Citat:
Ursprungligen postat av
Propparn
Där tror jag du är fel ute, Ugglan. Jag tror uppriktigt att Runeberg är ovetande i detta fall.
Däremot får gärna Prinzessan komma tillbaka i tråden🌾
Tack, Propparn!
Jag är övertygad om att du har rätt! PR visste inget. Han hade
allt intresse av att fallet klarades upp. Med tanke på hur illa han behandlades/trakasserades (av vissa) här i tråden, i PM och irl, så ville han inget hellre än att fallet skulle få en lösning. Han blev ständigt påhoppad, utpekad och påstådd mördare... Han sa själv att han klarade det för egen del, men att han mådde dåligt om hans älskade söner skulle drabbas av alla lögner och skitsnack. Det tog på honom... Han mådde också dåligt å familjen A:s vägnar, att de aldrig fick några svar på vad som hänt deras dotter.
Han ville som sagt inget hellre än att sanningen skulle komma fram, så att dels familjen fick svar, men också att han själv skulle slippa all "förföljelse". Han hade
allt att vinna på att berätta om han hade vetat. Han visste inget, men om han omedvetet kände till något, det vet ju ingen - inte ens han själv. Han själv trodde - vilket han också ska ha sagt till polisen - att flyktingar var inblandade, eller "hundkompisen". Han fick senare uppgiften att "hundkompisen" (TS) hade ett starkt alibi och inte var misstänkt.
Efter att PR flyttat från Mariestad (och det var slut med U) så hade han, vad jag förstår, endast kontakt med sin förre chef på Statt av de killar han umgåtts med när han bodde där. Han ska alltså
inte ha haft kontakt med BW efter att han flyttat från M-stad.