Citat:
Ursprungligen postat av
Fmj4912
1. Etnicitet spelar roll eftersom att någon som åker till ett annat land och sedan våldtar någon begår både ett brott mot personen men även mot landet. Det är så otroligt sjukt att vi inte direktutvisar en invandrare som blivit dömd för våldtäkt.
Jag kan inte förstå mig på människor som inte vill värna om personerna som redan bor i landet.
2. I media får vi ofta läsa att det är MÄN som våldtar. Självklart tycker inte alla män att det är så och väljer att analysera problemet ett snäpp till. Då visar det sig att invandrare mycket oftare våldtar än svenskar.
Då tycker vissa män att det är närmare sanningen att säga att en majoritet av våldtäkter begås av invandrare.
Man kan analysera ännu mer och kanske begår arbetslösa invandrare våldtäkter ännu oftare.
Men isåfall skulle det bli konstigt om tidningarna basunera ut "Det är arbetslösa män som våldtar!"
Jag förstår att vänsterorienterade människor inte använder logik och då spelar det såklart ingen roll om man säger att det är män, invandrare eller människor som våldtar, alla påståenden stämmer men om man inte analyserar ett problem och går till grunden kommer man aldrig kunna lösa det.
Ja man vill undvika att ta tag i problematiken mer ärligt, naket och sanningsenligt.
Man väljer istället att prata om en " annan" grupp nämligen svensken och den svenske mannen.
De styrande har satt rasism-normen de själva är fängslade i.
De kan inte annat än att bita sig själv i svansen, vilket skapar frustrationer hos folket som man också placerat i rasism-normen.
Svenskens frustration har placerats i rasism-normen.