2018-01-10, 12:12
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ärftlig dödlig sjukdom hos förälder/rar och båda flickorna?

Usch usch usch.
Jag gissar på båda flickorna.. Om någon av föräldrarna led av samma åkomma torde han eller hon inte vara vid liv och arbetsför i vuxen ålder...

Något degenerativt genetiskt typ Batten?

Hur som helst fasansfullt... Om alla mina barn var på väg att dö skulle jag inte heller vilja fortsätta.
Citera
2018-01-10, 12:13
Medlem
http://www.arbetarbladet.se/allmant/darfor-ar-hemundervisning-forbjudet

"Sedan den nya skollagen infördes 2011 är det i stort sett förbjudet med hemundervisning såvida man inte har synnerliga skäl, som till exempel en svår sjukdom."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norna
De har kanske inte sett några skador på kropparna vilket gör att de måste vänta in rättsmedicinska undersökningen?
Antagligen förgiftade eller narkotisk överdos.
Citera
Medlem
Hjälp mig här, jag har inte läst hela tråden, bara här och där.
Det talas här om hemundervisning, men i pressen säger man att barnen gick på två olika skolor, i femte respektive åttonde klass. I tråden talas om olika sjukdomar? Är hemundervisningen och sjukdomarna tagna ur luften helt och hållet eller vari ligger substansen?

Nån skrev om att det är gräddan i samhället som bor i Bjärred. Nej, det är det inte. Visst finns även här flådiga villor, men de flesta är vanliga medelklasshus för familjer med bra ekonomi. Inte mer än så. Jag bor bara några kilometer därifrån och har flera vänner i Bjärred som är väldigt normala med normala jobb. Inget konstigt alls där.

Ge mig gärna lite kött på benen här.
Citera
Medlem
om det nu var en ärftlig så hade ju iallafall föräldrarna levt 20 år mer än barnen ,eller hade bägge föräldrarna allvarliga genetiska sjukdoimar så att barnen fick all skit?
Citera
Medlem
Sedan den nya skollagen infördes 2011 är det i stort sett förbjudet med hemundervisning såvida man inte har synnerliga skäl, som till exempel en svår sjukdom...
Citera
2018-01-10, 12:14
Medlem
MentalIstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Han ser inte det minsta labil ut, av korten att döma. Snarare ödmjuk.
Och då har jag sett många psykopater.
Om du har träffat många psykopater så borde du veta att man inte kan avgöra om personen i fråga är psykopat eller inte på utseendet.
Citera
2018-01-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hos fler än en, mer vill jag inte gå in på, av hänsyn till offren och kvarlevande.
Utifrån de uppgifter som finns så kan man anta med stor sannolikhet att bägge flickorna var sjuka.

Jag tror mamma och pappa beslutat och genomfört i samförstånd. Samt att beslutet varit att man inte vill leva utan sina barn utan alla ska lämna samtidigt.

Som polisen sagt är det isåfall en familjetragedi. En bra benämning.
Citera
2018-01-10, 12:15
Medlem
Det är slitsamt och trasar ofta sönder föräldrar som kämpar ända in i kaklet när de har barn med funktionsnedsättningar. Något har fått bägaren att rinna över hos en eller båda föräldrarna. Oerhört tragiskt. Att man inte sett tecken är förmodligen att de ombesörjer allt för barnens bästa och något ytterligare har tillkommit som gjort att en eller båda inte orkat.
Alldeles för lite psykosocialt stöd till anhöriga till de med medicinska funktionsnedsättningar.
Citera
2018-01-10, 12:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ärftlig dödlig sjukdom hos förälder/rar och båda flickorna?

Usch usch usch.

Ja, och även om anlagen "bara" var recessiva (men båda föräldrarna råkade ha samma, vilket kan hända om man har otur även om man inte gifter sig med en släkting), så kanske de inte ville gå vidare med nya partners heller när barnen var döda, och skaffa nya barn som i sin tur skulle föra anlaget vidare? Även om de barnen inte skulle ha blivit sjuka själva. De kanske hade haft så mycket elände av sjukdomen, att de bara ville ta bort sig själva också med de dåliga anlagen de bar i sina könsceller? Så de inte kunde orsaka något mer?
Citera
2018-01-10, 12:17
Medlem
MadBalts avatar
Tror ni att något av detta kommer avslöjas

Avslag på ansökan om assistans?
Eller avslag från försäkringskassan för ersättning VAB.
Eller att någon av föräldrarna har sökt akut psykhjälp men bara skiktas hem eftersom det inte fanns några platser på psykakut under jul-nyår
Citera
2018-01-10, 12:17
Medlem
crillerts avatar
Känns ju rätt märkligt att pappan skulle studerat i flera flera år för att sen begå självmord tillsammans med familjen. Om planen var att de skulle lämna in tillsammans så borde han ju vart hemma och gått på bidrag och bara umgåtts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in