2018-01-08, 10:51
Medlem
Den eller de som mördade Helena sitter nog här och skriver och följer tråden . Eftersom tråden fick liv" igen efter radio dokumentären så agerar nog denna person som de flesta av oss skulle gjort. I flera fall har gärningsmannen varit aktiv och svarat på frågor och även " framfört egna teorier om vad som hänt. Är gärningsmannen idag en till syntes " normal person så är jag övertygad om att denne tillbringar tid här inne. En person som varit aktiv från första början , svarat på frågor och även kommit med många olika teorier. Att sedan lyckats " gömma undan Helena och sopa igen spåren , lyckats utan vittnen ( det var sommar mycket folk i farten) det känns ju inte som det skulle vara tex fyllpäran m minnesluckor precis ? Lite mer " hjärna har nog behövts för att lyckats m det perfekta brottet . Eftersom det finns en eller kanske flera som verkligen vet vad som hände så förstår vi ju ochså att denne person kan sitta här och " styra lägga fram teorier , kasta misstankar åt fyllskallar och döda .
Bara tankar och svammel 😕 Men är övertygad om att han finns här bland oss .
Citera
2018-01-08, 11:31
Medlem
Vill höra mig för om någon har samma information som jag fick för någon dag sedan via pm. Det är andrahandsinformation, alltså den som har pm:at mig har fått höra från någon som var på Stadt den ödesdigra kvällen att denne person träffade och dansade med Ul*rika där och att hon gick/åkte hem tidigare än de andra. Så mycket mer än det får inte min pm:are fram.
Om detta stämmer så ställer det en del frågor.

---------------------------------------------------------------------------
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
JL:s död ska ha varit drogrelaterad (se tidigare svar).

Tips: maila (eller skicka PM) till PK och fråga om han vill komma in i tråden och kommentera. Han har skrivit till mig tidigare att han skulle börja plugga, så kanske är det så att han inte har tid (eller lust) längre, men det vet jag inte. Men fråga går ju.
Tack för svar.
Har för mig att jag skickade ett pm till PK om detta för något år sedan faktiskt. Hittar det inte men har varit tvungen att rensa i boxen en del. Fick i alla fall inget svar. Kanske gör jag ett nytt försök. Har fått för mig att han är en person som känner de flesta och som antagligen får reda på både det ena och det andra. Hur verklighetsförankrad han är är jag däremot lite osäker på. Ursäkta mig att jag säger så PK, om du läser här.
Citera
2018-01-08, 11:45
Medlem
[quote=Propparn|62795069]

Prinzessan, tror du alla punkter i tidsschemat hänger ihop?

1. 02:05 H lämnar Stadt
2. 02:10 H syns promenera på bron tillsammans med en man (Pilot?)
3. 02:20 Hundvittnet hör skrik
4. 02:30 Killarna observerar bilen på cykelstigen
5. 02:30 Vittne ser bil svänga av Marieforsleden i hög fart för vidare färd in på Lockerudsvägen/Mariegärdets väg.
6. 03:30 Vittnet Carina med sällskap ser bil parkerad på cykelvägen utanför Berggrens
7. 04:20 Vittne ser mansperson lämna bil vid sjukhusparkeringen och sedan springa mot Lockerud.

Tror du på min teori att bilen med förare inväntade Helena och Piot vid lekplatsen?
Citera
2018-01-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Vill höra mig för om någon har samma information som jag fick för någon dag sedan via pm. Det är andrahandsinformation, alltså den som har pm:at mig har fått höra från någon som var på Stadt den ödesdigra kvällen att denne person träffade och dansade med Ul*rika där och att hon gick/åkte hem tidigare än de andra. Så mycket mer än det får inte min pm:are fram.
Om detta stämmer så ställer det en del frågor.

---------------------------------------------------------------------------

Tack för svar.
Har för mig att jag skickade ett pm till PK om detta för något år sedan faktiskt. Hittar det inte men har varit tvungen att rensa i boxen en del. Fick i alla fall inget svar. Kanske gör jag ett nytt försök. Har fått för mig att han är en person som känner de flesta och som antagligen får reda på både det ena och det andra. Hur verklighetsförankrad han är är jag däremot lite osäker på. Ursäkta mig att jag säger så PK, om du läser här.

U åkte väl direkt hem från festen hon åkte inte till statt .Helena ville festa vidare och tog en taxi till hotellet , delade den med den mgm har jag för mig.
Citera
2018-01-08, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
U åkte väl direkt hem från festen hon åkte inte till statt .Helena ville festa vidare och tog en taxi till hotellet , delade den med den mgm har jag för mig.

Var de inte 4 passagerare i taxin fr. Töreboda in till Mariestad?!
Citera
2018-01-08, 12:41
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Kan aldrig tänka mig att JL var inblandad! Han ville att fallet skulle lösas, och han tyckte mycket om Helena.

Det är skillnad på att veta och att vara övertygad om något. Han själv var övertygad om vem som vad gm, men han visste inte, då han inte var med då Helena överfölls. Det är inte motsägelsefullt.

Det skulle kännas märkligt att skriva någonting som - en nu död - människa sagt i förtroende. Men jag kan säga så här då, att personen JL var övertygad om var inblandad var en av dem som nämnts och pekats ut här i tråden, en person som han kände väl en gång i tiden. Då är det inte svårt att lista ut, utan att jag behöver skriva ut namnet.

Vad bra att du fortfsrande kan hitta lite tid o energi till att skrivs i tråden.

Hehe, jag tycker iaf att om man är helt övertygad om något så torde man nog kunna säga att man åtminstone tror sig veta, nästan helt säkert. Men det är klart, så länge man inte är på plats själv o ser med egna ögon så är 100,0 % inte möjligt.

Hur som känner jag mig övertygad om att Jens inte skulle ha något emot om hans övertygelse avslöjades, förmodligen ännu mindre nu som avliden. Allt som möjligen kan bidra till ett uppklarande vill nog de flesta ska komma ut.

Jens umgicks med många personer o mååånga har pekats ut i tråden, så direkt lätt att lista ut är det väl inte. Jag misstänker dock att det inte är KM utan någon av halvfigurerna då boendes på Bråten/Lockerud.
Citera
2018-01-08, 12:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Vad bra att du fortfsrande kan hitta lite tid o energi till att skrivs i tråden.

Hehe, jag tycker iaf att om man är helt övertygad om något så torde man nog kunna säga att man åtminstone tror sig veta, nästan helt säkert. Men det är klart, så länge man inte är på plats själv o ser med egna ögon så är 100,0 % inte möjligt.

Hur som känner jag mig övertygad om att Jens inte skulle ha något emot om hans övertygelse avslöjades, förmodligen ännu mindre nu som avliden. Allt som möjligen kan bidra till ett uppklarande vill nog de flesta ska komma ut.

Jens umgicks med många personer o mååånga har pekats ut i tråden, så direkt lätt att lista ut är det väl inte. Jag misstänker dock att det inte är KM utan någon av halvfigurerna då boendes på Bråten/Lockerud.

Du är i bra form, Xeitum. Mitt i prick igen!

Jag håller helt med dig och jag skrev det redan igår: Jag kan aldrig tro att Jens skulle ha något emot om hans övertygelse avslöjas. Om han var så angelägen om att Helenas försvinnande skulle klaras upp som det har beskrivits borde det vara självklart att Jens kandidat offentliggörs. Dessutom har Prinzezzan nu skrivit A och ett halv B, så då är det ju lika bra att Prinzezzan löper linan ut!
Och jag håller med dig igen, Xeitum: Det är några heta kandidater som har pekats ut i tråden, så inte är det helt enkelt att lista ut vem Prinzezzan menar. Din slutsats att det antagligen inte är KM bör vara helt korrekt. Och KM har ju i tråden beskrivits "bara" som "mannen med pilotglasögon" - en person som polisen för all del har delgivit misstanke om mord. Men nog känns det som att Jens kandidat är en annan, men vem? PK? PU? BW? PN? Eller någon annan? Inte helt enkelt att veta vem Jens tippade på, alltså.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-08 kl. 13:51.
Citera
2018-01-08, 13:00
Medlem
Citat:
Kan aldrig tänka mig att JL var inblandad! Han ville att fallet skulle lösas, och han tyckte mycket om Helena.

Det är skillnad på att veta och att vara övertygad om något. Han själv var övertygad om vem som vad gm, men han visste inte, då han inte var med då Helena överfölls. Det är inte motsägelsefullt.

Det skulle kännas märkligt att skriva någonting som - en nu död - människa sagt i förtroende. Men jag kan säga så här då, att personen JL var övertygad om var inblandad var en av dem som nämnts och pekats ut här i tråden, en person som han kände väl en gång i tiden. Då är det inte svårt att lista ut, utan att jag behöver skriva ut namnet.

Du behöver nog skriva ut namnet för att INTE röra till det mer - tror inte JL som död har något emot detta - nog bättre du får "stöd" för din historia ang JL.
Citera
2018-01-08, 13:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
[/b]
[/b]

Du ugglan. Här har du en som nämnde två mord FÖRE jag gjorde det. Varför inte hoppa på "kratsar" och fråga vad han menar? Du har varit otrevlig och jagat mej från början. Citera inte mej mer. Du säger aldrig nåt positivt eller håller med i det jag skriver.Jag tycker lika illa om dej, som du om mej! Var så säker. Du häckar här 24/7. Du velar fram och tillbaks betr. gm. Efter såhär många år borde du veta vem det är... Eller hur?
Prinzezzan vet namnet, Ugglan vet namnet. Många fler VET i tråden. Skönt iaf att J.L och P.R dog en normal död. Förresten Ugglan,. du skulle ju kanske gå på begravningen...Patriks alltså. Du kanske var på Jens också? Varför? Var du där? Vadan detta intresse egentligen.

Lugn och fin nu. Inlägget som "kratsar" skrev minns jag att jag ögnade igenom väldigt snabbt men jag kan inte minnas den sista raden. Hade jag läst det hade jag frågat, tro mig! Nu råkade du skriva om "mord" tidigt i ditt inlägg och därför reagerade jag på det.

Vi är många som har varit "otrevliga" mot dig, men om du rannsakar dig själv borde du förstå varför. Du har varit - milt uttryckt - hätsk och oresonlig i många av dina inlägg. Du har själv skrivit att du skulle behöva alkolås på din dator och det säger ju en hel del.

Nej, jag vet inte vem gärningsmannen är. Jag är inte ens övertygad om att KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" - dock pekar en hel del på honom i dagsläget, men det är allt.
Citera
2018-01-08, 13:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Lugn och fin nu. Inlägget som "kratsar" skrev minns jag att jag ögnade igenom väldigt snabbt men jag kan inte minnas den sista raden. Hade jag läst det hade jag frågat, tro mig! Nu råkade du skriva om "mord" tidigt i ditt inlägg och därför reagerade jag på det.

Vi är många som har varit "otrevliga" mot dig, men om du rannsakar dig själv borde du förstå varför. Du har varit - milt uttryckt - hätsk och oresonlig i många av dina inlägg. Du har själv skrivit att du skulle behöva alkolås på din dator och det säger ju en hel del.

Nej, jag vet inte vem gärningsmannen är. Jag är inte ens övertygad om att KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" - dock pekar en hel del på honom i dagsläget, men det är allt.

Citerar mig själv. Jag läste inlägget från "kratsar" igen och inser att jag visst minns den sista meningen, den om "mord". Dock fick jag intrycket av att de "morden" skulle vara några helt andra, kanske i några skumma förbrytarkretsar. Det som du skrev däremot var så tydligt adresserat till just Prinzezzan och PR och JL, två av Prinzezzans kontakter i fallet Helena. Av just den anledningen kände jag att jag behövde kontrollera det som du hade skrivit. Försökt att inte överreagera så varje gång.
Citera
2018-01-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Var de inte 4 passagerare i taxin fr. Töreboda in till Mariestad?!
Kommer ej ihåg hur många som delade taxi ? Om ens det framkommit ? Vet att den mgm sa i radio repotaget att han delat taxi m Helena. Syster U var ej med utan valde att åka hem efter festen hos kompisen .
Citera
2018-01-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Du behöver nog skriva ut namnet för att INTE röra till det mer - tror inte JL som död har något emot detta - nog bättre du får "stöd" för din historia ang JL.

Det kan jag skriva ut, räckte med 2 telsamtal dödsorsak - opioider ( förmodligen metadon ) synd på en sån trevlig och godhjärtad kille.
Han trodde att det var PU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in