorad skolgång?
Ditt förslag är ju iofs ett alternativ. Tror iaf inte att politikerna förstår vilken avsaknad av utbildning som vissa från vssa länder i många fall har. Eller åtminstone inte förstått förrän nu.
Senast redigerad av yokisuci 2018-01-10 kl. 20:24.
Citera
2018-01-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
2st bilar med Bope, elitgrupp inom militärpolisen i delstaten Rio de Janeiro, så skulle problemet vara löst på några veckor. De skulle nog uppleva arbetet i våra förorter som rena semestern. Polisen problem är inte numerären utan mandatet.
Du, Brasilien hade fotbolls-VM 2014 och sommar-OS 2016, inget land har fått så mycket pengar för dessa evenemang, man lovade att städa upp och INGEN favela skulle vara kvar. Man hade pengar, resurser och gott om tid på sig.

Men, man fick inte bort den största favelan, den enda (?) som dessutom inte ligger i utkanten utan nästan mitt i stan, den i Rio

De krigade och krigade mot både polis och militär och de vägrade ge sig.

Så lägg ner dina höga tankar om Bope och vad fan du sa mer.
Citera
2018-01-10, 20:25
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du, Brasilien hade fotbolls-VM 2014 och sommar-OS 2016, inget land har fått så mycket pengar för dessa evenemang, man lovade att städa upp och INGEN favela skulle vara kvar. Man hade pengar, resurser och gott om tid på sig.

Men, man fick inte bort den största favelan, den enda (?) som dessutom inte ligger i utkanten utan nästan mitt i stan, den i Rio

De krigade och krigade mot både polis och militär och de vägrade ge sig.

Så lägg ner dina höga tankar om Bope och vad fan du sa mer.
Den stora skillnaden är att i favelorna har gängen befolkningen med sig. Det har man inte i Sverige. Dessutom är de kriminella i Sveriges förorter i stark minoritet till skillnad mot i Rio.

Äpplen och päron.
Citera
2018-01-10, 20:27
Medlem
00sjus avatar
Är båda gängen bosatta i Rinkeby?
Citera
2018-01-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Den stora skillnaden är att i favelorna har gängen befolkningen med sig. Det har man inte i Sverige. Dessutom är de kriminella i Sveriges förorter i stark minoritet till skillnad mot i Rio.

Äpplen och päron.
Ja för helvete, det går inte att jämföra Rinkeby eller ngt annat här mot en favela, eller mot folket eller mot nånting.
Citera
2018-01-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter

Äpplen och päron.
Jag kom på mig själv där, på ett sätt han man faktiskt har Rinkeby bakom sig, inte så framträdande som i en favela eller i bakom Sinaloa-kartellen i Mexico, som anses goda av de som är från deras by, det är deras motståndare som skapat krigen och är onda, men man har deras tystnad, deras tigande hjälper dem mycket och försvårar oerhört för polisen i Rinkeby.

Så det finns ett medhåll, om än inte alls som de exempel vi nämnde.
Citera
2018-01-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Okej, du tänker som politiker. Du skrev "myndigheter". Ja, tyvärr har väldigt många islamister tagit sig in i politiken eller lyckats påverka redan existerande politiker som inte är islamister. Och svensk media såväl som svenska politiker, låter dessa föra "muslimers talan". SVT gjorde reportage om det där: https://www.youtube.com/watch?v=G478BZwVV6
Det är enligt mig förj-vligt.

Nej, det var någon annan som skrev "myndigheter", fast det är klart att de berörs. För att ta Järva som exempel så har ju politiker X lagt sig i både tjänstemäns och myndighetspersoners arbete i specifika ärenden(bidrag till andra somalier, var projektpengar ska gå, vilka som får göra vad på offentliga platser och mycket annat).
Denna man https://mitti.se/nyheter/avgangskrav-och-massiv-kritik-mot-tenstas-toppolitiker/ är bara en i mängden av idioterna som försöker sätta demokratin ur spel. Dom finns överallt i landet.
Citera
2018-01-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jag kom på mig själv där, på ett sätt han man faktiskt har Rinkeby bakom sig, inte så framträdande som i en favela eller i bakom Sinaloa-kartellen i Mexico, som anses goda av de som är från deras by, det är deras motståndare som skapat krigen och är onda, men man har deras tystnad, deras tigande hjälper dem mycket och försvårar oerhört för polisen i Rinkeby.

Så det finns ett medhåll, om än inte alls som de exempel vi nämnde.

Är du på riktigt? Skjutglada små gangstertroll har INTE backning av dom som bor där. Dom är ytterligt hatade. Till och med av andra av samma skrot och korn som dom som du själv påpekade. Det är ju det som är sjukt. Att tio idioter med svans kan hålla hela områden gisslan. Att folk inte vittnar är inte av lojalitet utan rädsla. Tror du på allvar att dom som bor där vill vara skräckslagna när de går till jobbat, ska handla i centrum(om affärerna är öppna), att ambulanser försenas när folk behöver vård eller att de vill se sina bilar brinna.
Citera
2018-01-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Är det Jaffar Byn & hans polare som hämnas för pissfilmen?

Jaffarbyn har fått nog , Kan jag lätt säga , hans liv brann upp efter filmen , vilket är riktigt synd , man ska aldrig diskriminera en människa om du kan kontrollera din ilska. Dessa killarna som gjorde det mot honom hade makten framför sig och utnyttjade den , men när jaffar byns hjärna twistade så gick han nog all in efter chocktillstånden han fick gå igenom under perioden, tiden och när filmen hade som mest tittare.
Citera
2018-01-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Ni som säger att folk som kränger inte har stålar: En bekant torska som sålt via darkweb, polisen hitta 200.000 sek i bitcoins och 150.000 sek i kontanter. Han skötte allting helt själv.

En bekants bekant var aktiv säljare på Cloud 9 och SR1 för er som kommer ihåg. Drog in nästan en mille innan han lade av. Noll möjlighet att tvätta pengarna, så han bor (fortfarande) i en sunkig tvåa i en medelstor dansk stad där han numer jobbar som fritidsledare och tjänar 21 tusen. Pengarna från droghandeln täcker mat, bensin och nöjen, men något vidare flott liv är det inte. Sett till risken han tog skulle han, enligt egen utsago, aldrig gjort om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Alltlringet
Är 350 k mycket menar du ?. Räcker knappt till en kontantinsats på en vettig lägenhet.

I perspektiv till fängelsestraffet är det kaffepengar, håller helt klart med :P
Citera
2018-01-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatorofmypage
Jaffarbyn har fått nog , Kan jag lätt säga , hans liv brann upp efter filmen , vilket är riktigt synd , man ska aldrig diskriminera en människa om du kan kontrollera din ilska. Dessa killarna som gjorde det mot honom hade makten framför sig och utnyttjade den , men när jaffar byns hjärna twistade så gick han nog all in efter chocktillstånden han fick gå igenom under perioden, tiden och när filmen hade som mest tittare.

Luffaren försökte spela spelet. Han förtjänade det. Hade han kunnat backa sina stora ord hade situationen kunnat vara omvänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in