Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Unga kvinnor brukar inte bara dö.
Gissar på självmord.
Att man inte utvisar GM är för mig helt oförståerligt. Det är helt emot den svenska rättsuppfattningen.
Den mannen kommer aldrig bidra med något gott till samhället. Troligtvis är han en risk att andra ska råka illa ut.
Gissar också på självmord, sannolikt till följd av det hon var med om. Förutom våldtäkten så rejält sönderslagen i ansiktet stod det. Det kan få en kvinna eller man för den delen att tappa kraften två gånger om.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElvisFan
Varför kan han inte utvisas? Vad är det som är värre för honom i Eritrea än vad det varit och blir i Sverige för hans tidigare och kommande brottsoffer?
Håller med dig. En PK-idiot försvarade att inte utvisa för ett par år sedan med att då kommer ju kvinnor i [insert hemland] våldtas.
Han får två års fängelse. Ute om 15-16 månader?
Förr eller senare kommer ju allt braka samman och då om inte förr får man ta hand på de här människorna. Min gissning är att verkligheten kommer ifatt dem. De är många, men det skulle inte förvåna mig ett dugg om det sparats listor på alla möjliga ställen om GM som sluppit undan, ansvariga på olika nivåer i samhället (politiker, journalister, tjänstemän osv osv). En del av den svenska mentaliteten är det skinntorra katalogiserandet och skapa struktur och ordning. I synnerhet i dessa tider och inte minst medan vi ännu har offentlighetsprincipen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ferh
Det enda lämpliga straffet för ett sånt där monster bör naturligtvis vara avlivning, men eftersom Sverige enbart delar ut skämtstraff som får såna där monster att skratta så lär han nog få gott om möjligheter att våldta eller misshandla många fler i sitt liv.
Jag är böjd att hålla med. Det eller permanent utvisning ut ur västvärlden och att spara all biologisk data på honom hos Interpol.