Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-06, 11:54
  #34405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmsodermalm
Dom kör. När ska din feta brödfitta sluta snacka om saker du inte har en jävla aning om? Bajen kör mot utländskt motstånd, fb har kört mot zenit både yngre och äldre. Det motståndet har ingen svebsk liga gått upp mot tidigare. Du verkar ta mig fan vara helt jävla hjärndöd.

Och alla har fått spö. Wm vinner iaf och har respect. Bajen Får kämpa för att vara kvar i 6min mot en finnsk liga, som aik spöade på 1 min. Just därför jag sa kanske gnaget, för dom gick ju iaf upp mot zenith i lite högre nummer och spöade bajen på 30 sekunder.
Citera
2018-01-06, 13:37
  #34406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Och alla har fått spö. Wm vinner iaf och har respect. Bajen Får kämpa för att vara kvar i 6min mot en finnsk liga, som aik spöade på 1 min. Just därför jag sa kanske gnaget, för dom gick ju iaf upp mot zenith i lite högre nummer och spöade bajen på 30 sekunder.

Du hör ju själv.
Att gå ifrån att aik, dif och bajen ska lägga ner för att de enligt dig inte boxas, till att de trots allt boxas men att de torskar.

En fråga salad, boxas du själv eller är du enbart internet krigare?
Citera
2018-01-08, 02:53
  #34407
Medlem
Manfredmanns avatar
Hur ser det ut nu på den svenska huliganism?. Är det box med jämna jämnarum? Vilka är störst osv ranka gärna 1-5. Har missat några år.
Citera
2018-01-08, 12:41
  #34408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Du hör ju själv.
Att gå ifrån att aik, dif och bajen ska lägga ner för att de enligt dig inte boxas, till att de trots allt boxas men att de torskar.

En fråga salad, boxas du själv eller är du enbart internet krigare?

Jag har boxats. Men inte i en firma. Jag tränade boxning förut. Så jag antar att jag är internet krigare. När jag var i tonåren så fanns det dock en möjlighet för mig att slåss för bajen, trotts att jag var Djurgårdare. Tur att jag tackade nej.
Citera
2018-01-08, 13:38
  #34409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag har boxats. Men inte i en firma. Jag tränade boxning förut. Så jag antar att jag är internet krigare. När jag var i tonåren så fanns det dock en möjlighet för mig att slåss för bajen, trotts att jag var Djurgårdare. Tur att jag tackade nej.

Ridå!!!

Herrejesus min skapare, logga ut bums gårdarKGB:arn?!
Citera
2018-01-08, 15:56
  #34410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Ridå!!!

Herrejesus min skapare, logga ut bums gårdarKGB:arn?!
Haha, nej då. Hade en polare i tonåren som var bajare och kände folk. Vi pratade om firmor och han försökte konvertera mig till bajare. Var inte i närheten. Han sa bara att han kände folk om jag ville vara med, det är allt.
Citera
2018-01-08, 16:04
  #34411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag har boxats. Men inte i en firma. Jag tränade boxning förut. Så jag antar att jag är internet krigare. När jag var i tonåren så fanns det dock en möjlighet för mig att slåss för bajen, trotts att jag var Djurgårdare. Tur att jag tackade nej.

Internet krigare njaaaa, jag kanske tog i lite.

Dock kan man fråga sig. Ska alla firmor som har/har haft det motigt lägga ner så skulle WM inte ens uppstått under 90 talet (de var slagpåsar).

Alla lag har haft uppgång och fall genom åren (dock inte FB, de är ju bara bäst)
Citera
2018-01-08, 18:04
  #34412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Internet krigare njaaaa, jag kanske tog i lite.

Dock kan man fråga sig. Ska alla firmor som har/har haft det motigt lägga ner så skulle WM inte ens uppstått under 90 talet (de var slagpåsar).

Alla lag har haft uppgång och fall genom åren (dock inte FB, de är ju bara bäst)

Har inga problem med att bli kallad internet krigare, spelar mig ingen roll. Det är sant det du säger. Jag är bara trött på pajkastningen och pub stormningarna, som skulle kunna undvikas om man faktiskt tog tag i det och åker ut i skogen och vevar lite. Dom ända pub stormningarna jag har respekt för är dom två senaste wisemen utförde mot fb. Jag tycker det är tråkigt att vi har börjat komma tillbaka till 90-talet. Man hade ett bra system där i mitten på 2000-talet fram till typ 2013. Nu blir det mindre och midre av dom mötena och ist kör man fulingar. Det är inte många jag känner som har respekt för skiten man pysslar med nu. Allt för mkt vanligt folk drabbas.
Citera
2018-01-08, 18:33
  #34413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Har inga problem med att bli kallad internet krigare, spelar mig ingen roll. Det är sant det du säger. Jag är bara trött på pajkastningen och pub stormningarna, som skulle kunna undvikas om man faktiskt tog tag i det och åker ut i skogen och vevar lite. Dom ända pub stormningarna jag har respekt för är dom två senaste wisemen utförde mot fb. Jag tycker det är tråkigt att vi har börjat komma tillbaka till 90-talet. Man hade ett bra system där i mitten på 2000-talet fram till typ 2013. Nu blir det mindre och midre av dom mötena och ist kör man fulingar. Det är inte många jag känner som har respekt för skiten man pysslar med nu. Allt för mkt vanligt folk drabbas.

Är helt och hållet på din linje när det gäller att vanligt folk inte ska drabbas.

Dock så gillade jag mer gemenskapen som var då under den tidsepoken och boxen intill matcher och ibland attackerade man någon annans firmas pub, men aldrig någonsin tredje man (dvs utomstående).
Tycker det blivit lite "larvigt" hur det är idag då det ska vara nummer bestämmelser, ålder och vikt och hela fadderullan.
Jag gillade att dricka öl och gemenskapen som var då samt sammanhållningen. Men då var då och nu är nu.

Förr känner jag att viljan till att få till något var större, i dag så har jag fått känslan att rädslan för en förlust är större än viljan att få till något, (jag kan givetvis ha fel)
__________________
Senast redigerad av Horknullarn 2018-01-08 kl. 18:43.
Citera
2018-01-08, 19:04
  #34414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Har inga problem med att bli kallad internet krigare, spelar mig ingen roll. Det är sant det du säger. Jag är bara trött på pajkastningen och pub stormningarna, som skulle kunna undvikas om man faktiskt tog tag i det och åker ut i skogen och vevar lite. Dom ända pub stormningarna jag har respekt för är dom två senaste wisemen utförde mot fb. Jag tycker det är tråkigt att vi har börjat komma tillbaka till 90-talet. Man hade ett bra system där i mitten på 2000-talet fram till typ 2013. Nu blir det mindre och midre av dom mötena och ist kör man fulingar. Det är inte många jag känner som har respekt för skiten man pysslar med nu. Allt för mkt vanligt folk drabbas.

Men herregud. Den dynamiska huliganscenen som Stockholm haft sen 90-talet och framåt består inte av tandskydd, instagram och skogsvev. Pubstormningar och slagsmål kring matchdag är betydligt roligare och något som jag och många med mig gärna ser mer av. Stockholm är en unik stad i det att vi har tre lag med grabbar som vill slåss, det hittar man i väldigt få Europeiska städer. Om du är trött på det som gjort att Stockholm varit en, även i internationella mått mätt, aktiv och underhållande stad för huliganism så får du väl flytta till Ryssland eller börja på kampsport.

00-talet var en magisk tid. Innan internet, innan allt handlade om grusgrop och innan snuten blev så förbannat bra (nåja) på att skjutsa ut folk till Södertälje och Rotebro.
Citera
2018-01-08, 19:51
  #34415
Medlem
Uppdaterad länk

Citat:
Ursprungligen postat av Manfredmann
Hur ser det ut nu på den svenska huliganism?. Är det box med jämna jämnarum? Vilka är störst osv ranka gärna 1-5. Har missat några år.

Hur ser det ut nu på den svenska huliganism? Lika ljust som på Kameruns avbytarbänk.
Är det box med jämna jämnarum? Japp, det körs alltid med jämna nummer och man räknar in alla innan man ställer till med kramkalas.
Vilka är störst osv ranka gärna 1-5. Okej då! Här får du exklusivt aktuell lista från den svenska huliganscenen:

1) Gubbligan med Nisse Pistol & Bosse Dynamit. (Tidigare Järnaligan)
2) Kepsligan i Falun.
3) Farliga Firman (Men de la egentligen av på Astrid Lindgrens begäran. Kolla halva taggen till vänster i bild: https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...all-natonalism)
4) Telje Ligan. (Konkurrerade med Firman Boys på 2000-talet, helt episkt mentala grabbar).
5) Hästligan. https://www.bokborsen.se/view/Marie-...Nr1760/4396541

Bubblare: Alltid Adonis liga.
__________________
Senast redigerad av icemachine 2018-01-08 kl. 19:55. Anledning: Länken visade in hela bilden som refereras till i inlägget
Citera
2018-01-08, 23:39
  #34416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbuSdowN
En yngre öppnade en nödutgång varpå ca 70 sprang in.
Kolla PM.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback