Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Ska man totalkritisera en person för dess karriär så bör man rimligtvis ha en bättre själv? Så fram med det, vad gör du för världsbetydande sysslor var dag?
Det är inte topic för tråden och har absolut ingen relevans.
Man behöver inte vara misslyckad på något vis, eller "avundsjuk" för att kritisera människor eller fenomen som är förkastliga. Att du resonerar så, visar mer på din egen simpelhet isåfall.
Kan dock lova dig att jag har en bra karriär efter många år på universitet och med ett par examen i bagaget. Jämfört med Bianca som inte ens fixade att gå på gymnasiet...
Det lustiga är att du helt missar poängen här. Du tycks se ner på kassörskor på netto men fattar inte att Bianca hade varit en av dem om hon inte hade haft sin släkt att rida på.
Hon bytte t o m bort Wahlgren mot Ingrosso för att det var mer kommersiellt gångbart. En skymf för övrigt mot mamma Pernilla som är den som tagit hand om hennes uppväxt till skillnad mot pappan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Nu kan ju inte alla vara kassörskor på netto, även om jag tror Bianca skulle klara det med bravur.
Finns ingenting som tyder på att hon klarar ens de mest simpla uppgifter med bravur, snarare tvärtom. Människan kan inte ens betala sina egna räkningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Men att rida på familjens namn, det är väl klart man gör det? Man börjar även jobba på familjeföretaget om man har chans till det, men tar även räkmacke-vägen till andra poster om man får chansen och man tjänar lätta pengar om man kan. I slutändan handlar det bara ändå om att man tjänar tillräckligt för att försörja sig och göra det man vill. Dock tror jag knappast kassörskan på netto kan göra precis det hon vill, något hon säkert avundas Bianca när hon kollar på Wahlgrens Värld hemma i den lopp-ätna soffan med flötiga ostbåge-fingrar.
Det är här som vi skiljer oss åt minst sagt.
Jag respekterar inte "räkmacke-folk". Alls. Däremot respekterar jag folk som skapar sig något utifrån egen kompetens och egna bedrifter. Finns t ex folk som startar egna företag eller blir framgångsrika inom andra verksamheter INNAN de sen går in i familjeföretaget. Eller så kör man sitt race och går inte in i familjeföretaget alls.
Alla behöver vi tjäna pengar och jag ser inget fult i att tjäna pengar om du nu tror det. Däremot lägger jag en moralisk aspekt i hur man gör det.