2017-12-31, 04:52
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Nej. Och varför svarar du på mina inlägg om du inte vill argumentera med det jag skriver?

Spelar egentligen ingen större roll men det är åtminstone intellektuell hederligt att erkänna detta för sig själv. Du och många andra i råden försöker ju bara låtsas om att frågan handlar om något annat än ett bekvämlighetsargument, men ingen av er har ens varit i närheten av att kunna lägga fram ett argument för att det rör sig om något annat.

Jo. Mina argument om body autonomy har nu visat det för dig väldigt tydligt.
Citera
2017-12-31, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Ja, det är väl fan uppenbart! Embryon slutar alltid visa livstecken INNAN det lämnar livmodern vid missfall. Att det utanför kroppen försöker kommunicera med äggstockarna är inte samma sak som liv.

Citat:
Ja en kvinna ska ha rätt att göra precis vad hon vill med sin kropp även om hon är gravid och kan skada fostret allvarligt. Vill en kvinna med tydligt uppsåt skada ett foster som hon ämnar föda när det är fullgånget är hon dock troligen psykiskt sjuk. Då tycker jag det är rätt att ta hand om henne enligt LPT och förhindra henne från att göra detta.
Hum, så först har kvinnan rätt att göra precis vad hon vill med sin kropp men sedan skall hon hindras att göra det... ok ; )
Citat:
Va? Vad har det här med kroppslig autonomitet att göra? Du fattar väl att rätt att bestämma vem som får dra nytta av den substans som är din kropp är central här? En gravid person har inte ingått något avtal med fostret.
Vem är det som ingår avtal icke myndiga personers ställe i syfte att tillgodose deras intressen?

Citat:
Min juridiska kunskap är begränsad här, jag vet inte om ett sådant avtal är möjligt rent juridiskt.
Du missade, föga förvånande hela poängen.

Citat:
OMG! Googla pacemaker snälla.
Fair enough, ta ett mekaniskt hjärta. Poängen, som du såklart duckade, är ju densamma.

Citat:
Jo. Mina argument om body autonomy har nu visat det för dig väldigt tydligt.
Nej, det var ju stora hål i det, vilket är orsaken till att du inte kan bemöta det jag skrev.
Citat:
Jag vill tyvärr inte fortsätta vår diskussion efter att jag tittat på lite övriga inlägg av dig. Jag skriver ett svar men kommer inte posta fler efter det.
Det är nog ett klokt beslut: "Ibland är det bättre att vara tyst och låta folk tro man är dum i huvudet än att tala och undanröja alla tvivel"
Citera
2018-01-04, 18:39
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Du kan ju försöka intala dig det. Sedan kan du låta forskarna fortsätta ta fram embryon i provrör etc. när du gör ivf eller olika experiment.

Varför ska jag intala mig något när det är medicinska fakta jag tar upp angående utvecklingsprocessen från dag 1 till vecka 9. Jag gör ett försök till så att det trillar ner en pollett för dig:

Dag 1: befruktat ägg
Dag 2: zygot
Dag 4: morula
Dag 5: blastocyst
Dag 14 (vecka 2): embryo
Vecka 9 till födseln: foster

Är det så jävla svårt att fatta grundläggande biologiska fakta?

Citat:
Nej, det är ingen som tror det sker på ett faktiskt "ögonblick" precis som när man säger "blixtsnabb" om en bil som accelererar så betyder det inte att du skall ta det bokstavligt etc. Jag skrev till dig att vi kan säga inom ett dygn från befruktningen om du tycker det är bättre, det gör nämligen ingen skillnad för vår diskussion. Eller hur?

Du skrev ”Det verkar som att du tror att befruktningsögonblicket handlar om ett "ögonblick".” i ditt tidigare inlägg. Har du redan förträngt vad du skrivit?

Citat:
! Herregud vid jävla idiot du är.

Vem är det som inbillar sig att spontanaborterade embryon kan överleva utanför livmodern och sedan leva en stund till i en petriskål med näringslösning? Det är du som en jävla idiot.

Citat:
Vilket vi inte heller diskuterade, vad jag skrev var att foster kan överlever en kort stund utanför kroppen. Vilket var korrekt. Ditt kriterium var ju att om det klarar sig utanför livmodern så var det ett mänskligt liv, så då, med ditt eget kriterium så var det ett mänskligt liv. Detta var dock bara ett av flera exempel.

Försök inte slingra dig genom att flytta fokus om embryo till foster. Du skrev faktiskt följande:

Citat:
Ett embryo som spontan aborteras klarar ju sig en viss stund utanför livmodern. Skulle detta hända på ett sjukhus skulle man ex. kunna förvara embryot i en typ av näringslösning som simulerar livmodern (så som man gör redan idag vid ex. provrörsbefruktning) etc ...

Ett embryo är det lilla livet i vecka 2-8. Från och med vecka 9 är det ett foster. Ett embryo befinner sig i en tidigare utvecklingsfas än ett foster.

Citat:
Eftersom forskarna redan hittade de levande embryon i blödningarna på 70-talet(!) så skall du förklara varför dessa inte skulle kunna flyttas till en petri dish och överleva en stund till där. Eftersom man redan idag kan ha embryon i upp till 14 dagar i dessa. Då måste det ha hänt något med embryot inne i livmodern som gör att de inte klarar sig när man flyttar över dem till petri dishen, vad är det som gör att dessa levande embryon, som forskarna redan hittade på 70-talet, inte kan flyttas över?

Vid tidiga missfall slutar embryot alltid att visa livstecken innan det lämnar livmodern. Om det utanför kroppen försöker kommunicera med äggstockarna så innebär det inte att det är viabelt. Embryots hjärta slutar slå innan det stöts bort.

Som jag påpekat förut kan hudcellerna efter en människas dödsögonblick leva i flera dagar. Hjärnan kan uppvisa viss aktivitet en kort stund efter att döden inträffat och reflexer kan uppstå om man slår med hammare mot knäna. Ibland kan dödsryckningar observeras strax efter dödens inträffande. Kommer du då att hävda att denna människa är levande och kan återupplivas i en gigantisk petriskål med näringslösning?

Kan du vara snäll och länka till den där 1970-tals studien där det omnämns att man hittade levande embryon i mensblodet? Det ska bli intressant att läsa den.

Eftersom du inte kan föra en konstruktiv debatt utan att tramsa så avslutar vi den här diskussionen.
Citera
2018-01-06, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
10 sekunders googling senare: "Blastocyst är ... ett utvecklingsstadium hos embryot som följer efter morulan.".

Wiki: "Hos däggdjur brukar man kalla det ett embryo från att ägget har befruktas till dess att man kan se armar och ben, efter detta kallas det foster. Hos människor sker övergången från embryo till foster cirka 8–9 veckor efter befruktningen"

Forskingsrapport med titeln: "Evaluation of day one embryo quality and IVF outcome – a comparison of two scoring systems"

Kanske dags att du går och informera dem om att de helt missuppfattat detta och att det inte finns några 1dagars embryon att utvärdera ; )
Citat:
Du skrev ”Det verkar som att du tror att befruktningsögonblicket handlar om ett "ögonblick".” i ditt tidigare inlägg. Har du redan förträngt vad du skrivit?
Ja precis, du verkade tro att någon påstod att det var något som skedde på ett ögonblick. Eftersom vi inte kan säga exakt hur många minuter eller timmar det rör sig om, och det är inte heller intressant för den här diskussionen, så kan vi säga efter 24 timmar. Så kanske vi kan gå vidare till något som spelar någon roll?
Citat:
Ja, nu när vi klarat ut att du trasslat in dig i embryots olika utvecklingsstadier så kan vi konstatera att det alltså var ett embryo innan vecka två. Då är vi åter på "After fertilization the human embryo begins a 4 day long journey down the fallopian tube and into the uterus." och "In the 1970’s a study showed a lot of menstrual tissue studied contained fertilized eggs still trying in vain to communicate with the ovary"

Så vad du skall visa är att det är ett dött embryot som fortfarande försöker kommunicera med livmodern. Lycka till = )

Citat:
Eftersom du inte kan föra en konstruktiv debatt utan att tramsa så avslutar vi den här diskussionen.
Jag förstår att du gärna vill avsluta den här diskussionen.
Citera
2018-01-08, 00:14
Medlem
lupacs avatar
Citat:
10 sekunders googling senare: "Blastocyst är ... ett utvecklingsstadium hos embryot som följer efter morulan.".

Det är ju precis det jag skrev: Dag 4: morula, Dag 5: blastocyst.

Som du ser är en blastocyst den som kommer efter morulan. Sluta vara så intellektuellt ohederlig när du tar mina argument som dina när du har blivit påkommen med rena felaktigheter i dina resonemang.

Citat:
Wiki: "Hos däggdjur brukar man kalla det ett embryo från att ägget har befruktas till dess att man kan se armar och ben, efter detta kallas det foster. Hos människor sker övergången från embryo till foster cirka 8–9 veckor efter befruktningen"

Man använder de medicinska begreppen befruktat ägg, zygot, morula och blastocyst för att beskriva var i utvecklingen embryot befinner sig under de fem första dagarna. Från vecka 2 kallas det rätt och slätt ett embryo fram till vecka 9. Sedan övergår det till att vara ett foster.

Eftersom du inte har tillräckliga medicinska kunskaper så ger jag dig en länk till en lättläst artikel om fosterutveckling:

Embryoperioden hos människor räknas från andra till åttonde veckan, då fosterstadiet inleds.

Tiden före kallas ”preembryoperioden. Men det är inget som hindrar att man kallar det lilla livet embryo redan från dag 1.

Blastocysten börjar växa in i livmoderväggen i en process som kallas implantation. Implantationen börjar dag 6 och slutar mellan dag 10 och 12 efter befruktningen.[4] Trofoblasterna blir fler och bildar som små rötter som förankrar blastocysten.

Befruktningsprocessen och efterföljande implantation av blastocyten i livmoderväggen tar sammanlagt 10-12 dagar.

Citat:
Forskingsrapport med titeln: "Evaluation of day one embryo quality and IVF outcome – a comparison of two scoring systems"

Kanske dags att du går och informera dem om att de helt missuppfattat detta och att det inte finns några 1dagars embryon att utvärdera ; )

Zygoter är 2 dagar gamla embryon. I rapporten stod nämnt zygoter, som är i dag 2.

Citat:
Ja precis, du verkade tro att någon påstod att det var något som skedde på ett ögonblick. Eftersom vi inte kan säga exakt hur många minuter eller timmar det rör sig om, och det är inte heller intressant för den här diskussionen, så kan vi säga efter 24 timmar. Så kanske vi kan gå vidare till något som spelar någon roll?

Den biokemiska processen tar längre tid än 24 timmar och därför kan man inte hävda att befruktningen sker på ett ögonblick. Jag har nyss nämnt att att hela befruktningsprocessen och den efterföljande implantationen tar sammanlagt 10-12 dagar. Det finns ingenting mer att bygga den här diskussionen på. Om du vill hävda att hela nämnda process tar mindre än 24 timmar så är det ditt problem.

Sluta tramsa.

Citat:
Ja, nu när vi klarat ut att du trasslat in dig i embryots olika utvecklingsstadier så kan vi konstatera att det alltså var ett embryo innan vecka två. Då är vi åter på "After fertilization the human embryo begins a 4 day long journey down the fallopian tube and into the uterus." och "In the 1970’s a study showed a lot of menstrual tissue studied contained fertilized eggs still trying in vain to communicate with the ovary"

Så vad du skall visa är att det är ett dött embryot som fortfarande försöker kommunicera med livmodern. Lycka till = )

Jag förstår att du gärna vill avsluta den här diskussionen.

Jag har inte alls trasslat in mig i embryots utvecklingsstadier i min beskrivning av vad de kallades under de fem första dagarna. Som jag nyss påpekat räknas embryoperioden från andra till åttonde veckan, då fosterstadiet inleds.

Hur många gånger ska jag förklara för dig att vid tidiga missfall slutar embryot alltid att visa livstecken innan det lämnar livmodern. Om det utanför kroppen försöker kommunicera med äggstockarna så innebär det inte att det är viabelt. Embryots hjärta slutar slå innan det stöts bort.

Som jag påpekat förut kan hudcellerna efter en människas dödsögonblick leva i flera dagar. Hjärnan kan uppvisa viss aktivitet en kort stund efter att döden inträffat och reflexer kan uppstå om man slår med hammare mot knäna. Ibland kan dödsryckningar observeras strax efter dödens inträffande. Kommer du då att hävda att denna människa är levande och kan återupplivas i en gigantisk petriskål med näringslösning? Det vill jag ha svar på. Ja eller nej?

Kan du vara snäll och länka till den där 1970-tals studien där det omnämns att man hittade levande embryon i mensblodet? Det ska bli intressant att läsa den.

En kvinna som får ett mycket tidigt missfall (vecka 2-8) kommer att få en kraftig mensliknande blödning varvid hennes trosor blir genomblodade. Embryot är vid det här laget mer eller mindre mos. Tänk dig att hon ligger i sin säng eller sitter på en köksstol hemma när missfallet inträffar. Hur ska hon hinna till den prenatala kliniken med trosorna i en plastpåse, sedan få en läkare att krafsa i hennes blodiga trosor efter embryot och därefter placera det i en petriskål med näringslösning?

Glöm det!

En som inbillar sig att spontanaborterade embryon kan överleva utanför livmodern och sedan leva en stund till i en petriskål med näringslösning har inte alla hästar i stallet.

Jag förstår att du vill fortsätta diskussionen i dina desperata försök att bevisa detta bisarra påstående.
Citera
2018-01-08, 17:30
Medlem
Citat:

Men det är inget som hindrar att man kallar det lilla livet embryo redan från dag 1...Zygoter är 2 dagar gamla embryon.
Efter mycket velande fram och tillbaka verkar då ändå ha landat i att det var ett embryo direkt från befruktningen. Stort! Då kan vi äntligen gå vidare = )

Citat:
Nej, det tar en dryg halvtimma men far sakens skull kan vi säga 24h så vi kan gå vidare i vår diskussion.

Citat:
Det kanske kommer som en överraskning men embryot har inga hjärtslag för ens i vecka 5-6 någon gång.

Då är vi åter på "After fertilization the human embryo begins a 4 day long journey down the fallopian tube and into the uterus." och "In the 1970’s a study showed a lot of menstrual tissue studied contained fertilized eggs still trying in vain to communicate with the ovary"

Citat:
Som jag påpekat förut kan hudcellerna efter en människas dödsögonblick leva i flera dagar... Kommer du då att hävda att denna människa är levande och kan återupplivas i en gigantisk petriskål med näringslösning? Det vill jag ha svar på. Ja eller nej?
Vi säger att en hudcell, om den befinner sig under gynnsamma förhållanden, utvecklas till en ny människa (vi måste ju jämföra lika med lika för att det skall bli meningsfullt) så kanske man kan få den att göra det. Har man redan fått "artificiella" hudceller att utvecklas till människor tidigare så verkar det ännu mer troligt att man skulle kunna göra det. Eller vad tror du?
Citera
2018-01-08, 23:11
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Efter mycket velande fram och tillbaka verkar då ändå ha landat i att det var ett embryo direkt från befruktningen. Stort! Då kan vi äntligen gå vidare = )

Än en gång upprepar jag för tydligen har du svårt med läsförståelsen: Man använder de medicinska begreppen befruktat ägg, zygot, morula och blastocyst för att beskriva var i utvecklingen embryot befinner sig under de fem första dagarna. Från vecka 2 kallas det enbart ett embryo fram till vecka 9. Sedan övergår det till att vara ett foster. Embryoperioden hos människor räknas från andra till åttonde veckan, då fosterstadiet inleds. Tiden före kallas ”preembryoperioden".

Men det är inget som hindrar vanliga lekmän att kalla det lilla livet embryo redan från dag 1. Läkare och andra medicinskt kunniga människor använder dock termerna befruktat ägg, zygot, morula, blastocyst och embryo (vecka 2-8) i sina rapporter för att klargöra var i utvecklingen det lilla livet befinner sig. Men kalla det du embryo utan att uppge om det är 1 dag eller 8 veckor gammalt.

Citat:
Nej, det tar en dryg halvtimma men far sakens skull kan vi säga 24h så vi kan gå vidare i vår diskussion.

Det kan ta flera dagar innan en spermie når äggledaren och befruktar ägget. Mer om fosterutvecklingen kan du läsa här.

The term "conception" refers variably to either fertilization or to formation of the conceptus after its implantation in the uterus, and this terminology is controversial.” (källa)

Jag förstår varför du inte ville uppge källa till ditt citat. Googling på den ledde mig till sajten Lozier Institute. Den är abortmotståndare och använder sig av tvivelaktig vetenskap för att försvara sin ställning.

Fertilization normally occurs within several hours of ovulation (some authors report up to 24 hours) when a man’s sperm, or spermatozoon, combines with a woman’s egg, or secondary oocyte, inside a woman’s uterine tube (usually in the outer third of the uterine tube called the ampulla).” (källa)

Mellan några timmar och upp till 24 timmar tar hela befruktningsprocessen. Men för att få dig att sluta tjata säger jag att befruktningsprocessen tar en halvtimme. Dock kvarstår min ståndpunkt att livets början inte har en specifik startpunkt. Det är därför vi har den nuvarande abortlagen i Sverige.

Citat:
Det kanske kommer som en överraskning men embryot har inga hjärtslag för ens i vecka 5-6 någon gång.

22- 23 dagar (i vecka 3) efter befruktningen börjar embryots hjärta att slå. Hjärtslagen kan vanligtvis inte höras förrän i vecka 10-12. (källa).

Kom det som en överraskning? Surt, sa räven.

Citat:
Då är vi åter på "After fertilization the human embryo begins a 4 day long journey down the fallopian tube and into the uterus." och "In the 1970’s a study showed a lot of menstrual tissue studied contained fertilized eggs still trying in vain to communicate with the ovary"

Det är ett dött embryo. Inga hjärtslag i det fall det är 3-4 veckor gammalt eller äldre när det är bortstött. Ingen forskare kommer någonsin att kunna återuppliva ett spontanaborterat embryo i en petriskål med näringslösning. Helt omöjligt.

Eftersom det är du som påstår att spontanaborterade embryon kan återupplivas i näringslösning, så har du bevisbördan. Hur gamla var dessa befruktade ägg som återfanns levande i menstruationsvävnaden. 1 dag?

Seså, ro hit med 70-tals studien om embryon i menstruationsvävnaden som försökt kommunicera med äggstocken. Jag väntar med olidlig spänning.

Citat:
Vi säger att en hudcell, om den befinner sig under gynnsamma förhållanden, utvecklas till en ny människa (vi måste ju jämföra lika med lika för att det skall bli meningsfullt) så kanske man kan få den att göra det. Har man redan fått "artificiella" hudceller att utvecklas till människor tidigare så verkar det ännu mer troligt att man skulle kunna göra det. Eller vad tror du?

Gud vad du gör bort dig hela tiden med din flagranta kunskapsbrist. Man kan aldrig få ”artificiella” hudceller att utvecklas till en ny människa. ”Artificiella hudceller” från navelsträngens stam kan dock användas hos brännskadepatienter.

Det finns ingen forskare som lyckats med den osannolika bedriften att få ”artificiella” hudceller att utvecklas till människor. Tillverkning av nya människor sker på det mest beprövade sättet som män och kvinnor tillämpat under hela mänsklighetens historia. Ska jag ge dig en lättläst lektion i sexualkunskap?

Sluta hitta på sagor.
Citera
2018-01-09, 02:37
Medlem
Sasha08s avatar
Ju fler aborter desto bättre, att sätta en oönskad unge till världen ger långvarigt lidande för både barn och drabbar skattebetalare
Citera
2018-01-09, 02:39
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Än en gång upprepar jag för tydligen har du svårt med läsförståelsen: Man använder de medicinska begreppen befruktat ägg, zygot, morula och blastocyst för att beskriva var i utvecklingen embryot befinner sig under de fem första dagarna. Från vecka 2 kallas det enbart ett embryo fram till vecka 9. Sedan övergår det till att vara ett foster. Embryoperioden hos människor räknas från andra till åttonde veckan, då fosterstadiet inleds. Tiden före kallas ”preembryoperioden".

Men det är inget som hindrar vanliga lekmän att kalla det lilla livet embryo redan från dag 1. Läkare och andra medicinskt kunniga människor använder dock termerna befruktat ägg, zygot, morula, blastocyst och embryo (vecka 2-8) i sina rapporter för att klargöra var i utvecklingen det lilla livet befinner sig. Men kalla det du embryo utan att uppge om det är 1 dag eller 8 veckor gammalt.

Det kan ta flera dagar innan en spermie når äggledaren och befruktar ägget. Mer om fosterutvecklingen kan du läsa här.

The term "conception" refers variably to either fertilization or to formation of the conceptus after its implantation in the uterus, and this terminology is controversial.” (källa)

Jag förstår varför du inte ville uppge källa till ditt citat. Googling på den ledde mig till sajten Lozier Institute. Den är abortmotståndare och använder sig av tvivelaktig vetenskap för att försvara sin ställning.

Fertilization normally occurs within several hours of ovulation (some authors report up to 24 hours) when a man’s sperm, or spermatozoon, combines with a woman’s egg, or secondary oocyte, inside a woman’s uterine tube (usually in the outer third of the uterine tube called the ampulla).” (källa)

Mellan några timmar och upp till 24 timmar tar hela befruktningsprocessen. Men för att få dig att sluta tjata säger jag att befruktningsprocessen tar en halvtimme. Dock kvarstår min ståndpunkt att livets början inte har en specifik startpunkt. Det är därför vi har den nuvarande abortlagen i Sverige.

22- 23 dagar (i vecka 3) efter befruktningen börjar embryots hjärta att slå. Hjärtslagen kan vanligtvis inte höras förrän i vecka 10-12. (källa).

Det är ett dött embryo. Inga hjärtslag i det fall det är 3-4 veckor gammalt eller äldre när det är bortstött. Ingen forskare kommer någonsin att kunna återuppliva ett spontanaborterat embryo i en petriskål med näringslösning. Helt omöjligt.

Eftersom det är du som påstår att spontanaborterade embryon kan återupplivas i näringslösning, så har du bevisbördan. Hur gamla var dessa befruktade ägg som återfanns levande i menstruationsvävnaden. 1 dag?

Seså, ro hit med 70-tals studien om embryon i menstruationsvävnaden som försökt kommunicera med äggstocken. Jag väntar med olidlig spänning.

Gud vad du gör bort dig hela tiden med din flagranta kunskapsbrist. Man kan aldrig få ”artificiella” hudceller att utvecklas till en ny människa. ”Artificiella hudceller” från navelsträngens stam kan dock användas hos brännskadepatienter.

Det finns ingen forskare som lyckats med den osannolika bedriften att få ”artificiella” hudceller att utvecklas till människor. Tillverkning av nya människor sker på det mest beprövade sättet som män och kvinnor tillämpat under hela mänsklighetens historia. Ska jag ge dig en lättläst lektion i sexualkunskap?

Sluta hitta på sagor.

Ett av dom bättre inläggen i tråden, informativ utan känsloutspel
Citera
2018-01-09, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Ju fler aborter desto bättre, att sätta en oönskad unge till världen ger långvarigt lidande för både barn och drabbar skattebetalare

Exakt. Det ska bli kul att se hur svenska män bygger sitt samhälle utan barn.
Citera
2018-01-09, 08:03
Medlem
Citat:
Ja, det är utvecklingsstadier hos ett embryo, men fortfarande ett embryo. Det är därför titeln på den vetenskapliga studien var "Evaluation of day one embryo...".

Citat:
Haha, så nu har du plötsligt bytt till hur lång tid det tar för sperman att nå ägget

Det verkar dock som att du själv insåg de faktamässigt var helt korrekt i den texten så vi kan släppa det, vi är ju överens om att det rör sig om mindre än 24h.

Sedan "The conclusion that human life begins at sperm-egg fusion is uncontested, objective, based on the universally accepted scientific method of distinguishing different cell types from each other and on ample scientific evidence (thousands of independent, peer-reviewed publications). Moreover, it is entirely independent of any specific ethical, moral, political, or religious view of human life or of human embryos. Indeed, this definition does not directly address the central ethical question surrounding the embryo: What value ought society place on human life at the earliest stages of development?"

Du har dock helt rätt att de inte säger något om hur vi skall värdera detta liv.

Citat:

Haha, du menar till skillnad från dig som skrev att det var från dag 1
När man googlade "när börjar hjärtat slå" var vecka 5 det första som kom upp men låt oss säga vecka 3 veckor, om det är korrekt.

Citat:
Det är svårt att ha hjärtslag innan det ens utvecklats något hjärtat, vilket de alltså inte gjort i det stadiet vi pratar om.

Jag har som bekant redan visat att embryon vid den tidpunkten överlever i en petriskål så det är du som skall visa att de inte gör det.

Citat:
Haaaahaaaaa, bra att du upplyser om att det inte går att utveckla människor utifrån hudceller det var ju därför ditt exempel hudceller var helt meningslös. För att vi skall kunna jämföra ett befruktat ägg med en hudcell så vi var tvungen att ändra förutsättningarna så ATT det även går att bilda ett mänskligt liv från hudceller, varför tror du annars jag skrev (vi måste ju jämföra lika med lika för att det skall bli meningsfullt) d.v.s. att hudceller måste fungerade på samma sett som ett befruktat ett ägg jag borde insett att den här typen av resonemang skulle går långt över din fattningsförmåga.

Då är vi åter på "After fertilization the human embryo begins a 4 day long journey down the fallopian tube and into the uterus." och "In the 1970’s a study showed a lot of menstrual tissue studied contained fertilized eggs still trying in vain to communicate with the ovary".
Citera
2018-01-09, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Ett av dom bättre inläggen i tråden, informativ utan känsloutspel
Då har du inte så hög standard med tanke på hur mycket som var faktamässigt fel i det inlägget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in