Citat:
Ursprungligen postat av
levestalinsminne
Jag startade tråden i förhoppning om att vi skulle kunna diskutera hur man ska kunna lösa problemen i förorterna där ungdomar, barn och helt civila dör till följd av uppblossade gängkrig. Jag hoppades att vi skulle kunna diskutera hur man ska kunna stävja gängvåldet i Rinkeby, nå försoning mellan de stridande parterna och på sikt återanpassa dem till samhället.
Du avhumaniserar dem helt. Jag undrar hur du hade varit om du hade växt upp med traumatiserade föräldrar, i trångboddhet och svåra ekonomiska förhållanden. Om våldet alltid hade funnits närvarande i ditt bostadsområde. För att citera Jaffar: ”Jag växte upp med våld, så klart att jag blev våldsam. Det är dagens sanning, men du är helt blind för den.
Jag hopps på att vapnen kallnar och att folk kommer närma sig varandra igen. Att brott beivras och att de som begått dem får den rehabilitering de behöver. Så löser man problemen, inte genom att rapa upp SD-floskler som aldrig kommer leda till någon förändring i praktiken.
Man märker att du skriver bra och har bra flyt i det du skriver, till priset av att du famlar ganska styggt i poängen. Utveckla gärna det fetade, SD är ju det enda partiet som inte har fört sin politik i Sverige någonsin, hur vet du få vad deras politik skulle innebära i praktiken? Vad är SD-floskler? Att integrationen inte funkar?
Att svensk kultur kommer att dö ut om den inte aktivt bibehålls?
Att invandrare har det in i helvete för bra utan några som helst krav på motprestation?
Att motprestation faktiskt bör krävas om främlingar vill ta del av vår välfärd?
Förklara gärna vad som är floskler...
Jag skulle säga att de sju partier som hela vår moderna tid styrt detta land är politiken som uppenbarligen inte gör någon skillnad i praktiken, för det är ju den politiken vi sett i PRAKTIKEN hittills?