Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-08, 21:31
Medlem
Erik95s avatar
Citat:
In Middle Eastern countries “Taqaandan” is the most common cause of penile fracture.2,5 Taqaandan, which comes from a Kurdish word meaning “to click,” involves bending the top part of the erect penis while holding the lower part of the shaft in place, until a click is heard and felt. Taqaandan is said to be painless and has been compared to cracking one’s knuckles. Taqaandan may be performed to achieve detumescence.
Källa:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3612405/

Är själv kurd och kan bekräfta, åtminstone när det gäller min stora släkt, att det finns en knäckkultur hos oss. Min pappa knäcker min rygg ibland och mina killkusiner brukade varsamt och behagligt knäcka mina fingrar och tår åt mig. Det är väldigt populärt och diskuteras ofta.

Frågeställning:
Varför knäcker kurder sina kukar? Vad finns det för orsaker?
Citera
2018-01-08, 21:39
Medlem
Bonnatorps avatar
Har upplevt att den har klickat likt en knoge sådär tre eller fyra gånger i livet, men då har det varit vid roten det har knakat och inte i mitten som beskrivningen kan ge intryck av.
Att ge sig själv en fallisk fraktur låter dock inte särskilt mysigt.

Men vad är orsaken till detta ljud?
Inte kan det väl vara blodet som förångas, likt ledvätskan när man knäcker knogarna?
Citera
2018-01-08, 21:51
Medlem
NorthernAngels avatar
Enligt ditt citat är syftet att ert stånd skall gå ned detumescence betyder att penis slutar vara erigerad. Så det är väl för att inte onanera? Kanske ni ser det som fult att onanera som vissa kristna så därför vill ni avsluta erektionen på detta vis?
Citera
2018-01-08, 22:22
Medlem
UNPROFORs avatar
Att kurder är smygbögar är väl rätt så allmän kännedom år 2018. Att turkiska farsor och brorsor hjälper familjemedlemmarna att "knäcka kuk" var dock nytt för mig.

Spännande fenomen vi får reda på iom mångkulturen!
Citera
2018-01-08, 23:06
Medlem
volvo 240s avatar
Alltså vad fan...Varför är lägre stående raser så jävla inne på att mutilera könsorgan?

Ja katoliker är också sjuka i huvudet.
Citera
2018-01-08, 23:41
Medlem
svampdamps avatar
Jag är ursvensk och gör detta ibland. Det är ganska skönt.
Citera
2018-01-09, 00:48
Medlem
Detta kan va det sjukaste jag har hört. Finsn det några filmer på denna kurdiska tradition?
Citera
2018-01-09, 00:53
Medlem
Dofternas avatar
Glöm aldrig Pela och Fadime och att knäcka kuken.

Ganska märkligt beteende, ogillar detta skarpt.
Citera
2018-01-09, 01:14
Medlem
RZLAs avatar
Jaha, brukar din pappa knäcka din kuk ibland också? Och varför ställer du frågan till oss flashbackare, som mest är svenskar, fråga dina släktingar varför ni gör på detta sätt.

Jag gissar på att ni gör det p.g.a. att eran "kultur" är helt jävla efterbliven.
Citera
2018-01-09, 01:45
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Glöm aldrig Pela och Fadime och att knäcka kuken.

Ganska märkligt beteende, ogillar detta skarpt.

Inte för att jag tog dig för kurd men var ganska övertygad om att du också tillhörde en stam som gillar att pimpa nederdelarna.
Citera
2018-01-09, 01:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Inte för att jag tog dig för kurd men var ganska övertygad om att du också tillhörde en stam som gillar att pimpa nederdelarna.

Haha! Nej för tusans gubbar, förutom snaggad behåring så är hela paketet i originalskick. Mint condition som vi säger i klockbranschen.

Till TS. Vad säger dina kurdiska vänner om det där då?
Senast redigerad av Dofterna 2018-01-09 kl. 02:06.
Citera
2018-01-09, 02:56
Medlem
Mig veterligen så brukar kurderna knäcka fingrarna på någon som de vill känna makten över. Då knäcker det varje liten del av fingret och man får lugnt sitta och se på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in