Citat:
Ursprungligen postat av
Mittbena
Är inte Kucoin shares ett av de mest intressantaste just nu, trots att det gått upp så mycket? Synd att jag inte kollade upp det mer noga när det rekommenderades här och var i en dollar.
De har just nu en daglig omsättning på 170 miljoner dollar. Gått upp extremt mycket senaste tiden. Binanace har 9 miljarder dollar, ca:52 gånger mer.
Kucoin har som mål att bli top 10 inom ett år. De pratar även om att ha 1000 listade coins innan året är slut. En 10x ökning tar de till 7 plats bland handelsplatserna med 1,7 miljarder i omsättning. Vilket jag inte ser som omöjligt sett till hur snabbt det ökat. Skulle inte förvåna mig om de blir ännu större i takt med att cryptomarknaden växer.
En share kostar just nu 6,83 dollar. ca:55 kronor. Köper du 1000 shares för 55K så får du dagligen bonus på 1,79 dollar. ca:14 kronor, per dag.
Låt säga att marknaden fortsätter explodera och Kucoin fortsätter expandera, vilket jag tror.
Markanden växter kanske 4 gånger det här året och 3 gånger nästa. Inom 2 år har de hälften av Binanace marknadsandelar. Sedan ska de även köpa upp hälften av andelarna och skrota dem. Vilket gör att alla andelar ger dubbelt så mycket avkastning
Ett räkneexempel på hur det kan se ut om 2 år:
12 (3x4) x 25 x 2 = 600 ggr
55K investerade nu skulle potentiellt kunna generera 8400 sek per dag i passiv inkomst. Vill inte ens tänka på hur mycket andelarna är värda då.
Det är väl prat om att sänka från 50% till 15% utdelning? Men det är ändå över 2500 sek om dagen.
Får se hur det utvecklar sig. Kanske önskedröm, men det sa man väl om dem som investerade i BTC och ETH när de började. "Över 1000 gånger ökning, glöm det"
Är det något jag missat får någon gärna upplysa mig. Känns lite som att jag hittat en guldskatt om man ska spekulera i en ökning av kryptomarknaden och Kucoin som handelsplats.
Skulle det ske så hade det varit toppen för holders av KuCoin Shares!

Själv sitter jag på 500 just nu, då jag köpte ~5 NEO för 150 KuCoin precis efter jag köpt KuCoin (stor tabbe såhär i efterhand ^^)
Vad du missat i pris är just denna minskning av utdelning. Det pratas om att den redan ska börja i Mars.
Sedan, om jag förstod rätt, så utdelas det endast till 100 miljoner Shares, och de som investerade innan den öppna försäljningen får ännu inte någon utdelning. Just nu, om jag förstått rätt, så delas det på 91 miljoner shares.
https://assets.kucoin.com/kucoin_whitepaper_en.pdf
Citat:
The initial amount of KCS is 200 million among which 100 million owned by the team and angel investors would not be taken into account when calculating the bonus. In addition, we guarantee that at most 100 million KCS be calculated in the bonus plan during official buy-back and destruction.