2018-01-10, 09:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
LP pekade inte ut CP. Hon sa att mördaren såg ut så. Svarten o CP var lika. Liksom VG.

Ja vid konfrontationen var orden, "han påminner om min beskrivning".
Senare i rätten är utpekadet mer direkt.
Citera
2018-01-10, 09:18
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Lisbets upplevelse av mordet beskrivs såhär:
Framme vid korsningen med Tunnelgatan hörde fru Palme "smällar", sannolikt två till antalet. De lät inte som de kom från nära håll. Hon trodde att det var ungdomar som lekte med smällare och vände sig mot maken för att kommentera saken.
Det är inte en handling utan ett omedelbart intryck, en bild av barn som leker med smällare och en önskan att säga något till sin man om saken. Du beskriver det helt fel och självklart hann hon inte säga något under den eller de sekunder av förloppet som hon beskriver.

Förmodligen går det så fort att hon inte hinner registrera allt kronologiskt. Allt händer på en gång.
Jag anser inte att jag beskriver det fel, det är ett resultat av en bristfällig källa som är inkonsekvent.
Citera
2018-01-10, 09:25
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Förmodligen går det så fort att hon inte hinner registrera allt kronologiskt. Allt händer på en gång.
Jag anser inte att jag beskriver det fel, det är ett resultat av en bristfällig källa som är inkonsekvent.
Du beskriver det som att hon hinner kommentera händelsen, vilket är helt oriktigt. Hon är en mycket bra källa som under trettio års tid utsatts för ständiga karaktärsmord.
Citera
2018-01-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ja vid konfrontationen var orden, "han påminner om min beskrivning".
Senare i rätten är utpekadet mer direkt.
Ja, hon trodde nog att de tagit rätt person.
Citera
2018-01-10, 10:15
Medlem
Citat:
Det är inte okunnighet att inte ha läst böcker skrivna av personer som sysslade med krigspropaganda. Ingen normal människa trodde att Gorbatjov eller Palme tänkte kuppa fram ett Kommunistsverige. Det var psyops från Nato och förberedelser för mordet på Olof Palme.

Jag tycker mig minnas att det fanns en påtaglig oro för krig mellan Nato och WP som också hade påverkat Sverige i hög grad.
Ubåtskränkningarna ökade också skräcken för anfall och då var så gott som alla övertygade att alla kränkningar kom från WP.
WP kände säkert till vårt hemliga samarbete med NATO, Stay behind och signalspaning mm

H V Hofsten
19851107
https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMVnFQTkV6aEM3QmM/view

19851108

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMSFIxc2lNbU5pczA/view

Det var också nära krig en del ggr mellan NATO och WP
Se till exempel
https://www.youtube.com/watch?v=7ciy5R-tLiE
Operation Able Archer.
Citera
2018-01-10, 10:21
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Du beskriver det som att hon hinner kommentera händelsen, vilket är helt oriktigt. Hon är en mycket bra källa som under trettio års tid utsatts för ständiga karaktärsmord.

Men hon hinner registrera den tanken, efter att ha hört 2 skott. Då vill hon säga detta. Då har OP redan fallit. Då känner hon sin skada.
Citera
2018-01-10, 10:25
Medlem
Jag har svårt att värdera Gösta S men min känsla där är att han tog fel på tiden men kunde inte erkänna det och det är möjligt att han blev stressad och nervös på mordplatsen och förlorade tid och tempo innan han kom igång.

Skulle han ha rätt när det gäller mordtiden blir ju resten ännu mera underligt.

Jag har hört en beräkning på att det fanns 35 poliser inom 600 meters avstånd från mordplatsen.
Polisbil 3230 skull väl ha varit på Södermalm egentligen.

http://www.politiskamord.com/p4polispatruller.html
Citera
2018-01-10, 11:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag tycker mig minnas att det fanns en påtaglig oro för krig mellan Nato och WP som också hade påverkat Sverige i hög grad.
Ubåtskränkningarna ökade också skräcken för anfall och då var så gott som alla övertygade att alla kränkningar kom från WP.
WP kände säkert till vårt hemliga samarbete med NATO, Stay behind och signalspaning mm

H V Hofsten
19851107
https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMVnFQTkV6aEM3QmM/view

19851108

https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMSFIxc2lNbU5pczA/view

Det var också nära krig en del ggr mellan NATO och WP
Se till exempel
https://www.youtube.com/watch?v=7ciy5R-tLiE
Operation Able Archer.
Jo, många blev oroade och involverade, men situationen utnyttjades av NATO och människor blev manipulerade. Jag oroade mig aldrig för ett sovjetiskt anfall och jag har inget minne av att människor jag träffade gjorde det heller. Däremot så vet jag att den vänsterrörelse som jag tillhört var djupt indragen i vad jag uppfattade som masshysteri.

Att det kunde bli världskrig var alla medvetna om, men hysterin var begränsad till ganska få men aktiva grupperingar. Styrda från Timbro.

Tack för pdf-filerna med von Hofsten, som jag tror lanserades som en gallionsfigur - som en sorts surrogat för en krigshjälte. Han kan ha haft en funktion i någon typ av Stay-behind II.
Citera
2018-01-10, 11:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Men hon hinner registrera den tanken, efter att ha hört 2 skott. Då vill hon säga detta. Då har OP redan fallit. Då känner hon sin skada.
Normalt registrerar man inte tankar. Tvångstankar är något man registrerar. Men i protokollet står inte ens att hon tänker att hon ska säga något, det står hur hon upplevde situationen, med ord som hon formulerade 15 timmar efteråt. Hon minns att hon ville säga något till Palme, men hann bara vrida på huvudet.

Du vill inte hitta något konstruktivt i LPs vittnesmål, av någon anledning.
Senast redigerad av iesho 2018-01-10 kl. 11:30.
Citera
2018-01-10, 11:25
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det påstår han också i en ljudupptagning, har för mig att det är i domstolen. Jag minns inte ordagrant men AB menar att han befann sig så nära ingången att det handlade om ett steg fram eller tillbaks för att kunna smita in i Dekorimaingången.

I ljudupptagning i domstolen säger AB

F "när du ser det här sälskapet, som du upfattar som sälskap, på tre personer då, framför dig, då har du ögonen riktdade då, mot Kungsgatan ?"

AB "Ja jag tittar forbi dom för att se, väntar på, at dom skal komma ner, mina kamerater"

F "hur långt ifrån kan du ha befunit dig när du ser dom ? "

AB "ca. 10 meter"

I polisförhör säger AB

"När nu Björkman blev ensam kvar ute på trottoaren började han fundera över vart det andra gänget -de tre eftersläntarna- hade tagit vägen. Efter en stund lämnade han dörrarna till banken. Tillfrågad om hvad han nu företog sig uppger han att han gick snett bakåt ut mot trottoarkanten, för att kunna titta Sveavägen söderut upp mot Kungsgatan efter det andra gänget. Han stod och tittade en bra stund, men kunde inte se till någon av dessa i antågande"

Min uppfattning är att AB är vid trottoarkanten när han ser sälskapet på tre personer 10 meter framför sig.

källa:
sida 9 https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMYVJEZFdMUGt4Vzg/view
13:00 https://www.youtube.com/watch?v=TCl90XqmfL0

Också NF säger att AB går på trottoarkanten, 10 meter bakom paret Palme, när han ser paret Palme komma

källa: http://oi63.tinypic.com/308xoye.jpg
Senast redigerad av 299792458 2018-01-10 kl. 11:40.
Citera
2018-01-10, 12:28
Medlem
andersaanderssonas avatar
Det var en gång en svensk statsminister som blev mördad 1986. Alla var på Sveavägen. För att inte tala om i Dekorimahörnan.

EDK. Mannen som hade så utstående ögon så att han hade glasögonen på hakan av praktiska skäl. Dessutom talade han felfri svenska enligt Flygare,

Stig Engström. Som på film såg ut som ett startande Viggenplan med Anders Jallai vid spakarna.

CP. Som med amfetamin på fickan kollade våldsporr på platsen enligt LP. Han stirrade på henne!

Anti Avsan. Sveriges ende person vid tillfället som var axelbred. Plus cocken Fauzzi enligt vissa sinnesförvirrade.

CGÖ. Som höll sig i sina bandage när han joggade från platsen.

Victor Gunnarsson. Vars adressbok var underlaget till Televerkets kataloger. Som i USA blev avrättad när det affärsupplägget blev avslöjat. Med enbart en klocka på armen. Tiden var slagen. Med ett manifest som får Breivik att framstå som årtusendets geni.

SD. Partiet som bildades 1988. Vad för Schlaug sade Birger. MP bildades redan 1981. Uteslut aldrig en grön kraft. Vapnet kan ha varit både miljövänligt och återvinningsbart.

Alla vittnen på platsen ingick i en konspiration. I synnerhet Morelius och Jeppsson. De var alla ledda till platsen via WT. Som en upprepning av israelernas/judarnas attentat i Lillehammer. Något som Gothus borde titta närmare på.

Baresic och Svarten. White och kontraktsmördare. Det enda som fattas är en infantil bonde i Skåne. Mårtensson som Edvard Persson i söder om landsvägen. Mellan raps och sockerbetor. Som i en rapsodi av en invigd.

Det var ett förutbestämt möte sade Heimer. Det var det verkligen säger Wall. Ett väckelsemöte för de som drar felaktiga slutsatser säger jag.

CIA, KGB, Mossad, chilenare, Sydafrika, Iran, Irak, hätska västkustfiskare, arga växthusägare i Östergötland, hatiska poliser, upprörda militärer, förbittrade företagsledare, hatiska moderater, lika upprörda kommunister och andra sinnesförvirrade personer utom de redan uppräknade.

För att inte tala om alla som blivit tillfrågade om att mörda OP. Hade de tackat ja hade de knappast uttalat sig. Dessutom hade de stått i en lång kö utanför biografen.

Den ende som fattades på Sveavägen var Loket. Som körde mördarbingo. Långt innan han blev känd. Den personen som fick 5 357or i rad vann det dödande skottet. Där Leif exalterat utropade. Det var la roligt då!

Om alla skrönor vore sanna hade inte paret Palme kunnat korsa Sveavägen. Det var alldeles för mycket folk i vägen. Inte ens WT-bärarna hade fått plats. För att inte tala om narkotikaspaningen som Dag vidimerade.

Detta är ju fantastiskt sade Bill.

Otroligt sade Bull. Mordet är ju löst!
Citera
2018-01-10, 12:46
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Normalt registrerar man inte tankar. Tvångstankar är något man registrerar. Men i protokollet står inte ens att hon tänker att hon ska säga något, det står hur hon upplevde situationen, med ord som hon formulerade 15 timmar efteråt. Hon minns att hon ville säga något till Palme, men hann bara vrida på huvudet.

Du vill inte hitta något konstruktivt i LPs vittnesmål, av någon anledning.

Nej det är mer eller mindre värdelöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in