2018-01-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Det är nyligen gjort och gjordes samtidigt, troligen i samfund mellan båda parter.

En nära vän till mig bor med sin familj på en närliggande gata och känner till den här familjen rätt så väl.

Därför är jag övertygad om att detta inte kommer att rubriceras som mord.

Synd att FUP kommer att dröja...

Ja jag förstod att det var nyligen gjort. Hans LinkedIn-länk finns fortfarande på Google, men inte själva kontot. Varför skulle det inte rubriceras som mord? (om du redan har berättat detta så missade jag det)
Citera
2018-01-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss

Hursomhelst. Detta är jättesorgligt. Osmakligt när nån här bland inläggen spekulerar i och hittar på att kvinnan varit otrogen eller att mannen blivit galen. Vi vet verkligen ingenting. Det kan lika gärna varit ett inbrott - rånmord ?

Eller så visste arbetsgivaren att mannen mådde dåligt. Annars skulle de väl inte ringt polisen när han inte kom till jobbet ?
.

Håller med om att vissa spekulationer helt saknar grund.
Däremot vet vi med säkerhet att polisen inte söker något extern gärningsman och rubricerar detta som våldsbrott. Alltså är det någon inom familjen som mördat de andra.
Citera
2018-01-10, 00:06
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Expressen skriver att polisen behandlar det som våldsbrott...mord?
3 mord + 1 självmord
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky

Därför är jag övertygad om att detta inte kommer att rubriceras som mord.

Förklara hur du tänker
Citera
Medlem
Fy fan va hemskt, men jag hoppas bannemej att detta e nåt så galet som ett gemensamt beslut av båda vuxna så att det eventuellt har skett med sömnmedel för barnen och att de själva sedan gått samma väg. Alternativer är för hemskt att ens tänka 😢 Men hoppas att barnen inte bevittnat något våld eller vart rädda. Även för vänner och övrig familj hoppas jag verkligen att det inte e någon av föräldrarna som gått banans. Som någon tidigare i tråden skev vet man ju inte om tex familjen legat döda några dagar och den skyldige föräldern tillslut oxå tog sitt eget liv. Sjukt tragiskt i vilket fall som helst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
I Danmark VAR det pappan som tog ihjäl hela sin familj. Han var omvittnat personlighetsförändrad
efter ett slag i huvudet (trafikolycka). Minns att jag läste att GM:s far, i det fallet, trodde att han
mördat hela sin familj för deras eget bästa eftersom GM uppfattade att skallskadan skulle förhindra
honom att försörja familjen i framtiden.

depression tycker jag låter sannolikt i fall som detta. Depression är en av världens dödligaste
sjukdomar, dock är det tackochlov ovanligt att den deprimerade tar med sig andra i döden, men
det händer.

Skumt, det hade jag totalt missat :O
Ber om ursäkt för det, tack för slaget på fingrarna!
Citera
2018-01-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Ja jo...det som har bekräftats är av en som lever, konstigt vore det annars.
Mig veterligen finns det inte någon granne som bekräftat vare sig adress eller handling.
Nu är ju nr 3 bekräftat på annat sätt, men inte av en granne.

Det finns folk i tråden här som har sett det med egna ögon. Även någon som vet att gardinerna varit neddragna hela dagen. Du kan ju välja att inte anse att det är bekräftat förrän kvällsblaskorna skriver om det dock
Citera
2018-01-10, 00:08
Medlem
Att polisen inte går ut med något kan vara av en helt logisk orsak som att de inte vet med säkerhet vad som hänt? Under en brottsutredning kan rubriceringen förändras så vi kanske inte ska dra för stora växlar av att de initialt talade om ett våldsbrott och att de inte söker efter en utomstående GM?
Citera
2018-01-10, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
3 mord + 1 självmord
Alternativt 2 självmord och 2 mord.
Citera
2018-01-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Expressen skriver att polisen behandlar det som våldsbrott...mord?

Utvidgat självmord är våldsbrott då GM först mördat tre andra personer. Detta för att de ska kunna göra en grundlig utredning av händelsen.
Hade det varit en mildare brott hade det omgående lagts ned.

Mvh
Citera
2018-01-10, 00:10
Medlem
tigerrakets avatar
Undersöks som dödsfall. Kan det vara en värmepanna och kolmonoxidförgiftning? Har ju hänt förr att pannor strejkat och dödat folk
Citera
2018-01-10, 02:56
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Undersöks som dödsfall. Kan det vara en värmepanna och kolmonoxidförgiftning? Har ju hänt förr att pannor strejkat och dödat folk

Chansar friskt på att utredarna hade åkt därifrån för 3 timmar sedan i så fall, det bör vara blodspillning i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in