Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Kan aldrig tänka mig att JL var inblandad! Han ville att fallet skulle lösas, och han tyckte mycket om Helena.
Det är skillnad på att veta och att vara övertygad om något. Han själv var övertygad om vem som vad gm, men han visste inte, då han inte var med då Helena överfölls. Det är inte motsägelsefullt.
Det skulle kännas märkligt att skriva någonting som - en nu död - människa sagt i förtroende. Men jag kan säga så här då, att personen JL var övertygad om var inblandad var en av dem som nämnts och pekats ut här i tråden, en person som han kände väl en gång i tiden. Då är det inte svårt att lista ut, utan att jag behöver skriva ut namnet.
Vad bra att du fortfsrande kan hitta lite tid o energi till att skrivs i tråden.
Hehe, jag tycker iaf att om man är helt övertygad om något så torde man nog kunna säga att man åtminstone tror sig veta, nästan helt säkert. Men det är klart, så länge man inte är på plats själv o ser med egna ögon så är 100,0 % inte möjligt.
Hur som känner jag mig övertygad om att Jens inte skulle ha något emot om hans övertygelse avslöjades, förmodligen ännu mindre nu som avliden. Allt som möjligen kan bidra till ett uppklarande vill nog de flesta ska komma ut.
Jens umgicks med många personer o mååånga har pekats ut i tråden, så direkt lätt att lista ut är det väl inte. Jag misstänker dock att det inte är KM utan någon av halvfigurerna då boendes på Bråten/Lockerud.