Citat:
Hej på er.
Jag försöker förbättra min hälsa. Har alltid snusat, druckit och emellanåt rökt lite cigg.
Cigg har bara varit på feststadiet förutom ett år då jag hade extremt stressigt arbete då rökte jag mer.
Förr sommaren slutade jag snusa efter 23 års bruk.
Nu ska jag försöka dricka mycket mindre alkohol. Har alltid druckit och senaste åren har det blivit inte för mycket men för ofta. Förut festade jag hårt men nu dricker jag ofta men lite mindre och blir sällan full.
Jag lägger på mig i vikt av alkoholen och det är inte bra att dricka för mycket, plus att det kommer nog bli en del mer pengar över vilket är en bra morot!
Har tänkt att bara dricka när det är fest, jag har gäster osv. Inte dricka 6 mellanöl en söndag , måndag, torsdag och sen helgen liksom.
Ni som har slutat dricka eller dragit ner kraftigt på er konsumtion, vad har ni upplevt för förändringar?
Piggare, gått ner i vikt, bättre hår, humör?
(Jag kan ju googla mig till fördelarna men personliga erfarenheter är intressantare än 1177:s info liksom.)
Jag försöker förbättra min hälsa. Har alltid snusat, druckit och emellanåt rökt lite cigg.
Cigg har bara varit på feststadiet förutom ett år då jag hade extremt stressigt arbete då rökte jag mer.
Förr sommaren slutade jag snusa efter 23 års bruk.
Nu ska jag försöka dricka mycket mindre alkohol. Har alltid druckit och senaste åren har det blivit inte för mycket men för ofta. Förut festade jag hårt men nu dricker jag ofta men lite mindre och blir sällan full.
Jag lägger på mig i vikt av alkoholen och det är inte bra att dricka för mycket, plus att det kommer nog bli en del mer pengar över vilket är en bra morot!
Har tänkt att bara dricka när det är fest, jag har gäster osv. Inte dricka 6 mellanöl en söndag , måndag, torsdag och sen helgen liksom.
Ni som har slutat dricka eller dragit ner kraftigt på er konsumtion, vad har ni upplevt för förändringar?
Piggare, gått ner i vikt, bättre hår, humör?

(Jag kan ju googla mig till fördelarna men personliga erfarenheter är intressantare än 1177:s info liksom.)
Nu har jag aldrig varit någon större konsument av alkohol eller andra droger, förutom cigg som jag slutade helt med för 4 år sedan.
Men sedan några år har jag tränat ofta, skött maten och sömnen,läser mer böcker och promenerar ofta. Jag har aldrig varit stabilare i mitt psyke och jag känner mig starkare för varje månad som går. Detta vid en ålder på 35. Självförtroendet blir även det bättre. Finns ingen anledning till
De gå ger jag dricker känner jag av det med en gång, tycker du skall dra ner på drickadet och vårda kropp och själ. Jag är inte helnykterist, men jag dricker hellre alkofri öl på krogen så jag kan dra till gymmet på söndag förmiddag. Du kommer inte ångra dig. Män som har hög alkoholkonsumtion över 30 ser ofta rätt sunkiga ut.