Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Nej det verkar inte som man än så länge vill gå ut med vem som saknades på sitt jobb vars jobb larmade.
Undrar varför det skulle vara känsligt??
Även uttalandet från polisens taleskvinna har jag svårt att förstå poängen med: personerna är identifierade, vuxna och barn i samma familj, anhöriga underrättade och får stöd. Men man vill inte svara på reporterns fråga hur gamla barnen var...?
Varför gör polisen så här? Svårt att se på vilket sätt detta skulle påverka utredningen.??
Om man jmf med danska polisens agerande i u-båts mordet, där informationen var stringent och tydlig hela tiden, har man nästan en känsla av att svensk polis koketterar med att hemlighålla information. "Endast vi invigda får veta" -samma sak med Lisa Holm fallet. Det är väldigt märkligt.
Det dröjde ju tio dagar (om jag minns rätt nu) innan vi fick veta att Madsen hade berättat redan första kvällen, att Kim var död..? Men annars håller jag med dig. Det finns ju inget syfte och ingen mening med att hemlighålla vilka de här personerna var. Det kommer ut ändå, det är bara en tidsfråga. Och inte kan det påverka utredningen heller, de anhöriga är redan underrättade o.s.v..
Jag gissar för övrigt på att det var ett utökat självmord, att det var fadern i familjen som utförde det, och att det berodde på att han har dolt något till och med för sin fru (och sina barn, om de var stora nog att förstå överhuvudtaget). Typ att han spelat bort familjens förmögenhet, eller att han har en befattning på en högre nivå än han har, och skuldsatt sig för att kunna hålla skenet uppe. Eller så något sexuellt - att han haft hemliga homosexuella förbindelser t.ex.. Fast det sistnämnda är mindre troligt än att det handlar om ekonomi-arbete.
EDIT: såg nu att det är klart för alla vilken befattning han har, så då har han inte ljugit om det.