2018-01-07, 11:41
Medlem
Isnatts avatar
I Sverige, vad har de som våldtar för hudfärg och vad för hudfärg har dom som våldtas?
Här kan Mr Nogger leta rasism.

Så otroligt korkat dessutom att inte låtsas, dom är ju främlingar? Hade dom inte varit här hade det inte skett. Det borde till och med en nogger förstå.
Citera
2018-01-07, 11:42
Medlem
happilappis avatar
Det är väl snarare afrikaner och MENA som går igång på våldtäkter? Eller varför våldtar dom annars i sån stor utsträckning?
Citera
2018-01-07, 11:47
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
1. Etnicitet spelar roll eftersom att någon som åker till ett annat land och sedan våldtar någon begår både ett brott mot personen men även mot landet. Det är så otroligt sjukt att vi inte direktutvisar en invandrare som blivit dömd för våldtäkt.
Jag kan inte förstå mig på människor som inte vill värna om personerna som redan bor i landet.

2. I media får vi ofta läsa att det är MÄN som våldtar. Självklart tycker inte alla män att det är så och väljer att analysera problemet ett snäpp till. Då visar det sig att invandrare mycket oftare våldtar än svenskar.
Då tycker vissa män att det är närmare sanningen att säga att en majoritet av våldtäkter begås av invandrare.
Man kan analysera ännu mer och kanske begår arbetslösa invandrare våldtäkter ännu oftare.
Men isåfall skulle det bli konstigt om tidningarna basunera ut "Det är arbetslösa män som våldtar!"

Jag förstår att vänsterorienterade människor inte använder logik och då spelar det såklart ingen roll om man säger att det är män, invandrare eller människor som våldtar, alla påståenden stämmer men om man inte analyserar ett problem och går till grunden kommer man aldrig kunna lösa det.

Ja man vill undvika att ta tag i problematiken mer ärligt, naket och sanningsenligt.
Man väljer istället att prata om en " annan" grupp nämligen svensken och den svenske mannen.

De styrande har satt rasism-normen de själva är fängslade i.
De kan inte annat än att bita sig själv i svansen, vilket skapar frustrationer hos folket som man också placerat i rasism-normen.
Svenskens frustration har placerats i rasism-normen.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-07 kl. 11:59.
Citera
2018-01-07, 11:48
Medlem
DavidHumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meryem Yebio
Hur blir en person mer eller mindre våldtagen beroende på förövarens etnicitet, politiska och/eller religiösa tillhörighet?
Tja, våldtäkt används (och har länge använts) som vapen i både etniska, politiska, och religiösa konflikter. Tar man Balkangriget som exempel så var konflikten åtminstone både etnisk och religiös.

Fast det mest intressanta är ju huruvida hon tror att evolutionen tar någon etisk hänsyn, eller om hon vågar tänka tanken att mutationer i DNA faktiskt är helt slumpmässiga och därför kan påverka både yttre och inre egenskaper?
Citera
2018-01-07, 11:58
Medlem
Hon kan ju testa att läsa alla domar som finns tillgängliga för allmänheten och se vilka namn som återkommer; och inte fan är det Bosse och Pelle. Jävla miffo.
Citera
2018-01-07, 12:02
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantgubbe
Hon kan ju testa att läsa alla domar som finns tillgängliga för allmänheten och se vilka namn som återkommer; och inte fan är det Bosse och Pelle. Jävla miffo.
Medan Achmed våldtar, hedersmördar, ser ner på kvinnan så väljer man att prata om Pelle och Bosse.
Och klart slut nu håller ni käften era dödsknarkarrassar , lite förenklat.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-01-07 kl. 12:11.
Citera
2018-01-07, 12:03
Medlem
Rikarvinges avatar
Varför måste man fokusera på att det är män som våldtar? Hur moraliskt är det att skuldbelägga alla oskyldiga män? Man väljer inte att födas som man. Vi är alla samma människor, kumbaya.
Citera
2018-01-07, 12:06
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Jag tror att det finns riktiga rasister som på riktigt har en våldtäkts fetisch, specifikt en våldtäkts fetisch där en stackars vit kvinna blir våldtagen utav en elak mörk person.
Och ja, det finns många riktiga rasister på flashback, vare sig de har en sådan fetisch eller inte.
Och jag tror faktiskt att det uttrycks här ibland, vare sig folk ens själva är medvetna om det eller inte.

Däremot betyder det ju självklart inte att det inte finns riktiga problem med vissa grupper.
Folk som enbart poängterar ut det är självklart inte rasister och har inte en sådan fetisch.
Men däremot så finns det uppenbarligen folk som är och har det som gör att andra som inte kanske vet särskilt mycket utan bara läser mainstream nyheterna och tror på allt dom läser bara tror att alla som poängterar ut det är rasister.
Beteendet ifrån vissa online är illa och de skjuter sig själva i fötterna med hur de talar om saker och ting rätt så mycket, de tänker inte på hur andra ser det när de läser. Och därför gör dom mer skada än nytta o är kontraproduktiva när det gäller att få folk att vakna upp.

Och jag menar om man kollar på porr både idag och förr i tiden så är det väl rätt så självklart att många rasister har våldtäkts fetischer, eller iaf fetischer om stackars vita kvinnor som blir knullade utav stora mandingo svarta personer som de anser är '' smutsiga ''.
Det finns absolut genuina rasister som på riktigt går igång på att se o tänka på vita kvinnor som blir '' förnedrade '' utav icke vita män.
Även fast mainstream porr inte är så extremt obvious med det så är väl mycket utav porren ändå väldigt inspirerad utav det ändå?
Mycket utav dialogen till och med handlar ofta om den stora stygga svarta mannen som förgör den stackars lilla vita kvinnan.
Och kolla bara på propaganda emot svarta ifrån USA från förr i tiden, eller det faktum att svarta män inte ens fick lov att kolla på vita kvinnor på '' fel sätt '' och fick inte kolla på porr med vita kvinnor.
Hela grejen med mörkhyade män och vita kvinnor har en lång historia, och jag tror absolut att mycket utav historian är grundad i både rasism och en kombination utav rasism och fetisch.
Det var en epidemi i USA där svarta män anklagades för alla möjliga sexuall brott emot vita kvinnor och man trodde helt enkelt bara på kvinnornas ord.
Oerhört många oskyldiga svarta män avrättades och lynchades.
Självklart har detta haft en effekt och syns fortfarande i folks attityder kring hur '' spännande '' det hela är med svarta män o vita kvinnor.

Om man liksom är en person som konstant snackar om det och är som besatt utav det hela så tror jag att man har allvarliga problem och kanske faktiskt har en sådan fetisch o förmodligen är rasist också.
Självklart betyder det inte att man aldrig kan snacka om problem.
Men om man liksom sitter på flashback varje dag och skriver minst 2-3 inlägg som har med det att göra så kanske man bör ta sig en titt i spegeln och tänka efter lite.
Citera
2018-01-07, 12:09
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Misstolka mig inte.
Jag förstår vad målet med sådana här artiklar oftast är.
Och att det självklart finns folk som låtsas som om att inget är fel och som att män ifrån alla länder är samma eller vad fan de nu tror.

Men alltså allvarligt talat....
Man måste vara riktigt blind ifall man inte kan se hur besatta vissa är.
Det finns liksom kanske ändå en poäng i dessa artiklar gömd någonstans, även ifall de som skrivit artiklarna inte själva ens förstår det eller menade att göra poängen.
Citera
2018-01-07, 12:12
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Misstolka mig inte.
Jag förstår vad målet med sådana här artiklar oftast är.
Och att det självklart finns folk som låtsas som om att inget är fel och som att män ifrån alla länder är samma eller vad fan de nu tror.

Men alltså allvarligt talat....
Man måste vara riktigt blind ifall man inte kan se hur besatta vissa är.
Det finns liksom kanske ändå en poäng i dessa artiklar gömd någonstans, även ifall de som skrivit artiklarna inte själva ens förstår det eller menade att göra poängen.
Så är det absolut.
Denna blindhet är inget annat än rasism-normen våra styrande själva låst fast sig vid.
Citera
2018-01-07, 12:16
Medlem
Det har inte föresvävat denna person att svenssons motvilja mot svartskallarna är en direkt konsekekvens av deras eget beteende?

Man blir så trött.
Citera
2018-01-07, 12:18
Medlem
retepm.s avatar
Är det för jag vill veta vilka svin som gör sånt här att jag går igång på våldtäkt? Är det inte mer suspekt att inte gå ut med signalement när allvarliga brott begås? Ok det där lär väl ändå inte gå in i huvudet på dom ändå så...
Senast redigerad av retepm. 2018-01-07 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in