2018-01-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweswe6
Barnen har ME/CFS en ledsjukdom som gör att de har mer smärtkänslighet i leder och muskel och andra symptomer. deras mamma H.B gillar en sida på fb som är kring denna genetiskasjukdomen
Och detta vet du med all säkerhet? Eller spekulation bara för att mamma gillar sidan på fb?
Citera
Medlem
Parths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Kan bekräfta att barnen var sjuka.

Har en pålitlig kontakt, som däremot inte vill berätta för mycket, av hänsyn till anhöriga.

Hur är det hänsynsfullt mot anhöriga att inte berätta vad det rör sig om för sjukdom?
Tycker anhöriga att gissningar och spekulationer i blindo är bättre?
Tycker anhöriga att sjukdomen deras nära och kära led av helst inte ska uppmärksammas, vilket i förlängningen skulle kunna leda till ökad hjälp för andra som lider av samma åkomma som deras anhöriga?
Tycker de anhöriga att sjukdomen är av det pinsamma slaget, har småflickorna varit lättfotade på fel ställen? (notera sarkasmen)

Som det kanske framgår anser jag att din pålitliga kontakt bör tänka om.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweswe6
det verkar som de led av svår ME/CFS, mest troliget barnen då. Vet inte om mamman också led av det. Varför ta ett sånt steg och varför ta med hela famioljen ner i graven med smärtstillande? var hon så egoistisk?
Nog för att ME/CFS låter jobbigt, men det känns ändå inte som en sjukdom att döda för att undvikas att plågas av. Det är ofta svårt att få diagnosen ME/CFS, liksom Fibromyalgi. Symptomen kan vara diffusa och det kan även finnas andra orsaker till dem (psykiska).

Fast det är lite väl tidigt att spåna in på ME/CFS beroende på att modern ska ha varit med i en Facebookgrupp om detta (behandlingsklinik). Det skulle kunna handla om att hon har någon släkting som är drabbad, eller själv jobbat inom närliggande verksamhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
ME

https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/MECFS/?ar=True

Var en av de sjukdomar jag trodde på, är detta 100% sanning?
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-01-10, 14:47
Medlem
Att Facebook-profilerna har så lite information kan betyda att de har varit medvetna och förstått Facebooks sekretessinställningar. Jag visar också väldigt lite för icke vänner. Det är inte svårt.
Citera
2018-01-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parth
Hur är det hänsynsfullt mot anhöriga att inte berätta vad det rör sig om för sjukdom?
Tycker anhöriga att gissningar och spekulationer i blindo är bättre?
Tycker anhöriga att sjukdomen deras nära och kära led av helst inte ska uppmärksammas, vilket i förlängningen skulle kunna leda till ökad hjälp för andra som lider av samma åkomma som deras anhöriga?
Tycker de anhöriga att sjukdomen är av det pinsamma slaget, har småflickorna varit lättfotade på fel ställen? (notera sarkasmen)

Som det kanske framgår anser jag att din pålitliga kontakt bör tänka om.

Förlåt, fick för mig att folk får göra som de själva vill i Sverige.
Citera
2018-01-10, 14:48
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hade båda barnen ME?
Och varför skulle detta föranleda att hela familjen tas av daga? Är det ME som är sjukdomen i fråga kan vi nog lugnt avfärda detta som motiv för det som inträffat...
Citera
2018-01-10, 14:49
Medlem
sammanfattning vad som hänt plz?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Var en av de sjukdomar jag trodde på, är detta 100% sanning?
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Källan är pålitlig.
Citera
Medlem
valleros avatar
Har det framkommit någonting konkret angående döttrarnas hemundervisning?
Eller ens om att de hade det?
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det är omöjligt att förstå och sätta sig in i att leva m ett/ flera barn som lider av en dödlig sjukdom. Min son har något som heter pulmonell hypertension .. räcker att googla det så förstår man hur det kommers att sluta. Som förälder bryts man ner varje dag , dessa jäkla läkarbesök ( vi åker Östersund-Lund enkel 120 mil ) för att träffa experter. Varje gång vill man skrika o slå läkarna .. hitta ett botemedel !! Jag har själv haft många svackor och helt tappat mitt gamla liv. Psykiskt är det ett rent helvete att leva eller försöka leva med vetenskapen att ens barn kommer dö .

Jag kan förstå. Men inte hjälpa. Jag lider med dig.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Alla spekulerar i att det var han eller hon som gjorde det - varför kan de inte gjort det tillsammans?

Det är jag helt inne på. Jättekonstigt med så tomma Facebooks. Är man dessutom lite framgångsrik så är det jätteskumt att man bara har 58 vänner där, som hon har. Det hela pekar alltså på att man har rensat sina Facebooks..

Jag tror man gjort det här tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in