2018-01-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Fick ett PM där det beskrivs att fadern hade ihjäl barnen. Därefter sin fru och att han slutligen hängde sig själv.
"Hade ihjäl"? Fick du PM från ett barn? Hade det varit en säker källa så hade du fått en bättre beskrivning än så.
Citera
2018-01-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Detta verkar vara det jag kallar för fasadfamilj. Allting utåt har varit perfekt & man har varit måna om att en polerad yta ska visas upp. Inne i familjen bakom fyra väggar har det varit något annat. Diagnoserna ME som man skaffat på barnen har man säkert skaffat för att de skulle kunna vara hemma eftersom något i familjens inre liv skulle döljas. Jag visste inte ens att man satte den diagnosen på barn. Något har pågått inne i familjen. Kan t.ex. vara sexuella övergrepp, eller att någon av föräldrarna var psykiskt sjuk eller annat. Prioritet ett har varit att dölja det som pågår inom familjen för att den fina fasaden inte skulle krackelera.

Det var verkligen att "koka-soppa-på en spik". Mamman har "gillat" en sida på Facebook som handlar om ME. Det är allt. Behöver inte betyda ett piss.
Citera
2018-01-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanilund
Äntligen ett klokt inlägg. Tack!

Med tanke på all okunskap här, kan man ju förstå hur det har varit för familjen i deras försök till hjälp. Försäkringskassa/vårdinstanser som ifrågasätter och bara lägger på mer bördor på en redan hårt pressad familj.
Flickorna hade ME och mamman var hemma mycket med dem. De hade problem med sina kontakter inom vård och myndigheter. Källa: en av mammans få Facebook-kontakter (dvs en nära person med tidigare insyn).

Tror du att mamma gjorde det? Eller pappa blev trött på "mamman's spekulations sjukdom"? eller båda var trötta?
Citera
2018-01-10, 16:25
Medlem
ME är en mycket vidrig sjukdom.
Min morbror har haft det sedan sena tonåren men diagnosticerades först när han var kring 25.

Han måste ha mörkt och tyst hela tiden då hans hjärna är så trött att minsta grej som tar uppmärksamhet tröttar ut. Han orkar endast äta 1 mål mat om dagen. Han klarar däremot inte att tillaga mat själv, klarar nästan inte av att duscha heller numera.
Pratar han med sin sambo en liten stund blir han helt slut efteråt.

Vid jul orkade han vara med i vardagsrummet en halvtimme men med resultatet att hans kropp kollapsade och han svimmade. Kroppen krampade.

Idag tror forskarna allt mer på att nervsystemet är inflammerat och detta orsakar ME/CFS. Ofta bryter sjukdomen ut efter en kraftig infektion tex influensa.
Man har provat starka injektioner med B-vitamin men numera anser man att det inte verkar hjälpa.
Det finns ingen hjälp att få medicinskt.

Bara hjälpmedel som rullstol. Men inget man blir mer frisk av.

Jag förstår om familjen varit i djup kris! Små barn som inte klarar av att leka, vara med kompisar och leva ett normalt liv måste vara hemskt och deprimerande.

Ofta behöver de med kraftig ME en assistent som vårdar och hjälper personen. I många fall blir det de anhöriga som sköter detta.
(Pappan ska ha gått ned i tid och jobbat hemifrån tex)

Självklart inget man får mörda någon för!
Men en person som får ett sammanbrott och djup psykisk kris utlöst av svårt sjuka barn kan mycket väl se detta som en utväg!
Citera
2018-01-10, 16:26
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Detta verkar vara det jag kallar för fasadfamilj. Allting utåt har varit perfekt & man har varit måna om att en polerad yta ska visas upp. Inne i familjen bakom fyra väggar har det varit något annat. Diagnoserna ME som man skaffat på barnen har man säkert skaffat för att de skulle kunna vara hemma eftersom något i familjens inre liv skulle döljas. Jag visste inte ens att man satte den diagnosen på barn. Något har pågått inne i familjen. Kan t.ex. vara sexuella övergrepp, eller att någon av föräldrarna var psykiskt sjuk eller annat. Prioritet ett har varit att dölja det som pågår inom familjen för att den fina fasaden inte skulle krackelera.
Allting utåt har inte varit perfekt, rektorn i en av flickornas skola talar en familj "i djup kris". Tycks inte som att man försökt dölja detta.
https://www.expressen.se/kvallsposten/dottrarna-lag-doda-i-hemmet-rektorn-familj-i-djup-kris/
Citat:
Genom sin yrkesroll kände hon den döda familjen väl. Den yngsta dottern gick på skolan och den äldre har tidigare varit elev.

– Vi har jobbat nära och vi har sett en familj i djup kris. Men att det skulle gå så här det fanns inte på kartan. Det kunde ingen tro, säger rektorn.
Citera
2018-01-10, 16:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vad jag förstår, efter att han pratat med Lunda-folk, så hade mamman cancer.
Citera
2018-01-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susk
Tror du att mamma gjorde det? Eller pappa blev trött på "mamman's spekulations sjukdom"? eller båda var trötta?

Jag vet inte, min källa är idag i djup kris och jag vill inte fråga om detaljer i ett sådant läge. Jag tror heller inte att vederbörande vet hur det gick till ändå.
Citera
2018-01-10, 16:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vad för typ av cancer och i vilken stage?
Citera
2018-01-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Detta blir bara värre! Två sjuka barn och en mamma som hade cancer

Citat:
Ursprungligen postat av mammanilund
Jag vet inte, min källa är idag i djup kris och jag vill inte fråga om detaljer i ett sådant läge. Jag tror heller inte att vederbörande vet hur det gick till ändå.

Jag förstår!
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Jävlar. 31 000 läsare?! Tragiskt är det iaf. Jag får en känsla av att pappa mördade hela familjen och sedan begick självmord.
Senast redigerad av Ducadream 2018-01-10 kl. 16:35.
Citera
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downieandreas
Vad vet vi om kvinnan? H*nna B*enton? Tycks ha fått mig en bild om mannen att vara en duktig docent i skattejuridik som håller föredrag med en Ben Torres. Var ett föredrag igår på LU som han av förklarliga skäl inte dök upp på.

HB var jurist på Skatteverket.
Citera
2018-01-10, 16:32
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardCarnby
Helt sjukt - bror 60+ som företagare, har hela livet presterat och gör det än. Fick diagnos om kronisk trötthet och sedan mer noggrann om ME, men vi är inte nöjda än då han inte blivit frisk. Lämnar prover varje vecka på levervärlden och annat efter en infektion för 3 år sedan. Den tid han är vaken arbetar han, det har varit drivkraften i hela hans liv. Du är ett jävla misstag som definitivt inte är läkare, vad du än säger. Jag lyssnar och läser oftast och kommenterar väldigt sällan, du slog fan rekord i idioti. Är du arbetslös så det i verkligheten är jag och resten här på fb som betalar ditt uppehälle? En familj har dött och här yppar du din talan HAHA Inte ens folket på parkbänken utanför bolaget hade lyssnat på dig. Kanske just det som är felet. Läkare, ja eller hur. HAHA
Citerade du fel person eller var det där riktat till mig verkligen? jag gillar medicin men är definitivt inte läkare och har aldrig sagt att jag är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in