2018-01-10, 20:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Nja, har de legat länge eller var väldigt skadade är det inte säkert att någon uppenbar orsak finns.

Kan finnas flera var för sig dödliga skador också. Eller så är det som du skriver, att det inte syns någonting.
Hur ska dom kunna ha legat länge när det varit så mycket högtider, tror du man inte ringer sina föräldrar och närmaste nån gång under högtiderna som varit, önska gott nytt år , god jul etc?
Citera
2018-01-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur ska dom kunna ha legat länge när det varit så mycket högtider, tror du man inte ringer sina föräldrar och närmaste nån gång under högtiderna som varit, önska gott nytt år , god jul etc?
Beror på. "Vi kommer fira nyår utomlands - vi hörs vecka 2". Typ. Och är man inte mycket ute på Facebook och lägger ut bilder så är det ingen som saknar en förrän man förväntar sig att de kommer hem.
Citera
2018-01-10, 20:21
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det är inte en journalist som pratar i klippet... Det är verksamhetschefen för grundskolorna i Bjärred och Lomma, Sven-Johan Davidsson.

Låt vara vem det vara vill. Det enda jag har torgfört är vad de sa på Rapport. Det står jag för.
Citera
2018-01-10, 20:23
Medlem
Rektorn för äldsta flickans skola säger till Sydsvenskan att det främst var pappan som de hade kontakt med och att han var mycket nöjd med undervisningen samt att det gick bra för flickan. Låter inte som ett döende barn direkt.

Inget sägs om mamman. Mycket skumt det där med mamman. Vad vet man om henne. Folk har gått ut om pappan i positiva ordalag men ingen har något att säga om mamman. Vem var hon, en särdeles anonym kvinna som ingen verkar känna. Skumt det där.
Citera
2018-01-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Varför är mord utesluten? Jag menar en utomstående GM.
Mord är inte uteslutet. Det utreds som standard alltid. Och i detta fallet rör det säkerligen om det i lagens bemärkelse. Utomstående utesluts troligen som det redan skrivits om, p.g.a ett brev som hittades där det säkerligen stod en förklaring till varför.
Citera
2018-01-10, 20:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Varför är mord utesluten? Jag menar en utomstående GM.

Det förklaras genom det de sett i huset. Vad nu det är kan man bara spekulera i. Möjligen kanske ett självmordsbrev. Sedan det faktum att det var låst inifrån. Just detta är ju dock något man fejka så man hoppas inte polisen snöat in sig alltför tidigt på att det uteslutet kan varit en utomstående GM.
Citera
2018-01-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Grovt våldsbrott är det enda jag läst. Mord går under det och kan ju ha gått till på olika sätt.
Grovt våldsbrott är inte synonymt med mord. Giftmord är t.ex inte ett grovt våldsbrott, om våld inte använts för att få.offret att svälja giftet, men det är ändå mord. Dråp, grov misshandel etc är grova våldsbrott men de är nte mord.
Citera
2018-01-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Låt vara vem det vara vill. Det enda jag har torgfört är vad de sa på Rapport. Det står jag för.

Och jag rättade dig och dem... Barnen har varit i skolan 1-2 dagar i veckan enligt lärare och rektor - Detta är vad som sagts under presskonferensen.
Om de sen kommit fram till att barnen inte varit i skolan alls låter jag vara osagt, så kan det vara. Men vi får gå efter vad vi vet och efter vad som är bekräftat.
Citera
2018-01-10, 20:30
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HK1975
Det verkar ju konstaterat att döttrarna var mycket sjuka. Är det konstaterat att mamman hade cancer? Hon fått besked att det inte är mycket kvar? Döttrarna vill följa med? Pappan som är den enda som är fysiskt frisk väljer att följa med? Ett gemensamt beslut? En mycket mycket tragisk teori..

Nej nej nej. Allt är rena spekulationer i tråden. Mammans hälsotillstånd vet vi inget om. Egentligen inte heller barnens mer än att de hade något medicinskt hinder som gjorde normal skolgång omöjlig.
Citera
2018-01-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Läs artikeln.
Och? Det finns ingen motsättning i det. Man vet att de dog genom utökat självmord, men vill väl konstatera om det var barbiturater eller benzodiazepiner som använts. Inte för att det spelar någon roll, död som död men det är ändå intressant.
Citera
2018-01-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Står bara "vad som än orsakat". Betyder inte att dom vet vad.

Polisen har gått ut och sagt att de har "bra koll på vad som skett". De vet, men förundersökningssekretessen finns. De vågar inte säga något konkret än.
Citera
2018-01-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Och jag rättade dig och dem... Barnen har varit i skolan 1-2 dagar i veckan enligt lärare och rektor - Detta är vad som sagts under presskonferensen.
Om de sen kommit fram till att barnen inte varit i skolan alls låter jag vara osagt, så kan det vara. Men vi får gå efter vad vi vet och efter vad som är bekräftat.
Nej, de har inte varit i skolan alls. De fick hemundervisning tre resp fyra dagar i veckan. I övrigt har de inte varit i skolan:
Kommunen meddelar att de två döttrarna i familjen var inskrivna i var sin skola, men att de aldrig befann sig på plats. I stället fick de hemundervisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in