2018-01-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hade de inte tvingats in i fel sällskap i tidigt ålder hade läget varit annorlunda. De har hamnat i den här livsstilen på grund av att samhället har svikit dessa unga grabbar. De växer upp i en destruktiv miljö. Kriminaliteten är det som erbjuds. Politiker och myndigheter har ett stort ansvar för att det blivit som det blivit för såna här killar i socialt utsatta områden. Många av dem är smarta. De får ut sin kreativitet genom att skriva musik istället.
Sicket dravel. Den absolut största och förkrossande majoriteten som växer upp i destruktiva miljöer i dylika områden runt om i Sverige blir inte kriminellt pack. Det är en lite procentandel som blir livsstilskriminella trots att de delar samma betingelser med hundratusentals andra som gått vad mupparna kallar "livets hårda skola".
Citera
2018-01-10, 16:47
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
(FB) Alban Ligan
Albanligan är/var inte heller något dåligt namn. Bara lite löjligt. Men säkert sant.

Dessutom har de ju en egen rap-stjärna, Dr. Alban!

I övrigt har gängnamn aldrig varit speciellt coola, men jag gillar när de beskriver verksamheten, som just Shottaz, Dödspatrullen eller de gamla originalen Boozefighters MC
Citera
2018-01-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Sicket dravel. Den absolut största och förkrossande majoriteten som växer upp i destruktiva miljöer i dylika områden runt om i Sverige blir inte kriminellt pack. Det är en lite procentandel som blir livsstilskriminella trots att de delar samma betingelser med hundratusentals andra som gått vad mupparna kallar "livets hårda skola".
Det förändrar väl inte faktumet att det är deras miljö som formar dem, att alla inte inte blir det ändrar inte på nånting.
Citera
2018-01-10, 16:56
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Shottaz är tunga grabbar. Det är ingen tvekan om det.

"Tunga grabbar"? intressant att se PK trollet Casey visa sin respekt för dessa.

Om man är tung så vet ingen utomstående om vem man är, instagram t.ex där man påvisar sin kriminella tillhörighet är ett kvitto på att man är en liten skitblatte med komplex ( oundvikligt tydligen) härligt att dessa sopor till människor avrättar varandra.

<3 Det värmer i mitt hjärta.
Citera
2018-01-10, 17:01
Medlem
En liknande tråd i Finland, Italien, hade folk gaddat ihop sig och åkt ut dit och tagit tag i det. Tagit det på allvar, minst sagt, men där hade det aldrig fått gå så långt som här. Här sitter man och flabbar åt det på nätet och mitt i debatten häromdagen så klipper de i topic en till. Och folk tramsar vidare. Stackars de äldre svenskarna som tvingas se på hur allt förfaller och folk isolerar sig vid datorn och frågor som "vågar ,an käka pizza där?" figurerar.

Och detta är bara början. När dessa är borta kommer det ännu värre folkslag. Man brukade säga att Sverige var 10(?) år ifrån USA, men det tätnar vad det verkar.
Citera
2018-01-10, 17:06
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestbice
Det finns en anledning till att vi har råd att ta in alla babbar som inte klarar sig själva, jag förstår inte hur man kan vara kaxig när man kommer från en så lång rad misslyckade människor som inte ens fixar mat till sin egen familj. Att man tar emot allt detta och sedan vänder det till att "svensken" skulle vara en feg jävel som inte har någon handlingskraft visar ju bara varför dessa värdelösa människor och deras länder inte fungerar.

För övrigt lär väl det sista en kriminell bidragstagare behöver tänka på vara deklarationen.
Nu projicerar du, jag är ingen kriminell bidragstagare. Blattarna fixar alltid så att deras egna får vad som behövs, omoraliskt eller ej så sker detta varenda dag. Svensken gnäller och hoppas att gnället ska tas upp av flocken och bli en ”rörelse” så att svensken ska slippa slösa på denna magiska ”handlingskraft” som det verkar finnas hur mycket som helst av, men inte används?

En feg jävel är den som inte vågat sätta stopp för massinvandringen för att det kan bli dålig stämning bland grannarna om man avviker från huvudfåran. Svensken är en feg jävel och det kan inga löjliga vikingdrömmar ändra på. En feg jävel, det är ju bara att kolla hur majoriteten röstar i detta arma land.
Citera
2018-01-10, 17:07
Medlem
Mr TTTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
En liknande tråd i Finland, Italien, hade folk gaddat ihop sig och åkt ut dit och tagit tag i det. Tagit det på allvar, minst sagt, men där hade det aldrig fått gå så långt som här. Här sitter man och flabbar åt det på nätet och mitt i debatten häromdagen så klipper de i topic en till. Och folk tramsar vidare. Stackars de äldre svenskarna som tvingas se på hur allt förfaller och folk isolerar sig vid datorn och frågor som "vågar ,an käka pizza där?" figurerar.

Och detta är bara början. När dessa är borta kommer det ännu värre folkslag. Man brukade säga att Sverige var 10(?) år ifrån USA, men det tätnar vad det verkar.

Och du sitter på Första Parkett,i VARJE konflikt o levererar,vare sig det gäller S-tälje,Göteborg,Sthlm,Wisemen,Bandidos,Cosa Nostra t.o.m Mexikanska Karteller har du full koll på..
Citera
2018-01-10, 17:10
Medlem
levestalinsminnes avatar
Tråkigt at läsa alla rasitiska kommentarer. Jag hoppas att lagen gör sitt och att konflikten lägger sig. Lider med alla mammor och pappor som tvingas begrava sina barn innan de ens fyllt 30. Mycket blod har flutit och varje släckt människoliv är en ofattbar tragedi för alla inbladade parter.

Nu vet jag inte om de inbladade läser detta men jag manar till försoning. Även de värsta konflikter går att lösa. Alla tankar med de skjutna, deras familjer och närstående. Må de döda vila i frid och må de levande som är en del av dessa två grupperingar leva långa liv där de kan använda sina erfarenheter till att hjälpa andra att inte gå i deras fotspår.
Citera
2018-01-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr TTTT
Och du sitter på Första Parkett,i VARJE konflikt o levererar,vare sig det gäller S-tälje,Göteborg,Sthlm,Wisemen,Bandidos,Cosa Nostra t.o.m Mexikanska Karteller har du full koll på..
Jantelagen punkt 5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.

Kram på dig, bidra nu istället för att vara bitter.
Citera
2018-01-10, 17:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr TTTT

Oavsett konflikt brukar han veta allt om det. Har tillomed för mig att han var en av de som var med och visste massor om det gamla kriget mellan MS-13 och La 18. En kille med koll på det kriminella.
Citera
2018-01-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Oavsett konflikt brukar han veta allt om det. Har tillomed för mig att han var en av de som var med och visste massor om det gamla kriget mellan MS-13 och La 18. En kille med koll på det kriminella.
Oerhört smickrande att ni öser beröm över mig, men nog för att jag vet en jävla massa, men MS13 och några LA18 har jag, FAKTISKT, ingen aning om, förutom att jag vet vilka de är. Så även jag har mina brister.

Folk säger Google men då sa ngn i mitt ställe, då finns ju den infon tillgänglig för alla, märkligt att en helt okunnig jävel råkar hitta så mycket gång på gång.

Men detta är en tråd som berör några ni bajsar i blöjan inför, lätt att vilja flytta fokus då, men ta tag i både topic och problemet nu då, era fullblodsgangsters!
Citera
2018-01-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Den genomsnittliga svenska knarklangaren har inga som helst ambitioner att bli en Escobar, han vill hålla det lågt, krydda det lite extra. Den genomsnittliga svenska knarklangaren säljer i regel lite röka, lite pix kanske, kan kanske förmedla ladd, men han är mer lik en vanlig svenne än en han som kränger som suktar efter framgång och uppgång och mer och mer.

Skulder efter studielån har ju varenda svenne, så det blir liksom lite fail.

Den genomsnittlige knarklangaren världen över är en beroendeperson som säljer för att finansiera sitt eget missbruk. Fast det skiter sig alltid när de åker dit, ett parti surnar ur eller de tar sig vatten över huvudet.
Grabbarna ni tror gör pengar kan inte köpa ett skit eftersom de inte kan låna pengar eller gör några. Den genomsnittliga medlemmen i toppskiktet av ett förortsgäng har SMS-lån till taket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in