2018-01-10, 07:00
Medlem
Herostratoss avatar
Gissar på klassiskt murder/suicide. Antingen har mannen gjort dåliga affärer eller spelat bort sina pengar, eller så har frun vänstrat/hotat att lämna honom. Mannen flippar ut och mördar hela familjen.

Tror det handlar om män som har en idealbild av sig själva och när den krackelerar så blir de galna. Typ: ”Vad ska grannarna tänka när vi inte kan lyxkonsumera längre och måste flytta till en billigare bostad?” eller ”Nu vet de att jag inte klarar av att tillfredsställa min fru eftersom hon vänstrar!”. Vådan av att leva ett liv för att imponera på andra.
Senast redigerad av Herostratos 2018-01-10 kl. 07:07.
Citera
2018-01-10, 07:00
Medlem
Jag har skummat tråden så jag kan ha missat om det varit uppe tidigare.

OH har en BRF som är i likvidation. BRFen har deras adress vilket jag kan tycka är konstigt. Har de gjort en BRF av egna huset för att köpa huset av sig själva?

Kan det vara så att familjen har haft ekonomiska problem? Därav har man skapat en BRF av sitt egna hus för att kunna belåna det 2ggr sen har det beslutats att BRFen inte är giltig och beslut om likvidation har skett vilket gör att de måste stå med ett väldigt lån som ska betalas tillbaka.

Bara spekulationer. Ska kolla om jag hittar något skäl till varför BRFen likvideras.
Citera
2018-01-10, 07:04
Medlem
rex144s avatar
På fackspråk kallas det utökat självmord, mannen ville dö och tog med sig familjen, eftersom han ville inte lämna de kvar, men det kan också vara så att kvinnan ville lämna mannen, kanske för en annan man och han kunde inte leva med den förödmjukelsen och därför hämnades på kvinnan genom att döda barnen framför hennes ögon, han betraktade de som sina ägodelar
Citera
2018-01-10, 07:07
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83

OH har en BRF som är i likvidation. BRFen har deras adress vilket jag kan tycka är konstigt. Har de gjort en BRF av egna huset för att köpa huset av sig själva?

Kan det vara så att familjen har haft ekonomiska problem? Därav har man skapat en BRF av sitt egna hus för att kunna belåna det 2ggr sen har det beslutats att BRFen inte är giltig och beslut om likvidation har skett vilket gör att de måste stå med ett väldigt lån som ska betalas tillbaka.

Bara spekulationer. Ska kolla om jag hittar något skäl till varför BRFen likvideras.

Likvidation beslutad 1999-11-26
Citera
2018-01-10, 07:09
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:

Att BRFen är skriven på deras adress betyder inget. Jag misstänker att OH kan vara kassör i en BRF någonstans då brukar man sätta postadress till kassör. Kassör bevöver ej bo i BRFen. Däremot likvidation är väldigt ovanligt, brukar endast ske om BRF styrelse misskött sig.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Likvidation beslutad 1999-11-26
Då är det väldig skillnad, en BRF dom bott i, OH kassör el. Ordf. Läggs BRF ner så hänger den med personen om hen flyttar.
Citera
2018-01-10, 07:10
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Det var inte längesen ett familjerelaterat massmord skedde utanför Lund, kanske blev polisen mer vaksamma efter den händelsen.

(FB) Mord utanför Lund - Mor och baby hittade i stenbrott
Och BO i stenbrottet var arbetskamrat med GM alternativt BO i Bjärred. Ekonomicentrum på Lunds Universitet.
Citera
2018-01-10, 07:12
Avstängd
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilians
http://henkow.se/onewebmedia/A,%20M%20och%20momsen,%202017.pdf

2 döttrar.. 😢
"Skriften tillägnas mina älskade döttrar, Agnes och
Moa.
"

Det skriver man ju inte om man inte älskar sina barn väldigt mycket. Öppnar ju upp att det inte nödvändigtvis var uppsåt. Kan ju varit mamman, eller slagit slint på pappan på något sätt, eller varit någon utomstående som mördat dem. Men är det våldsbrott måste ju något hänt.
Citera
2018-01-10, 07:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Att BRFen är skriven på deras adress betyder inget. Jag misstänker att OH kan vara kassör i en BRF någonstans då brukar man sätta postadress till kassör. Kassör bevöver ej bo i BRFen. Däremot likvidation är väldigt ovanligt, brukar endast ske om BRF styrelse misskött sig.

Edit:

Då är det väldig skillnad, en BRF dom bott i, OH kassör el. Ordf. Läggs BRF ner så hänger den med personen om hen flyttar.
Det var ju en jätte-BRF i Malmö där hela styrelsen skott sig på pengar nyligen (finns tråd). Har inte tid att kolla nu, men kanske fanns han med på något hörn?
Väldigt märkligt att de plötsligt måste sälja sina bilar, hade båda mist jobbet, sökt försörjningsstöd och nekats?
Citera
2018-01-10, 07:15
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
"Skriften tillägnas mina älskade döttrar, Agnes och
Moa.
"

Det skriver man ju inte om man inte älskar sina barn väldigt mycket. Öppnar ju upp att det inte nödvändigtvis var uppsåt. Kan ju varit mamman, eller slagit slint på pappan på något sätt, eller varit någon utomstående som mördat dem. Men är det våldsbrott måste ju något hänt.
Eller så är familjen det absolut enda man har? Brutit med föräldrar och syskon, inga vänner och halvdant på jobbet?
Citera
2018-01-10, 07:15
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det var ju en jätte-BRF i Malmö där hela styrelsen skott sig på pengar, nyligen (finns tråd). Har inte tid att kolla nu, men kanske fanns han med på något hörn?
Väldigt märkligt att de plötsligt måste sälja sina bilar, hade båda mist jobbet, sökt försörjningsstöd och nekats?

Kan vara så men detta skedde -99 isf.

Nej OH var bokad att hålla keynote i Österrike inom kort samt forskaranslag på knapp miljon per år som sträcker sig över 2018.

Frun vet vi inget om men senior skattejurist på myndighet får sällan sparken (om inte brott begås).
Citera
2018-01-10, 07:17
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hingst1
Jag är kass på sånt här. Men kommer man kunna läsa sen exakt vad gm har gjort? Säg att hen har skurit halsen av hela familjen, står det i domen då som blir tillgänglig?
Om GM är död så går det ju inte att åtala personen eller ha rättegång, och då släpps ingen FUP om det var det du syftade på. Men visst kommer det säkert läcka ut i medierna eller här vad som har hänt.
Citera
2018-01-10, 07:17
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Kan vara så men detta skedde -99 isf.

Nej OH var bokad att hålla keynote i Österrike inom kort samt forskaranslag på knapp miljon per år som sträcker sig över 2018.

Frun vet vi inget om men senior skattejurist på myndighet får sällan sparken (om inte brott begås).
Ok, då känns pengaspåret kanske inte som det mest troliga. Då återstår väl något inom det sociala (skilsmässa) eller sexualiteten (#metoo, homofili, pedofili).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in