Citat:
Hon kan ha färdats i bil t ex, eller som du säger haft blod i munnen och spottat på lite olika ställen, men jag fick uppfattningen om att det var rikliga mängder blod som hittats så känns det som att det var lite mer blod än så. Dock behövs det inte så mycket blod i snö för att det skall se ut som mer än det egentligen är, men det har polisen förhoppningsvis koll på.
Utifrån de bevis som hittills presenterats så tycker jag det låter som att blodet efter vägen är ett resultat av en påkörning. Sen huruvida den är avsiktlig eller ej har jag ingen åsikt om. Om nu denna bilföraren plockat upp henne och släppt av henne på annan plats kan det förklara hur det hittats blod på två ställen.
Detta är bara mitt resonemang och inte förankrat i några bevis i detta fallet, bara det som är den rimligaste förklaringen.
Ponera att ett rattfyllo kört på henne, fått panik och baxat in henne i bilen och sen i panik försökt städa undan? Det skulle kunna förklara sådana spår - även om statistiken säger någonting annat.
Utifrån de bevis som hittills presenterats så tycker jag det låter som att blodet efter vägen är ett resultat av en påkörning. Sen huruvida den är avsiktlig eller ej har jag ingen åsikt om. Om nu denna bilföraren plockat upp henne och släppt av henne på annan plats kan det förklara hur det hittats blod på två ställen.
Detta är bara mitt resonemang och inte förankrat i några bevis i detta fallet, bara det som är den rimligaste förklaringen.
Ponera att ett rattfyllo kört på henne, fått panik och baxat in henne i bilen och sen i panik försökt städa undan? Det skulle kunna förklara sådana spår - även om statistiken säger någonting annat.
Vetdu hur mycket det blöder om man slår en eller ett par tänder? Jag vet,det blöder mycket och länge. Därmed inte sagt att kvinnan har fått några tänder utslagna, men fundera på varför hon lämnade bostaden, det bör finnas en rimlig anledning till att hon gjorde det.
Och varför gå över en mil mitt i smällkalla natten?
Jag läste idag i någon tidning att polisen inte går ut med om mobilen kopplade mot en mast pga aktivitet på mobilen eller om uppkoppling har gjorts av annan anledning. Om uppgiften stämmer så vet vi inte ens vem som bar mobilen till samhället 05:50.
Om kvinnan har varit skadad när hon lämnade hemmet och också bar sin mobiltelefon så bör hon rimligtvis också ringt efter hjälp, någon vänligt sinnad människa måste hon kunna få tag på i krokarna. Att hon inte ringde, utan istället utsatte sig för kylan kan tala för att det inte var hon som bar mobilen till samhället.
Om kvinnan lämnade bostaden i all hast så är det inte osannolikt att hon glömde sin mobiltelefon eller inte hann ta den med sig.
Vart var kvinnan på väg mitt i natten, över en mil, hon bör ha haft ett mål?