2018-01-10, 13:40
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Genomsnittssvennen är ju allt det han som becknar lite röka är fast sämre. Mindre driftig, mindre handlingskraftig, mindre umgänge, mindre av allt.
Det har inte slagit dig att genomsnittssvennen inte vill kränga röka? Att svennen istället satsar på utbildning, karriär, familj, mm?
Min erfarenhet av kriminella i min umgängeskrets är att ingen är avundsjuk på dem. I längden är svennen en vinnare!
Citera
2018-01-10, 13:53
Medlem
Genomsnittssvennen pratar vi om.

Sedan har vi alla dessa fusk-sjukskrivningar, svarta lönerna, men det kan vi lämna.

Lyxfällan, medelsvennar som vill leva loppan men som tvingas inse att de inte håller måttet, och då är detta arbetande par. Alltså lite över medel typ, utåt sett. LOL
Citera
2018-01-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
I längden är svennen en vinnare!
Afghanerna och övriga ensamkommande som kommer bilda liknande grupper framöver älskar svennar, deras tänk, deras gästfrihet, att man skiter i sitt egna land så länge andra får det bra.

Svennen vinner, Sverige har aldrig varit bättre
Citera
2018-01-10, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Det har inte slagit dig att genomsnittssvennen inte vill kränga röka? Att svennen istället satsar på utbildning, karriär, familj, mm?
Min erfarenhet av kriminella i min umgängeskrets är att ingen är avundsjuk på dem. I längden är svennen en vinnare!

Ingen i din umgängeskrets är heller avundsjuk på ditt liv så din poäng har lite genomslag
Citera
2018-01-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hade de inte tvingats in i fel sällskap i tidigt ålder hade läget varit annorlunda. De har hamnat i den här livsstilen på grund av att samhället har svikit dessa unga grabbar. De växer upp i en destruktiv miljö. Kriminaliteten är det som erbjuds. Politiker och myndigheter har ett stort ansvar för att det blivit som det blivit för såna här killar i socialt utsatta områden. Många av dem är smarta. De får ut sin kreativitet genom att skriva musik istället.

Oj skylla på samhället. Ge dig nu för i helvete.
Dom söker sig till varandra. Enda man kan beskylla samhället eller politiker är att fom släpper in dom i landet och sedan inte utvisar hela familjen vid första brottet, som bevis på i detta land gäller dessa regler
Citera
2018-01-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranad
Oj skylla på samhället. Ge dig nu för i helvete.
Dom söker sig till varandra. Enda man kan beskylla samhället eller politiker är att fom släpper in dom i landet och sedan inte utvisar hela familjen vid första brottet, som bevis på i detta land gäller dessa regler
Du har bättre koll än GV på detta, imponerade.

"Givet de alternativ som de upplever att de har så skänker det innehåll och mening i deras liv. Och tidvis så kan det generera väldigt mycket pengar. Den biten vill man ju helst undvika att prata om, men det är viktig naturligtvis. Dessa pengar intjänas på brott, det är ju inte så att de har en egen sedelpress, utan de håller på med allehanda typer av brott och det kanske enskilt mest lönsamma är narkotikahandeln. Och den får ju då ringar på vattnet,"

GV i VB, igår
Senast redigerad av xtroverto 2018-01-10 kl. 14:47.
Citera
2018-01-10, 14:45
Medlem
Citat:
Du har bättre koll än GV på detta, imponerade.

Han har dock rätt. Det kan vem som helst intyga som är uppväxt med MENA. Det är du också, visst?
Citera
2018-01-10, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Han har dock rätt. Det kan vem som helst intyga som är uppväxt med MENA. Det är du också, visst?
GV har rätt ja.

Uppvuxen med MENSA, ja.
Citera
2018-01-10, 14:58
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Jubelidiot. Vad är det för driftigt med att sälja knark?
De flesta svenskar är driftiga och handlingskraftiga. Bara du som inte umgås med slödder kanske.
Nej, det är de inte.
De flesta svenskar är lydiga knähundar som vill att staten ska ta hand om allt så svensken inte behöver fundera på om denne skulle råka välja fel stim att gömma sig i. Svensken vill vara anställd så att han kan skylla sin situation på ”marknadsläget” istället för sin avsaknad av just drift och handlingskraft. Om svenne hade varit handlingskraftig hade det inte funnits några nogo-zoner. Sluta lev i en dröm och tro att Sven ska ”vakna” och styra upp skiten. Svensken är redan vaken och har accepterat sin roll i näringskedjan, nu skyller svensken på polisledningen när svensken i själva verket är orsaken till att Eliasson kan berätta sagor och helt ignorera svensken bölande. Om jag behövde hjälp med annat än deklarationen skulle nog svensken vara den sista jag frågade.
Senast redigerad av beyond 2018-01-10 kl. 15:05.
Citera
2018-01-10, 15:02
Medlem
Citat:
Det är trådar om kassörskorna på Ica vi hänger i, de vi fascineras av. Det är filmer om dem Netflix kryllar av.

Ni kan älta i oändlighet att man tjänar bättre som sopåkare i snitt, men lik förbannat skriver ni här och det är folk som sticker ut, som vågar ta steget ut, som man minns och som man finner ngn form av fascination inför.

Tja, Tomas Ledin skrev väl en låt om Snabbköpskassörskan så "berömmelse" kan finnas där
man minst anar.

Men en sak jag undrar över : Var bor de kriminella ? Hemma, i sina pojkrum ?
Citera
2018-01-10, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Men en sak jag undrar över : Var bor de kriminella ? Hemma, i sina pojkrum ?

Med tanke på att man tjänar pengar på små utgifter och inte på stora inkomster, så bör de kalkylerat med detta och sett till så kost och logi är gratis, ja.
Citera
2018-01-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Om jag behövde hjälp med annat än deklarationen skulle nog svensken vara den sista jag frågade.

Det finns en anledning till att vi har råd att ta in alla babbar som inte klarar sig själva, jag förstår inte hur man kan vara kaxig när man kommer från en så lång rad misslyckade människor som inte ens fixar mat till sin egen familj. Att man tar emot allt detta och sedan vänder det till att "svensken" skulle vara en feg jävel som inte har någon handlingskraft visar ju bara varför dessa värdelösa människor och deras länder inte fungerar.

För övrigt lär väl det sista en kriminell bidragstagare behöver tänka på vara deklarationen.
Senast redigerad av hestbice 2018-01-10 kl. 15:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in