2018-01-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag ser henne som uttryck för ett samhällsfenomen som jag ogillar. Det engagerar mig.
Detta är trots allt ett diskussionsforum.
Varför ska man bara lägga energi på sånt som man gillar?
Med den inställningen så låter man ju bara all skit passera utan kommentar.
Att tiga är att samtycka.

Du kanske inte hängt med i utvecklingen. Att vara influenser är numera ett yrke som många andra. Get used to it.
Citera
2018-01-09, 16:59
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderssonniklas62
Du kanske inte hängt med i utvecklingen. Att vara influenser är numera ett yrke som många andra. Get used to it.

Jag vet att det är ett sätt att försörja sig. Ett yrke kommer jag däremot aldrig att kalla det.
Man behöver förövrigt inte vänja sig vid idioti, bättre att ifrågasätta den.
Citera
2018-01-09, 17:02
Medlem
Citat:
Jag vet att det är ett sätt att försörja sig. Ett yrke kommer jag däremot aldrig att kalla det.
Man behöver förövrigt inte vänja sig vid idioti, bättre att ifrågasätta den.

Idioti ? Hon ger folket det de vill ha. När folket inte vill se mer så kommer hon heller inte kunna leva på det. Enkelt.
Citera
2018-01-09, 17:04
Medlem
Ratads avatar
Citat:

Det är Zara Larsson, Peg Parnevik och lägenhetsnasaren/porrskådisen Fredrik också. Att vara influencer handlar om att se till att husse och matte ger en pengar. Ibland slår det fel och Bianca passar inte in. För att använda ett snöflingeord - "toxisk".

Att vara ett varumärke eller en varumärkesförhöjare är faktiskt som att bjuda in till kritik om man inte anser att influencer tillför något. Att Bianca var med i Let's Dance fick inte mig att börja titta på skiten, tvärtom. Någon kan då börja yla om att jag är fel målgrupp och så vidare. Alla deltagare i dessa lekprogram är influencers då tanken är att deras medverkan ska få folk att återkomma till produkten. Jag gillar den inte och blir inte mer vänligt inställd till den.

Att man inte förstår sig på en influencer är lätt att avfärda som avundsjuka men det kan faktiskt vara relevant kritik mot personens skills som influencer (speciellt i landet Sverige där man maniskt avfärdar allt som gör en ledsen i ögat eller som kan hota ens ego som avundsjuka).
Citera
2018-01-09, 17:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Idioti ? Hon ger folket det de vill ha. När folket inte vill se mer så kommer hon heller inte kunna leva på det. Enkelt.

Folk som vill ha idioti är idioter själva. Tror du att det är intelligenta människor som ser program som Wahlgrens? Det är det inte.

Som sagt, hon är ett barn av sin tid och får "framgång" eftersom enfald belönas i dagens samhälle.
Inte svårare än så.
Citera
2018-01-09, 17:28
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Folk som vill ha idioti är idioter själva. Tror du att det är intelligenta människor som ser program som Wahlgrens? Det är det inte.

Som sagt, hon är ett barn av sin tid och får "framgång" eftersom enfald belönas i dagens samhälle.
Inte svårare än så.

Detta är viktigt när det gäller Bianca och andra influencers.

De är alltid personer med ett mediavärde innan de blir influencers. Det är aldrig någon högstadietjej i Östersund som blir antagen som influencer oavsett hur intelligent eller intressant potential hon sitter på. Bloggar hon på om rätt ämnen (läs konsumtion) i flera år och flyttar till Stockholm kanske, kanske blir hon någon som får gratisprylar att visa upp. Det är inte influencern som avgör om det ska genereras pengar - det är de som ska placera sina varumärken hos influencern.

Oftast är det bloggbrudar med inriktning skor, för dyra träningstights samt bögiga knähundar, popoffer eller spån från en mer eller mindre dokumentär TV-show som blir influencers. Det är inte en yrkeskategori som man snubblar in i.
Att Bianca (eller hela klanen hon tillhör) skulle bli en var det inte mycket pengar tillbaka på. Smygreklamen blandas upp med kommentarer om samtiden eller personliga tankar för att ge en personlig och aktuell touch som vanliga annonser inte ger.

Men visst, jag skulle faktiskt titta på Bianca när hon till exempel tar Rekryteringsmyndighetens begåvningstest eller gör ett högskoleprov. Det kan bara bli bra underhållning.
Citera
2018-01-09, 21:57
Medlem
Citat:

Det handlar inte om jobbet i sig även om jag inte tycker att bloggande eller instagrammande är någonting som en tänkande människa kan känna någon som helst yrkesstolthet över. Jag kan inte ens kalla det för ett yrke. Särskilt inte när det innehåll man producerar är så tomt.
Varför gör inte Bianca nåt vettigt med sitt liv? Vill hon ingenting annat än att ha sex, handla smink och stå och spegla sig? Samt filma detta (utom sexet då, hittills i alla fall)
För min del är det långt ifrån att vara "framgångsrik".
Att tjäna miljoner men leva som en idiot, då har man inte kommit långt i sin personliga utveckling.
Visserligen är inte Wahlgrens de brightaste hönsen i buren så gener spelar ju en viss roll här men ändå...

Alltså, hon är 23 år, lugna ner dig, hon har hela livet framför sig att göra något vettigt. Hon är fortfarande ung och lever livet och ändå drar in miljoner till ett bra startkapital. Hon lär nog växa in i sig själv och sina visioner och skapa något eget och moget framöver.

Får man fråga vad du själv gör? Kassörska på netto?
Citera
2018-01-09, 22:44
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Alltså, hon är 23 år, lugna ner dig, hon har hela livet framför sig att göra något vettigt. Hon är fortfarande ung och lever livet och ändå drar in miljoner till ett bra startkapital. Hon lär nog växa in i sig själv och sina visioner och skapa något eget och moget framöver.

Får man fråga vad du själv gör? Kassörska på netto?

Nu handlar inte den här tråden om mig men nej, man behöver inte vara "kassörska på netto" för att ifrågasätta och kritisera ytliga spån till bloggare. Varför skulle man vara det?
Folk i den här tråden har de mest simpla "argument". Får mig att tro att ni tillhör samma förtappade generation och befinner er på samma låga mentala nivå som Bianca, därav försvaret.

För övrigt så respekterar jag en "kassörska på netto" betydligt mer än en bortskämd kändisdotter som inte har någon koll på verkligheten överhuvudtaget och bara rider på sin familjs namn, vilket skapats genom andra familjemedlemmars prestationer.
Citera
2018-01-09, 23:04
Medlem
Citat:
Nu handlar inte den här tråden om mig men nej, man behöver inte vara "kassörska på netto" för att ifrågasätta och kritisera ytliga spån till bloggare. Varför skulle man vara det?
Folk i den här tråden har de mest simpla "argument". Får mig att tro att ni tillhör samma förtappade generation och befinner er på samma låga mentala nivå som Bianca, därav försvaret.

För övrigt så respekterar jag en "kassörska på netto" betydligt mer än en bortskämd kändisdotter som inte har någon koll på verkligheten överhuvudtaget och bara rider på sin familjs namn, vilket skapats genom andra familjemedlemmars prestationer.

Ska man totalkritisera en person för dess karriär så bör man rimligtvis ha en bättre själv? Så fram med det, vad gör du för världsbetydande sysslor var dag?

Nu kan ju inte alla vara kassörskor på netto, även om jag tror Bianca skulle klara det med bravur.

Men att rida på familjens namn, det är väl klart man gör det? Man börjar även jobba på familjeföretaget om man har chans till det, men tar även räkmacke-vägen till andra poster om man får chansen och man tjänar lätta pengar om man kan. I slutändan handlar det bara ändå om att man tjänar tillräckligt för att försörja sig och göra det man vill. Dock tror jag knappast kassörskan på netto kan göra precis det hon vill, något hon säkert avundas Bianca när hon kollar på Wahlgrens Värld hemma i den lopp-ätna soffan med flötiga ostbåge-fingrar.
Citera
2018-01-09, 23:21
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ska man totalkritisera en person för dess karriär så bör man rimligtvis ha en bättre själv? Så fram med det, vad gör du för världsbetydande sysslor var dag?

Det är inte topic för tråden och har absolut ingen relevans.
Man behöver inte vara misslyckad på något vis, eller "avundsjuk" för att kritisera människor eller fenomen som är förkastliga. Att du resonerar så, visar mer på din egen simpelhet isåfall.

Kan dock lova dig att jag har en bra karriär efter många år på universitet och med ett par examen i bagaget. Jämfört med Bianca som inte ens fixade att gå på gymnasiet...
Det lustiga är att du helt missar poängen här. Du tycks se ner på kassörskor på netto men fattar inte att Bianca hade varit en av dem om hon inte hade haft sin släkt att rida på.
Hon bytte t o m bort Wahlgren mot Ingrosso för att det var mer kommersiellt gångbart. En skymf för övrigt mot mamma Pernilla som är den som tagit hand om hennes uppväxt till skillnad mot pappan.

Citat:
Nu kan ju inte alla vara kassörskor på netto, även om jag tror Bianca skulle klara det med bravur.
Finns ingenting som tyder på att hon klarar ens de mest simpla uppgifter med bravur, snarare tvärtom. Människan kan inte ens betala sina egna räkningar.

Citat:
Men att rida på familjens namn, det är väl klart man gör det? Man börjar även jobba på familjeföretaget om man har chans till det, men tar även räkmacke-vägen till andra poster om man får chansen och man tjänar lätta pengar om man kan. I slutändan handlar det bara ändå om att man tjänar tillräckligt för att försörja sig och göra det man vill. Dock tror jag knappast kassörskan på netto kan göra precis det hon vill, något hon säkert avundas Bianca när hon kollar på Wahlgrens Värld hemma i den lopp-ätna soffan med flötiga ostbåge-fingrar.
Det är här som vi skiljer oss åt minst sagt.
Jag respekterar inte "räkmacke-folk". Alls. Däremot respekterar jag folk som skapar sig något utifrån egen kompetens och egna bedrifter. Finns t ex folk som startar egna företag eller blir framgångsrika inom andra verksamheter INNAN de sen går in i familjeföretaget. Eller så kör man sitt race och går inte in i familjeföretaget alls.

Alla behöver vi tjäna pengar och jag ser inget fult i att tjäna pengar om du nu tror det. Däremot lägger jag en moralisk aspekt i hur man gör det.
Citera
2018-01-09, 23:38
Medlem
Bianca är troligtvis inte smart men hon tjänar pengar på att spela betydligt dummare och barnsligare än vad hon egentligen är. Det skapar rubriker och kändisskap, precis som hennes överdrivna frispråkighet kring sex. Enkel underhållning för hennes följare. Den stora massan följer hellre Bianca Ingrosso, som inte har något kompetensområde utöver sin fejkat tramsiga personlighet, framför forskare inom processrätt som har betydligt mer att ge.

Anna Anka var ett fenomen som blåst och bortskämd bimbo år 2009 men hysterin la sig hos det svenska folket. Biancas storhetstid som vuxenbebiskändis lär vara över om ett par men hon behöver nog aldrig ta jobbet på Netto. Anta att hon skulle vara intresserad av att plugga en krävande högskoleutbildning, det skulle hon i så fall på kort och lång sikt förlora ekonomiskt på då hon inte skulle ta sig tid att synas som den personen hon är känd för och därmed förlora intäkter. Samt är det ytterst få svenskar oavsett kompetensområde som tjänar så mycket som Bianca (om det som står i tråden stämmer att hon tjänar miljoner).

På ett sätt är det synd om henne, personer som är födda med pengar och kändisskap tenderar att inte utveckla sig själva för att hitta en egen personlighet och ett eget syfte med livet, utan är för bekväma med livets lyx och förblir 16 år mentalt för resten av livet.
Citera
2018-01-10, 10:43
Medlem
Citat:
Det är inte topic för tråden och har absolut ingen relevans.
Man behöver inte vara misslyckad på något vis, eller "avundsjuk" för att kritisera människor eller fenomen som är förkastliga. Att du resonerar så, visar mer på din egen simpelhet isåfall.

Kan dock lova dig att jag har en bra karriär efter många år på universitet och med ett par examen i bagaget. Jämfört med Bianca som inte ens fixade att gå på gymnasiet...
Det lustiga är att du helt missar poängen här. Du tycks se ner på kassörskor på netto men fattar inte att Bianca hade varit en av dem om hon inte hade haft sin släkt att rida på.
Hon bytte t o m bort Wahlgren mot Ingrosso för att det var mer kommersiellt gångbart. En skymf för övrigt mot mamma Pernilla som är den som tagit hand om hennes uppväxt till skillnad mot pappan.

Finns ingenting som tyder på att hon klarar ens de mest simpla uppgifter med bravur, snarare tvärtom. Människan kan inte ens betala sina egna räkningar.

Det är här som vi skiljer oss åt minst sagt.
Jag respekterar inte "räkmacke-folk". Alls. Däremot respekterar jag folk som skapar sig något utifrån egen kompetens och egna bedrifter. Finns t ex folk som startar egna företag eller blir framgångsrika inom andra verksamheter INNAN de sen går in i familjeföretaget. Eller så kör man sitt race och går inte in i familjeföretaget alls.

Alla behöver vi tjäna pengar och jag ser inget fult i att tjäna pengar om du nu tror det. Däremot lägger jag en moralisk aspekt i hur man gör det.

Ja namnbytet hon och Benjamin gjort är bara äckligt och sorgligt. Det är ju tack vare Pernillas sida de lyckats slå genom samt fått en god uppfostran, som tack för det dissar de efternamnet. Pernilla är varm och rolig, pappan verkar vara tråkig, narcissistisk och kylig. Hur de kan hylla det är en gåta. Något som också är patetiskt är att de lyfter fram sina italienska ådror så mycket, de verkar ju inte kunna ett enda skit om Italien och italiensk kultur. Det viktigaste i italiensk kultur är kärleken till sin mamma, och de har ju varken någon av Benjamin eller Bianca. Fail där.

Men återigen till räkmackan. Du menar att även om deras största intressen är bloggande och musik (viket är naturligt eftersom man ofta tar efter sina föräldrar) så ska de avhålla sig från det pga det moraliska? Så inget barn får egentligen gå i samma fotspår som sina föräldrar, för då är det räkeri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in