2018-01-10, 08:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Intressant att kollegor ringer snuten, för att herr streber inte dykt upp på jobbet. Har aldrig hört talas om att man gör så i första taget. Ofta är det någon sur chef som brukar ringa/maila och undrar var fan man är. Inte fan ringer man snuten.
Var nog frugan som inte kom, och han kanske varit våldsam mot henne i många år...
Citera
2018-01-10, 09:05
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Blurrar på bilder? Skulle tippa på att det är något som sker automatiskt när man som fotograf/reporter är så nära platsen där det skett - att man vill visa extra hänsyn inför det djupt tragiska

Antidepressiva i rätt dos är det mest effektiva motmedlet mot svåra depressiva skov och självmord, men hur många vet jag inte. Har han haft kontakt med sjukvården under 2017 så lär han nog provat något preparat. Paradoxalt kan man då bli "piggare" och få ork att göra slag i saken av sina fantasier...
Glömde länka
http://www.pppress.se/images/pictures/16889/001-PPBROTT14-20180110.jpg
Citera
2018-01-10, 09:05
Medlem
Lifeisnows avatar
Har det framkommit vems arbetsplats det var som kontaktade Polisen!? Det är väl inte vanligt att man ringer Polisen bara för man inte dyker upp på jobbet? Pratat med arbetskollegor om våld i hemmet?
Citera
2018-01-10, 09:07
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Glömde länka
http://www.pppress.se/images/pictures/16889/001-PPBROTT14-20180110.jpg
Haha, anade det. Det där är fotografen/reporterns verk, h*n känner sorg och avsky och vill visa det så att säga.
Citera
2018-01-10, 09:08
Medlem
Arnstads avatar
Något som jag reagerade på, när jag först läste händelsen i Fria Tider, var att man så tidigt skickat dit polis.

Enligt artikeln hade en person inte dykt upp på jobbet och av den anledningen så larmade vad jag förstår arbetsgivaren polisen som i arbetstagarens hem möttes av denna tragedi.

Enligt mig märkligt att polisen kopplades in så tidigt. Det är ju knappast standard att polisen blandas in bara för att man inte är på jobbet, så vida det inte rör sig om speciella omständigheter rörande inblandade personer.

Mer vanligt är nog att man låter det gå till nästa dag före besök av kollega. Detta efter det att man försökt att kontakta via telefon.
Citera
2018-01-10, 09:09
Medlem
Bägge jobbade med skatt, gubben hade skrivit mycket om det vid Lunds universitet och hon hade väl någon ledande oll på ett företag i Malmö. Har de fuckat över någon?
Citera
2018-01-10, 09:10
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Har det framkommit vems arbetsplats det var som kontaktade Polisen!? Det är väl inte vanligt att man ringer Polisen bara för man inte dyker upp på jobbet? Pratat med arbetskollegor om våld i hemmet?

Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Något som jag reagerade på, när jag först läste händelsen i Fria Tider, var att man så tidigt skickat dit polis.

Enligt artikeln hade en person inte dykt upp på jobbet och av den anledningen så larmade vad jag förstår arbetsgivaren polisen som i arbetstagarens hem möttes av denna tragedi.

Enligt mig märkligt att polisen kopplades in så tidigt. Det är ju knappast standard att polisen blandas in bara för att man inte är på jobbet, så vida det inte rör sig om speciella omständigheter rörande inblandade personer.

Mer vanligt är nog att man låter det gå till nästa dag före besök av kollega. Detta efter det att man försökt att kontakta via telefon.
Sannolikt har familjen varit ett pågående ärende av någon anledning, soc och/eller polis. Frun, eller barn, kan ju (uppbackad av kolleger/skola/BUP) anmält mannen för våld eller något sexrelaterat. #Metoo-tider nu...
Citera
2018-01-10, 09:12
Medlem
Tror inte man ska avföra frun som gm i ett sånt här fall. Hon kan ha haft en långvarig depression som hon inte har hanterat, mannen som genom jobbet träffar många unga kvinnor fattar tycke för en doktorand, släpper bomben, skilsmässa! Panik! Frun flippar...
Citera
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad

Som jag fattade det utifrån det jag läste tidigare i natt så hade någon från hans jobb åkt dit först och ingen svarade och han tyckte det var märkligt med alla neddragna gardiner vilket troligen ledde till att polis tillkallades.
Minns inte exakt vart jag läste detta dock...
Citera
Medlem
Hans företag går ger en stabil sidoverksamhet i flera år med rejäl svacka 2015. Insjuknande? Kommer halvt igång 2016 och sedan ev ny försämring 2017.
Citera
2018-01-10, 09:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow

Nej det verkar inte som man än så länge vill gå ut med vem som saknades på sitt jobb vars jobb larmade.
Undrar varför det skulle vara känsligt??

Även uttalandet från polisens taleskvinna har jag svårt att förstå poängen med: personerna är identifierade, vuxna och barn i samma familj, anhöriga underrättade och får stöd. Men man vill inte svara på reporterns fråga hur gamla barnen var...?
Varför gör polisen så här? Svårt att se på vilket sätt detta skulle påverka utredningen.??

Om man jmf med danska polisens agerande i u-båts mordet, där informationen var stringent och tydlig hela tiden, har man nästan en känsla av att svensk polis koketterar med att hemlighålla information. "Endast vi invigda får veta" -samma sak med Lisa Holm fallet. Det är väldigt märkligt.
Senast redigerad av Solglittret 2018-01-10 kl. 09:17.
Citera
2018-01-10, 09:15
Medlem
Stackars barn. Så otroligt tragiskt. Jag tänker också på barnens vänner. Det här drabbar många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in