2018-01-10, 00:00
Medlem
SeanAverys avatar
"Just nu är detta chockartat för anhöriga, men så småningom kommer de att behöva kloka och bra svar kring vad som har hänt, säger Ewa-Gun Westford."

Känns inte som nån gasläcka eller liknande
Citera
2018-01-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Det fallet var det frun som ville skiljas, karlfan lastade två ungar i Caben och frontade en buss på 108an. Han var från Malmö tror jag

Fyfan har jag helt missat. Har du någon länk till eventuell tråd?

Vilken sorgesam historia detta är. Känns overkligt att en kille som "han" gör nåt så vedervärdigt. Måste slagit helt slint i knoppen. Tragiskt
Citera
2018-01-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Utvidgade självmord sker ofta för att mördaren inte tror att familjen ska klara sig själv efter man tagit livet av sig. Det är inte ovanligt att någon i familjen är vårdkrävande av psykiska eller somatiska orsaker.

Om ett av barnen hade någon form av funktionsnedsättning så förklarar det ju saken... det som sticker ut är att familjen tillhör det övre sociala skiktet.

Jag anar ett par troliga orsaker:

1) MGM är spelmissbrukare och har ruinerat familjen ekonomiskt, kan inte leva med konsekvenserna, kanske pågått i dot dolda under lång tid.

2) Otrohet eller osämja, en av parterna vill ha skilsmässa: funkar inte för "perfekta".

3) Plötslig psykisk sjukdom, eller långtgående, det vi diskuterat.

4) MGM är helt jävla galen "bakom fasaden", kollar man på bilderna så ser han ut som en stereotyp av en högfungerande, högpresterande psykopat.
Citera
2018-01-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Definitions
Det är hon som är mamman i familjen, står ju på hitta.se.

Märkligt att hon också har så sparsam facebook, har hon också tagit bort sin precis som mannen?
Det är nyligen gjort och gjordes samtidigt, troligen i samfund mellan båda parter.

En nära vän till mig bor med sin familj på en närliggande gata och känner till den här familjen rätt så väl.

Därför är jag övertygad om att detta inte kommer att rubriceras som mord.

Synd att FUP kommer att dröja...
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nu vet jag inte var ni fått all info ifrån, ni får gärna slå mig på fingrarna.
Men detta liknar fallet i Danmark där en hel familj hittades döda.
Det spekulerades hejvilt om utvidgat självmord även där.

I Danmark VAR det pappan som tog ihjäl hela sin familj. Han var omvittnat personlighetsförändrad
efter ett slag i huvudet (trafikolycka). Minns att jag läste att GM:s far, i det fallet, trodde att han
mördat hela sin familj för deras eget bästa eftersom GM uppfattade att skallskadan skulle förhindra
honom att försörja familjen i framtiden.

depression tycker jag låter sannolikt i fall som detta. Depression är en av världens dödligaste
sjukdomar, dock är det tackochlov ovanligt att den deprimerade tar med sig andra i döden, men
det händer.
Citera
Medlem
Expressen skriver att polisen behandlar det som våldsbrott...mord?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Fyfan har jag helt missat. Har du någon länk till eventuell tråd?

Vilken sorgesam historia detta är. Känns overkligt att en kille som "han" gör nåt så vedervärdigt. Måste slagit helt slint i knoppen. Tragiskt

https://www.sydsvenskan.se/2009-04-15/polisen-kraschen-var-planerad
Citera
2018-01-10, 00:03
Medlem
Om det nu är pappan som har haft död på familjen inklusive sig själv så är det ju inget nytt. Här är några andra exempel de senaste 10 åren.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tre-doda-i-sodertalje-familjedrama

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/misst%C3%A4nkta-g%C3%A5rdstensmorden-v%C3%A4ntas-ta-m%C3%A5nader-att-utreda-1.4485449

https://www.sydsvenskan.se/2009-04-15/polisen-kraschen-var-planerad

https://www.sydsvenskan.se/2010-04-11/efter-morden-i-husie-hela-familjen-ar-saklart-ledsen-och-chockad

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/misstankt-mord-pa-mamma-och-baby
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruske
Bjärred är rent generellt ett område med mest välbärgade människor. Ligger vid havet, nära till Lund och huspriserna är SVINHÖGA vilket automatiskt leder till att bara välbärgade bosätter sig där.

Bjärred är ett mycket lugnt villasamhälle med övervägande barnfamiljer. Visst finns det riktigt stora dyra hus och tomter - men det finns också många mindre hus som har helt överkomliga priser för normalinkomsttagare. Ett bra ställe för barnfamiljer och närheten till stranden/havet.

Hursomhelst. Detta är jättesorgligt. Osmakligt när nån här bland inläggen spekulerar i och hittar på att kvinnan varit otrogen eller att mannen blivit galen. Vi vet verkligen ingenting. Det kan lika gärna varit ett inbrott - rånmord ?

Eller så visste arbetsgivaren att mannen mådde dåligt. Annars skulle de väl inte ringt polisen när han inte kom till jobbet ?

Kom och tänka på ett mord i Bålsta utanför Sthlm där en man för ett par år sedan tog sitt (?) ett barns liv. Han åt stark psykofarmaka och hade inte inte fått hjälp av psykiatrin när han innan åkt in och försökt få hjälp. Fruktansvärt. Kan det vara nåt sånt ?

Och nu spekulerar jag själv.........
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Det är nyligen gjort och gjordes samtidigt, troligen i samfund mellan båda parter.

En nära vän till mig bor med sin familj på en närliggande gata och känner till den här familjen rätt så väl.

Därför är jag övertygad om att detta inte kommer att rubriceras som mord.

Synd att FUP kommer att dröja...

Det blir ingen FUP om GM är död.
Citera
2018-01-10, 00:04
Medlem
Vikingablod76s avatar
Citat:
Det är hon som är mamman i familjen, står ju på hitta.se.

Märkligt att hon också har så sparsam facebook, har hon också tagit bort sin precis som mannen?

Ja och hon har inte sin man som vän men antagligen en svägerska eller liknande. Han tog väl bort sin profil eller hade aldrig någon.
Citera
2018-01-10, 00:04
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
I allmänhet ja! Men i denna tråd har det inte handlat om något som är speciellt sinnessjukt. De flersta spekulationer har varit väldigt sannolika och vissa grejer har ju även bekräftats redan av grannar osv
Ja jo...det som har bekräftats är av en som lever, konstigt vore det annars.
Mig veterligen finns det inte någon granne som bekräftat vare sig adress eller handling.
Nu är ju nr 3 bekräftat på annat sätt, men inte av en granne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in