2018-01-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Cystisk fibros - eller annan genetisk sjukdom som gör att barnen inte blir så väldigt mycket äldre. Mor och far kanske till och med överens om att göra det - jag har en viss förståelse för det inträffade om så är fallet .

Wehe dem Kind, das beim Kuß auf die Stirn salzig schmekt,
er ist verhext und muss bald sterbe.

Jag tror att Polisen hittade den döda familjen utan blod och våldsamma utbröt och alla dog peaceful hemma! Jag tror mest det handlar om en förgiftning (o eller avsiktigt). Polisen måste vänta på resultat och se vilken typ av gift det är.
Citera
2018-01-10, 11:44
Medlem
Vad betyder O.H och BO?
GM = gärningsman så mycket fattar jag
Citera
2018-01-10, 11:44
Medlem
mankan88s avatar
Säsongen 11/12 verkar det som största flickan var frisk då hon spelade fotboll och dessutom med pappa som tränare..

http://forumbilder.se/H5KS3/henkow
Citera
2018-01-10, 11:45
Medlem
Terranulliuss avatar
Citat:
"De poliser som gick in i villan har erbjudits samtalshjälp."
https://www.dn.se/nyheter/sverige/fyra-personer-i-familj-hittade-doda-i-villa/

Är det standard åtgärd eller kan man tro att övervåld har begåtts dvs hemsk syn med mycket blod etc. Om våld har varit fallet så kan det peka mot vissa scenarier än om det skulle vara mord med ex tabletter
Senast redigerad av Terranullius 2018-01-10 kl. 11:47.
Citera
2018-01-10, 11:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Cystisk fibros - eller annan genetisk sjukdom som gör att barnen inte blir så väldigt mycket äldre. Mor och far kanske till och med överens om att göra det - jag har en viss förståelse för det inträffade om så är fallet.
En teori i tråden man faktiskt kan ge något för. Finner det betydligt troligare att det handlar om barnen än att mannen ska ha blivit tokig.
Citera
2018-01-10, 11:47
Medlem
Vad finns det för teorier om att barnen har varit utnyttjade av pappan eller mamman och därför hemskolade? Typ lite fritzl...
Citera
2018-01-10, 11:47
Medlem
Citat:
Cystisk fibros - eller annan genetisk sjukdom som gör att barnen inte blir så väldigt mycket äldre. Mor och far kanske till och med överens om att göra det - jag har en viss förståelse för det inträffade om så är fallet .

Wehe dem Kind, das beim Kuß auf die Stirn salzig schmekt,
er ist verhext und muss bald sterbe.
Numera lever folk m den svåraste formen av CF tills de är ca 40.
Citera
2018-01-10, 11:48
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror det är sant att familjetragedier likt denna ofta sker i familjer som befinner sig i en socialt utsatt situation – det kan vara exempelvis ekonomiska bekymmer, missbruk eller psykisk sjukdom. Men att påstå att det inte finns en chans att det skulle kunna förekomma även i väletablerade familjer är att dra det för långt. Häromåret var det exempelvis ett par i Uppsalatrakten som dog i ett utökat självmord, båda hade bra jobb. För ett år sedan eller så var det också en man som dödade sin familj i en ord i Danmark, även i det fallet verkade det röra sig om en lyckad familj.

Han ser inte det minsta labil ut, av korten att döma. Snarare ödmjuk.
Och då har jag sett många psykopater.
Citera
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutegirl99
Vad betyder O.H och BO?
GM = gärningsman så mycket fattar jag

O.H =*skar Hern*w

BO=brottsoffer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Jag fick också den känslan. Först fick de frågan när familjen haft kontakt med kommunen senast och det var innan helgerna. Varför då undrar jag? Vad handlade den kontakten om? Sedan fick de frågan om socialen var inblandad, då tittade de på varandra och svarade efter en stunds funderande "Nej, det fanns ingen anledning till det".

Om två barn är så pass sjuka att de måste hemskolas på grund av "medicinska skäl". Då känns det ju som att socialen på det ena eller andra sättet är, eller åtminstone någon gång varit, inblandade för eventuella stödinsatser. Har kommunen missat uppenbara varningssignaler tro? Har man låtit bli att följa upp orosanmälningar från omgivningen?

Medicinska skäl i detta fall tycker jag låter känns som någon form av psykisk problematik. Känns märkligt att de båda barnen skulle lida av någon så allvarlig sjukdom att de inte kan befinna sig i skolan. Handikapp är ju uteslutet för det finns särskolor.

Jag tycker det verkar ligga en hund begraven här.

Kommunen "ansvarar" för barnen. Minnesstunden är antagligen för elever och deras vårdnadshavare.

Jag tycker det verkar ligga en hund begraven här.
Exakt samma känsla har jag.BÅDE barn är sjuka???Hemundervisning har barn i samhället och det är inte något konstigt med det alls.
Sen fortfarande total tystnad hur familjen har bragts om livet.Polisen brukar ju lämna ut sådana uppgifter ganska fort.Skjutna eller knivhuggna och dylikt.Men inte i det fallet.
Det här är läskigt.. .
Citera
2018-01-10, 11:49
Medlem
Skilsmässa kan göra folk knäppa
Citera
2018-01-10, 11:50
Medlem
Katzyns avatar
Tror att någon av föräldrarna haft ett extremt kontrollbehov, och att något hänt som gjort att denne brakat igenom totalt. Därför har barnen hållits i hemmet. Kanske har de också utsatts för saker i sin isolation som kontrollpersonen kände behov av att hålla inom hemmet. Kanske barnen gjordes sjuka av en vuxen för att behålla kontrollen över dem.

Kan vara hot om skilsmässa som ligger bakom, kan också vara att någon eller bägge flickorna försökt bryta sig ur sin situation och hotat/planerat att rymma, kontakta socialtjänsten eller någon annan utomstående för hjälp. Kanske flickorna varit utsatta för någon form av övergrepp och att de eller partnern hotat med att outa detta och få ett slut på en destruktiv situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in