2018-01-10, 12:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Familjen är/var aktiv i en grupp som håller till på Sockerbruksgatan 2 i Arlöv utan att gå in för mycket i detalj.
Bekräftat av nära bekant som är aktiv i samma kretsar.
Vet dock inte om religionen spelar roll i sammanhanget.
Scientologerna alltså? De är ju oftast motståndare till "psykiatriska droger" och kanske även till traditionell farmaka?
Citera
2018-01-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Vissa religioner kan ju motsätta sig exempelvis medicinering....? Kan vara avgörande för hur man klarar av ett sjukdomstillstånd såklart.

I synnerhet vid psykiska åkommor skyr Scientologerna psykiatrin som pesten.

Värdelös liverapp. när frågorna som ställs är svåra att höra.
Postar liven igen som någon annan redan postat:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3951350

EDIT:
De vill inte gå in än på de medicinska orsakerna till barnens hemundervisning, hörde jag nyss.
Citera
2018-01-10, 12:35
Medlem
fishANDchipss avatar
Mitt i allt elände så får man hoppas på att barnen dog snabbt och smärtfritt och att dom dog samtidigt. Jag får riktigt ont i magen när jag tänker på att någon av barnen kan ha bevittnat sin systers död och satt i skräck och inväntade sin egen död.
Citera
2018-01-10, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Vissa religioner kan ju motsätta sig exempelvis medicinering....? Kan vara avgörande för hur man klarar av ett sjukdomstillstånd såklart.
Detta sällskap motsäger sig en hel del som kan ha spelat roll i situationen.

Vill inte skylla på religion, men känns som att den faktorn kan väga in i vad som skett.

Psyskisk vård och diverse medicinering är ju inget som anses acceptabelt där.
Citera
2018-01-10, 12:37
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Mitt i allt elände så får man hoppas på att barnen dog snabbt och smärtfritt och att dom dog samtidigt. Jag får riktigt ont i magen när jag tänker på att någon av barnen kan ha bevittnat sin systers död och satt i skräck och inväntade sin egen död.

Så jädra illa att man tar ut sitt mående på sin egen familj som absolut inte har något med det att göra!

Må dom få vila i frid! och att ingen fick lida! =/
Citera
2018-01-10, 12:38
Medlem
"Till en början kallade polisen händelsen ett grovt våldsbrott och en familjetragedi men under onsdagen bekräftar de att det rör sig om en mordutredning.

– Det är ett grovt våldsbrott. En mordutredning blir det i någon form, säger Ewa-Gun Westford, kommunikatör vid polisen i region syd."
https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-efter-tragedin-blir-mordutredning/
Citera
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Familjen är/var aktiv i en grupp som håller till på Sockerbruksgatan 2 i Arlöv utan att gå in för mycket i detalj.
Bekräftat av nära bekant som är aktiv i samma kretsar.
Vet dock inte om religionen spelar roll i sammanhanget.

Scientologerna har ingen religion. De är en sekt. Hjärntvättande sekt!
Citera
Medlem
statoil^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankan88
Säsongen 11/12 verkar det som största flickan var frisk då hon spelade fotboll och dessutom med pappa som tränare..

http://forumbilder.se/H5KS3/henkow

Hur sjuk var den äldsta flickan? Vet någon när hon slutade spela fotboll, om hon slutade?
Finns ju diverse lagsidor (slutna) anknutna till föreningen dottern spelade i då.
Citera
2018-01-10, 12:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, och även om anlagen "bara" var recessiva (men båda föräldrarna råkade ha samma, vilket kan hända om man har otur även om man inte gifter sig med en släkting), så kanske de inte ville gå vidare med nya partners heller när barnen var döda, och skaffa nya barn som i sin tur skulle föra anlaget vidare? Även om de barnen inte skulle ha blivit sjuka själva. De kanske hade haft så mycket elände av sjukdomen, att de bara ville ta bort sig själva också med de dåliga anlagen de bar i sina könsceller? Så de inte kunde orsaka något mer?

Ja. Jag skrev just ngt liknande. Impulsen att leva för en förälder är ju starkt kopplad till att hjälpa barnen till en framtid. I ett sånt här fall blir impulsen den omvända... Allt han (t.ex.) uppnått i livet riskerar få en letal inverkan på möjligheterna att fortsätta att öht existera.

Som ensamstående eller t.o.m. barnlöst par kan man väl finna en roll i tillvaron, men här blir det svårare, säkert beroende på graden av handikapp edyl.

Men maken ser ju ändå ganska oanfäktad ut...

Nån som har hittat bilder där mamman figurerar?

Stackars själar...
Citera
2018-01-10, 12:40
Medlem
Snapcounts avatar
Meeen.., om scientolog-spåret skulle vara trovärdigt, så erbjuder väl de även någon form av egen "mumbo-jumbo" behandling ?

Eller tar jag helt fel ?
Citera
2018-01-10, 12:40
Medlem
trickydicks avatar
Varför hemskolades barnen?
Citera
2018-01-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips

Känns som man planerat en sån här grej rätt väl så inga misstag skall ske, att tex någon skall se på någon avlida eller något annat skall inträffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in