2018-01-06, 11:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Känns helt självklart att ett företag ska kunna välja att inte tillåta religiösa eller politiska symboler på sin personal. Helt jävla självklart. Flygvärdinnorna är "ansiktet utåt" och självklart måste SAS som konkurrerar på en global marknad få välja att ha representativa sådana.

Om det ser ut så här hos andra bolag:

http://s1.travelask.ru/system/images/files/000/024/850/original/2.jpg?1486374118

Så går det liksom inte att komma dragandes med tanter i huckle om man vill vara i business.
Citera
2018-01-06, 14:14
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så går det liksom inte att komma dragandes med tanter i huckle om man vill vara i business.
Å andra sidan kan gott SAS-kapitalisterna också bidra till "integrationen", om alla andra ska vara tvungna. Varför ska de slippa undan? "Business as usual" ska väl gälla andra? Rymmer nationen numera ett antal tusen käringar med huckle så kan man i längden rimligen inte bara låtsas som ingenting.
Senast redigerad av Condottieri 2018-01-06 kl. 14:31.
Citera
2018-01-06, 14:28
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Å andra sidan kan gott också SAS-kapitalisterna bidra till "integrationen", om alla andra ska vara tvungna. Varför ska de slippa undan? "Business as usual" ska väl gälla andra? Rymmer nationen numera ett antal tusen käringar med huckle så kan man i längden rimligen inte bara låtsas som ingenting.

Well, det finns en gammal uppgörelse att staten tar hela ansvaret för samhällsbygget men å andra sidan inte lägger sig i företagandet och vilken policy de har internt. Det omvända råder därmed också. I dagens situation är nog företag väldigt nöjda med att de slipper ta tag i migrationens konsekvenser.
Citera
2018-01-06, 14:33
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Well, det finns en gammal uppgörelse att staten tar hela ansvaret för samhällsbygget men å andra sidan inte lägger sig i företagandet och vilken policy de har internt. Det omvända råder därmed också. I dagens situation är nog företag väldigt nöjda med att de slipper ta tag i migrationens konsekvenser.
Jag ser inga problem att de också bidrar, eftersom de själva inte invänt mot förslumningen.
Citera
2018-01-06, 14:38
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Ja det står i koranen att kvinnor ska ha den.

Nej, det gör det inte. Det står om det i haditherna.
Citera
2018-01-06, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Nej, det gör det inte. Det står om det i haditherna.
Ja ledsen. Jag blandade ihop skiten. I alla fall det står i sandnegrernas heliga texter.
Citera
2018-01-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hennes ansökan var dessutom en bluff. Hon var väl enbart ute efter att provocera. Därför borde SAS stämma henne för kostnader hon åsamkat dem med sin falska ansökan.
Hon ville hetsa mot bolaget, kanske mot enskilda anställda rekryterare också, minns inte vad huckleklubben skrev.

Grejen är att hon avsåg att smutskasta och sabotera. Hon avsåg aldrig att bli anställd.

Måste bli ett stopp på fasonerna. Skulle vi bära oss åt så i muslimländerna skulle vi bli fängslade.
Själva kommer dom hit och bär sig illa åt, bryter mot lagar och lattjar som dom vill.
En vanlig, schysst och arbetande turk förklarade fenomenet med att utlänningar hört talas om ”frihet” och ”rättigheter” och tolkar det som deras bristfälliga intelligens förmår.
Det är därför det blir såhär. Reinfeldtnivå (inte alls fullt i Sverige, nu borde alla flyga över landet lite oftare)i deras hjärnor och regeringen vill inte informera invandrare om normer och skyldigheter man har när man vistas i Sverige.

SAS bör stämma henne.
Anna Odell fick väl betala en del för sin bluff i psykvården?
Prejudikat finns i så fall.

Du har helt rätt, Stäm detta vänstervridna huckle. Som ex. kan sägas, när jag bodde i Saudi. En gång lade ja en bibel i väskan. Först rev de (personal Rihad flyg platts) sönder den i små bitar, sedan fick jag sitta inlåst. Tillslut fick jag gå!

Vad gör vi i Sverige, låter de leva på våra skattepengar, låter de bygga Moskéer över hela landet, förnedra kvinnor även deras egna. Säger bara fy fasen för denna vridna regering med MP o sossarna i spetsen.
Citera
2018-01-06, 17:25
Medlem
Förvånande. Hade trott att DO skulle bedöma att det är en fråga om "mänskliga rättigheter", typ som när en tingsrätt bedömde att det vore "omänskligt" att utvisa att par till Grekland. (https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/42WgE/namndeman-stoppade-utvisning--misstanks-for-brott)

Jaha, kan vi förvänta oss snyftartiklar nu i SVT och Afrobladet?

För det är ju så jävla omöjligt att flytta till Sverige och följa svenska lagar, regler och normer.
Åh förlåt, det finns inget "svenskt". Julgranen kom ju från Tyskland, har vi fått höra.
Citera
2018-01-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Är slöjan verkligen en religös symbol? Står det i koranen att kvinnor ska ha det på sig?

Det står både i Koranen och Haditherna om slöjan:

Koranen 24:31: "And tell the believing women to reduce [some] of their vision and guard their private parts and not expose their adornment except that which [necessarily] appears thereof and to wrap [a portion of] their headcovers over their chests and not expose their adornment..."

Jami at-Tormidhi 1173 Book 12 Hadith 28: “The woman is Awrah (body/bodypart that must be covered), so when she goes out, the Shaitan (Satan, the Devil) seeks to tempt her.” (Awrah betyder "könsorgan", dvs en privat kroppsdel som måste vara täckt)

Koranen 33:59: "O Prophet, tell your wives and your daughters and the women of the believers to bring down over (cover) themselves [part] of their outer garments. That is more suitable that they will be known and not be abused. And ever is Allah Forgiving and Merciful.

Sahih al-Bukhari Vol 6 Book 60 Hadith 282: "Aisha (one of The Prophet Muhammads wives) used to say: "They (the women) should draw their veils over their necks and bosoms," was revealed, (the women) cut their waist sheets at the edges and covered their heads and faces with those cut pieces of cloth."

Sahih al-Bukhari vol 1 Book 60 Hadith 281: "May Allah bestow His Mercy on the early emigrant women. When Allah revealed: "... and to draw their veils all over their bodies, faces, necks and bosoms..." (V.24:31) they tore their Murat (woolen dresses or waist-binding clothes etc.) and covered their heads and faces with those torn Muruts."

Sahih al-Bukhari 146 Book 4 Hadith 12: ..." He (Umar) said so, as he desired eagerly that the verses of Al-Hijab (the observing of veils by the Muslim women) may be revealed. So Allah revealed the verses of "Al-Hijab" (A complete body cover excluding the eyes)."

Koranen 24:60: "And women of post-menstrual age who have no desire for marriage - there is no blame upon them for putting aside their outer garments [but] not displaying adornment. But to modestly refrain [from that] is better for them. (i.e. it is better to keep covered). And Allah is Hearing and Knowing."
Citera
2018-01-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lycka123
Det står både i Koranen och Haditherna om slöjan:

Koranen 24:31: "And tell the believing women to reduce [some] of their vision and guard their private parts and not expose their adornment except that which [necessarily] appears thereof and to wrap [a portion of] their headcovers over their chests and not expose their adornment..."

Jami at-Tormidhi 1173 Book 12 Hadith 28: “The woman is Awrah (body/bodypart that must be covered), so when she goes out, the Shaitan (Satan, the Devil) seeks to tempt her.” (Awrah betyder "könsorgan", dvs en privat kroppsdel som måste vara täckt)

Koranen 33:59: "O Prophet, tell your wives and your daughters and the women of the believers to bring down over (cover) themselves [part] of their outer garments. That is more suitable that they will be known and not be abused. And ever is Allah Forgiving and Merciful.

Sahih al-Bukhari Vol 6 Book 60 Hadith 282: "Aisha (one of The Prophet Muhammads wives) used to say: "They (the women) should draw their veils over their necks and bosoms," was revealed, (the women) cut their waist sheets at the edges and covered their heads and faces with those cut pieces of cloth."

Sahih al-Bukhari vol 1 Book 60 Hadith 281: "May Allah bestow His Mercy on the early emigrant women. When Allah revealed: "... and to draw their veils all over their bodies, faces, necks and bosoms..." (V.24:31) they tore their Murat (woolen dresses or waist-binding clothes etc.) and covered their heads and faces with those torn Muruts."

Sahih al-Bukhari 146 Book 4 Hadith 12: ..." He (Umar) said so, as he desired eagerly that the verses of Al-Hijab (the observing of veils by the Muslim women) may be revealed. So Allah revealed the verses of "Al-Hijab" (A complete body cover excluding the eyes)."

Koranen 24:60: "And women of post-menstrual age who have no desire for marriage - there is no blame upon them for putting aside their outer garments [but] not displaying adornment. But to modestly refrain [from that] is better for them. (i.e. it is better to keep covered). And Allah is Hearing and Knowing."

Ja du, kort koncist vi lever 2018. Ovan text är 100 tals år gammal. Kommer aldrig bli en bättre värld om ej kvinnor får sin rätt. När jag var i Iran och träffade många personer, ville 90% bli av med kvinnoförakt, slöjor mm.

Dessutom är detta en jäkla dubbelmoral. Flyger du från ex. Saudi, då byter både kvinnor och män om på flyget. Dessutom, kan någon svara mig varför dessa kvinnor (inte alla) målar läppar, ögon brun, snäva jeans. ??? Flörtar med ögonen??? Så tröt på denna dubbelmoral!
Citera
2018-01-06, 20:03
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Ja du, kort koncist vi lever 2018. Ovan text är 100 tals år gammal. Kommer aldrig bli en bättre värld om ej kvinnor får sin rätt. När jag var i Iran och träffade många personer, ville 90% bli av med kvinnoförakt, slöjor mm.

Dessutom är detta en jäkla dubbelmoral. Flyger du från ex. Saudi, då byter både kvinnor och män om på flyget. Dessutom, kan någon svara mig varför dessa kvinnor (inte alla) målar läppar, ögon brun, snäva jeans. ??? Flörtar med ögonen??? Så tröt på denna dubbelmoral!
Ja precis, såg en kvinna som hade högklackat, slöja i leopardmönstrat tyg, även övriga kläder i leopardtyg samt sminkad.
Citera
2018-01-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ja precis, såg en kvinna som hade högklackat, slöja i leopardmönstrat tyg, även övriga kläder i leopardtyg samt sminkad.
Det handlar om att hon gör sig attraktiv, så sexuellt attraktiv, som möjligt.

Samtidigt som hon med sin sjal pekar ut mig, svensk kvinna.
Hon pekar ut att det är jag som ska våldtas.

När jag våldtas sjunker mitt sexuella värde.
Då stiger hennes eget värde.

Jag älskar svenska män, det gör jag verkligen, högaktar er mest i hela världen, men jag blir förtvivlad över att ni är så otroligt korkade vad det gäller just detta, hur svårt kan det vara liksom.

Icke-svenska kvinnor projicerar sitt "horskap" på oss.
Det har medfört att vi har fått/får stå ut med smutskastning på alla möjliga plan, också från våra egna.
Det har medfört att vi brutits ner, i mer eller mindre hög grad, förmodligen i direkt proportion till hur utsatta för mångkulturen vi är/har varit.
"Hon var den vackraste bland dom alla, i lek och dans var hon alltid bäst"

Vi var världens vackraste, mest frimodiga kvinnor.
Sen invandrade kvinnor vars främsta värde var/är deras könsorgan och utseende.

Kvinnlig list, det handlar om kvinnlig list.
Och just den kompetensen är svenska kvinnor bland dom fattigaste på.
Och svenska män är bland de sämsta på att avslöja den.

P.S. Invandrande föräldrar ökar också självklart döttrars värde genom att projicera "horskap" på svenska flickor, det är inte ens säkert att det görs medvetet.
Senast redigerad av eva88 2018-01-06 kl. 21:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in