2018-01-10, 15:12
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om båda barnen var hemma på dagarna är det väl troligt att ngn förälder också var det. Har man barn finns andra prioriteringar.

Javisst, men alla vet att man sitter två gånger så mycket på Facebook när man är hemma..

Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag TROR också att de gjort det tillsammans.

Pappan har uppenbarligen deaktiverat/vilat sin Facebook. Men jag tycker inte det är jätteskumt att hon bara hade 58 vänner på Fejan. Vissa människor har bara vänner på Facebook som de verkligen är VÄNNER med på riktigt, medan andra samlar på "vänner" på Fejan nästan som "mängdskrytande" och kanske knappt skulle känna igen dem i verkligheten. Speciellt de som är lite yngre. En av de trevligaste personerna jag vet har långt mindre än hundra vänner på FB

58 låter dock fortfarande jättelågt!
Citera
2018-01-10, 15:13
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
De är väl registrerade som religiöst samfund och har likvärdig uppbyggnad som de flesta andra religioner ?. De anser själva att det är en religion och de är lagliga i många länder.

Ser ingen skillnad mellan Scientologer eller Islamister, Kristna.. Allt byggs på fantasier och blind tro utan fakta. Faktiskt ganska lika mormonerna med tanke på att de hart en "Bibel" skapad i modern tid av någon virrpanna.. Ett slags modern Mormons bok.
Okej då. Men jag tycker iaf att de är en sekt och kanske även de som anses vara religioner....
Citera
2018-01-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Det tror inte jag heller.
Det låter det osannolikt att han mitt i top-karriären som få uppnår till och mitt i livet skulle mula hela familjen bara sådär. Sen ser han väldigt ödmjuk ut av bilderna att döma, och en bild säger mer än 100 ord.
Jag kan sätta min högra arm på att han är oskyldig.

Jag tänkte på att någon tidigare skrev här och citerade något som ena dottern kommenterat på youtuben. Något om att hon talade med saker och att de talade med henne. Kan det vara en ”sak” som sagt åt henne att döda familjen?
Citera
Medlem
tailorsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oprahharpo
Måste fråga om detta hände i Uppsala det du pratar om?
Ja. Jag gick i samma skola som barnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
De har ju ändå beslutat att barnens liv inte är värda att leva

De? De eller någon av dem har bestämt det ja. Kanske är det i tron att de ska återses någon annanstans som gör att allas liv släcks
Om någon av föräldrarna är så deprimerad att denne vill ta sitt eget liv så kan det vara det enda motivet också.
Den äldsta tjejen har vi inte riktigt pratat om, vad talar för att det inte är hon som gjort detta? Pga smärta, skam m.m.
Visst, långsökt det också, men liknande saker har hänt.
Ber om ursäkt för den teorin, detta är för tragiskt.

Samtidigt är jag som sagt öppen med vad dödsorsaken kan vara, tyvärr lutar det åt att någon gjort detta med uppsåt.
Citera
2018-01-10, 15:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Båda barnen har ME, jag vet det från pålitlig källa.
Vilket är helt sjuk anledning att avsluta barnens liv för, visst jag har bara läst lite grand om sjukdomen nu men det finns avsevärt många värre/grymmare sjukdomar som man åtminstone kan ha lite förståelse för... Dessutom, vem säger inte att det kan komma bra mediciner/behandlingsmetoder om 5-10-15-20 år, varför avsluta det här? Sinnessjukt.
Citera
2018-01-10, 15:16
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweswe6
Barnen har ME/CFS en ledsjukdom som gör att de har mer smärtkänslighet i leder och muskel och andra symptomer. deras mamma H.B gillar en sida på fb som är kring denna genetiskasjukdomen

Det där hittar du ju bara på
Citera
2018-01-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Det där hittar du ju bara på

Jag bekräftar att de hade ME.
Citera
2018-01-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vi pratar om två människor som båda verkar tagit bort saker från sina Facebooks. Jag har kollat på mängder av professorer på Facebook och detta är första gången någon inte har profilbild. Det är märkligt!

Måste visst göra detta inlägg till slut då många spekulerar i varför han tagit bort sin sida. Jag googlade adressen igår kväll redan och hittade namnen på de som bodde där... och O.H.s namn och FB-sida , den var då full men bild på honom mm...hennes var dock lika inkognito som nu. Det är väl någon som har agerat på de rättigheter man kan dela ut på FB till vissa, att de kan gå in och editera ens profil vid dödsfall.. den personen var snabb i detta fall. Så han har inte själv " tagit bort den" om man säger.
..Vila i frid..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vilket är helt sjuk anledning att bragta barnen om livet, visst jag har bara läst lite grand om sjukdomen nu men det finns avsevärt många värre/grymmare sjukdomar som man åtminstone kan ha lite förståelse för... Dessutom, vem säger inte att det kan komma bra mediciner/behandlingsmetoder om 5-10-15-20 år, varför avsluta det här? Sinnessjukt.

Men... ingen vet vad motivet är eller vem som har gjort detta! Det kan ju faktiskt vara den äldsta dottern också. Om vi nu skall spekulera. Vi VET inte. Jag tror vi kommer få mer info om ett par dagar, men misstänker att man kommer sekretessbelägga 90% av hela utredningen och vad man kommer fram till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Närstående mig, och bekant med en av föräldrarna, och har blivit erbjuden närvaro i krismöte.

För bara 6 timmar sedan skrev du så här:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-01-10, 15:19
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Vad är det som är märkligt med det? Folk har börjat låsa sina profiler för att det går. Det betyder inte att man har något att dölja, utan för att det inte finns några argument för att vara så personlig som Facebook uppmuntrar till. Att sitta och lägga ut sina mer privata grubblerier inför hela världen att läsa utan att man ens vet vem som läser... Det är sinnessjukt att sitta och kackla om ”storebrorssamhället” medan man villigt lägger ut vadfansomhelst på Facebook som inte ens kräver bakdörrar för att ta del av.

Det är inte NSA som jävlas med Facebookare, det är vanliga människor som du och jag. Varför skulle man inte begränsa tillgången när det är så enkelt?

Merparten begränsar inte. Fyra människor är döda, då blir sånt här av intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in