2018-01-10, 11:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Polisen åkte dit på grund av en :sammantagen bild" alltså visste de något om familjen?
Fanns det kanske orosanmälan gjord om barnen eller dylikt?

Dom åkte dit för att ena föräldern inte dykt upp på jobbet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Är det inte ovanligt med presskonferenser överhuvudtaget vid sådana här händelser? Det var väl inga officiella personer.

Stort medialt intresse, lättare att hålla en samlad presskonferens än att bli nedringda stup i kvarten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Du tillförde ju i princip noll med denna info. Känner du verkligen nån som känner familjen? Då borde du sitta inne med en annan info som är av väsentlig karaktär. Så eftersom du utelämnade den detaljen så säger jag bullshit om detta.

Personen jag känner är ytligt bekant med familjen. Sa aldrig att hon känner dom. Med detta menar jag att de bor nära varandra och har gemensamma bekanta. Tråkigt att jag inte kunde delge mer info men det är det nog inte fler än polisen som kan ge dig detaljer kring vad som skett. Är det något speciellt du undrar över?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Jag tror inte att det rörde sig om ett familjedrama.Och polisens snabba slutsats är märkliga.
Hur dog familjen förresten?Vilka skador?Helst tyst om det.Fortfarande!
Mördaren eller mördarna ville nog att det skulle förefalla som en familjetragedi.
O.H. verkar ha kombinerat sin tjänst vid Lunds universitet med jobb åt EU-kommissionen och Världsbanken. Jag läste att det han hade skrivit på sociala medier hade raderats kort före mordet. Detta hände också den 33-årige medborgarjournalisten Bechir Rabani, som arbetade för Megafonerna innan han hittades död i sin säng.

Det är förmodligen så att en del av dessa familjetragedier är just mord som sedan man fått sett ut som att då pappan begått morden och sedan tagit självmord. Att polisen ibland är för snabba gör ju gällande inte minst i Arbogakvinnan och drunkningsmordet. Det är ganska givet att de också tagit fel gällande någon/några sk familjetragedier genom åren.

Det är ju dock långsökt eftersom det då måste finnas ett motiv med i bilden om hur mördare kan gå så här långt att döda en hel familj. Om de varit ute efter bara en person så finns det lättare sätt att ta kål på denna utan att det ska bli så här stort pådrag. Att ta död på hela familjen skulle mer handla om det rör sig om kriminella kretsar med att skicka en varning eller om det beror på arv. Man får hoppas polisen gör ett bra jobb från början för att utesluta detta istället för att snöa in sig på att det alltid måste vara just en familjetragedi.
Citera
Medlem
Citat:
Är det inte ovanligt med presskonferenser överhuvudtaget vid sådana här händelser? Det var väl inga officiella personer.

En hel och verkade normal familj dog i ett lugnt område. Hela grannskapet är oroliga. Jag tror det är därför polis gick ut så snabbt med att säga att det var någon inni huset som gjorde det. Så blir det inte så mycket tryck på polisen.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clean_hu
Barnen har haft hemundervisning pga medicinska skäl, kan det vara någon av föräldrarna som "skapat" dessa medicinska skäl kanske?

EDIT: Har inget som helst underlag på detta.

Ja, extremt ovanligt med TVÅ barn som är så sjuka, hm...

Svår OCD/autism?
Citera
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:

Polisen verkar ju inte ha någon presskonferens på gång, så jag misstänker att Lomma-kommun har fått panik och inte förstått hur de ska agera. Att en kommun håller presskonferens bara för att två barn har dött, det är så ovanligt så att det har aldrig hänt tidigare. Då skulle ju alla kommuner behöva hålla konferenser efter bilolyckor etc etc. Nä, kommunen har flippat och slagit lite för stort på sin trumma.
Citera
Medlem
Hemundervisning för båda barnen pga medicinska skäl, varför?
Citera
2018-01-10, 11:14
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Är ju det vi är här för
Vet din kontakt varför barnen hade hemundervisning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Båda flickorna hade av medicinska skäl hemundervisning sedan länge.
Av vilken anledning undrar jag?
Hade de något handikapp?

Jaha så nåt skit är det som man visste om
Nåt religiöst?
Mobbning?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susk
Jag sammanfattar varför FB tror att polis redogörar så fort att det är någon i familjen inni huset som gjorde det:

1- Skjutvapen ( För att enkelt går efter hela familj, Emot detta: Igen granne som hörde något)

Men jag undrar :

1) Fanns det lagliga vapen i familjen ?
(har ju inte läst om tex "jaktintresse" i tråden)

2) Är mannen eller kvinnan i familjen kapabla att anskaffa olagliga vapen ?
(tror inte det)

Tror inte att skjutvapen är aktuellt i denna tragedi.
Citera
2018-01-10, 11:15
Medlem
Det kan handla om inlärningssvårigheter också, och att föräldrarna då anser att det är bäst med hemundervisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in