2018-01-09, 22:21
Medlem
Tänk att man skulle få leva i Sverige under en tid då gäng skapades med bla geniala, originella namn som "Shottaz". Det går bra nu.
Citera
2018-01-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Har jag påstått ngt annat? Bums betyder tjack, du oinsatte stackare

Denna är bra med, skrivet av experten men noll koll, han ovan

"tjack, sannolikt av tveksam kvalitet"

Som om du ditt jävla skämt har en aning om det.

Jag pratar pris. 25 kg tjack är inga summor att prata om jämförelsevis. Och det viktiga i det jag skrev är att ingen vet om de köpt, tagit på krita eller fått betalt för att flytta/förvara. Vi vet bara att de var klantiga nog att torska på det.
Detta resonemang ifrågasätter även mammans resonemang om hur mycket flis de gjort på drogtrafik och annat.
Citera
2018-01-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Jag pratar pris. 25 kg tjack är inga summor att prata om jämförelsevis.
Har jag ens nämnt eller berört summor, kvalite och om de cashat, kritat eller vad fan som helst.

Du citerar ngn som inte har ett ord gemensamt med det du skriver om, din grabbhalva
Citera
2018-01-09, 23:07
Medlem
Citat:
Har jag ens nämnt eller berört summor, kvalite och om de cashat, kritat eller vad fan som helst.

Du citerar ngn som inte har ett ord gemensamt med det du skriver om, din grabbhalva

Du påstod att det faktum att de åkt dit på 25 kg tjack visar på att de har koll på sina andra "verksamheter". Hur gör du den kopplingen?
"Dessutom vittnar ju det om att de har stabil koll på sina övriga grejer"

Antar att följande är ironiskt?
"för inga mord sker ju med direkta kopplingar dit där man ska fastslå sitt territorium"

Och baserat på dina egna fantasier extrapolerar du till att:
"Så sammantaget säger det mig att man vill expandera vilket går hand i hand med hur dessa verka funka, totalt orädda, när ngt känns stabilt och har rullat ett bra tag går de vidare."etc.
Citera
2018-01-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Du påstod att det faktum att de åkt dit på 25 kg tjack visar på att de har koll på sina andra "verksamheter". Hur gör du den kopplingen?
"Dessutom vittnar ju det om att de har stabil koll på sina övriga grejer"

Antar att följande är ironiskt?
"för inga mord sker ju med direkta kopplingar dit där man ska fastslå sitt territorium"

Och baserat på dina egna fantasier extrapolerar du till att:
"Så sammantaget säger det mig att man vill expandera vilket går hand i hand med hur dessa verka funka, totalt orädda, när ngt känns stabilt och har rullat ett bra tag går de vidare."etc.
Precis, inget om pris, om att det var ladd, om kvalitet, utan nu fick du spalta upp massa saker.

Men skit i det för jag kommer ändå bara nonchalera dig.
Citera
2018-01-09, 23:32
Medlem
Citat:
Precis, inget om pris, om att det var ladd, om kvalitet, utan nu fick du spalta upp massa saker.

Men skit i det för jag kommer ändå bara nonchalera dig.

Precis? Precis, vadå? Precis som i att du inte kan svara på tanken bakom dina fria fantasier? Du försöker ju föra ett resonemang(i form av att skriva som att det var sanningen) och jag ber dig backa det eller förklara hur du tänker.
Då citerar du en mening eller två ur kontext och halmgubbar det för att sedan avsluta med ett lamt personangrepp om att ingen utom du vet något.
Berätta lite förståeligt om hur du tänker istället. Förutsatt att det finns bakomliggande logik istället för fantasier utan substans.
Citera
2018-01-09, 23:37
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Ja fakta som strider på den världsbild du själv har och vill ha är enklast att skrikande bara förneka
Vilka är dessa fakta?
Citera
2018-01-10, 04:10
Medlem
sluskjohans avatar
Ni som säger att folk som kränger inte har stålar: En bekant torska som sålt via darkweb, polisen hitta 200.000 sek i bitcoins och 150.000 sek i kontanter. Han skötte allting helt själv.
Citera
2018-01-10, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Ni som säger att folk som kränger inte har stålar: En bekant torska som sålt via darkweb, polisen hitta 200.000 sek i bitcoins och 150.000 sek i kontanter. Han skötte allting helt själv.

Är 350 k mycket menar du ?. Räcker knappt till en kontantinsats på en vettig lägenhet.
Citera
2018-01-10, 06:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vilka är dessa fakta?

Vsd citerade du?
Citera
2018-01-10, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan

Citat:
Ursprungligen postat av Alltlringet
Är 350 k mycket menar du ?. Räcker knappt till en kontantinsats på en vettig lägenhet.
Om det är sant som sluskjohan säger så kan hans bekant ha massa bitcoins på en "cold storage" (minnes sticka) gömt någon stans eller på olika sidor på internet som polisen inte vet om.
Cash kan man gömma eller spendera också
Citera
2018-01-10, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltlringet
Det är väl iaf närmare ganska mycket än väldigt lite, det är en summa det går att jobba med.

Ex du lossar ett halvt kg ladd och jobbar med det, eller ngt annat, så det är inga pengar man ska spotta på iaf. Man kan förvalta dem om man vet hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in