2018-01-05, 20:11
Medlem
Nu äntligen är mina Html skickade från Bleutrade. Det gick på ca 2 min!

Nu har jag även krypterat den. Så när jag krypterat den och plånboken stängs så klickade jag på den igen och sparade en kopia av den. Det görs väl utan att öppna den med lösenordet?
För jag sparar den väl krypterad och sen öppnar den med lösenordet om det någonsin kommer behövas?

(Sorry för efterblivna frågor)
Citera
2018-01-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittbena
Är inte Kucoin shares ett av de mest intressantaste just nu, trots att det gått upp så mycket? Synd att jag inte kollade upp det mer noga när det rekommenderades här och var i en dollar.

De har just nu en daglig omsättning på 170 miljoner dollar. Gått upp extremt mycket senaste tiden. Binanace har 9 miljarder dollar, ca:52 gånger mer.

Kucoin har som mål att bli top 10 inom ett år. De pratar även om att ha 1000 listade coins innan året är slut. En 10x ökning tar de till 7 plats bland handelsplatserna med 1,7 miljarder i omsättning. Vilket jag inte ser som omöjligt sett till hur snabbt det ökat. Skulle inte förvåna mig om de blir ännu större i takt med att cryptomarknaden växer.

En share kostar just nu 6,83 dollar. ca:55 kronor. Köper du 1000 shares för 55K så får du dagligen bonus på 1,79 dollar. ca:14 kronor, per dag.

Låt säga att marknaden fortsätter explodera och Kucoin fortsätter expandera, vilket jag tror.

Markanden växter kanske 4 gånger det här året och 3 gånger nästa. Inom 2 år har de hälften av Binanace marknadsandelar. Sedan ska de även köpa upp hälften av andelarna och skrota dem. Vilket gör att alla andelar ger dubbelt så mycket avkastning

Ett räkneexempel på hur det kan se ut om 2 år:

12 (3x4) x 25 x 2 = 600 ggr

55K investerade nu skulle potentiellt kunna generera 8400 sek per dag i passiv inkomst. Vill inte ens tänka på hur mycket andelarna är värda då.

Det är väl prat om att sänka från 50% till 15% utdelning? Men det är ändå över 2500 sek om dagen.

Får se hur det utvecklar sig. Kanske önskedröm, men det sa man väl om dem som investerade i BTC och ETH när de började. "Över 1000 gånger ökning, glöm det"

Är det något jag missat får någon gärna upplysa mig. Känns lite som att jag hittat en guldskatt om man ska spekulera i en ökning av kryptomarknaden och Kucoin som handelsplats.

Skulle det ske så hade det varit toppen för holders av KuCoin Shares! Själv sitter jag på 500 just nu, då jag köpte ~5 NEO för 150 KuCoin precis efter jag köpt KuCoin (stor tabbe såhär i efterhand ^^)

Vad du missat i pris är just denna minskning av utdelning. Det pratas om att den redan ska börja i Mars.

Sedan, om jag förstod rätt, så utdelas det endast till 100 miljoner Shares, och de som investerade innan den öppna försäljningen får ännu inte någon utdelning. Just nu, om jag förstått rätt, så delas det på 91 miljoner shares.

https://assets.kucoin.com/kucoin_whitepaper_en.pdf
Citat:
The initial amount of KCS is 200 million among which 100 million owned by the team and angel investors would not be taken into account when calculating the bonus. In addition, we guarantee that at most 100 million KCS be calculated in the bonus plan during official buy-back and destruction.
Citera
2018-01-05, 20:15
Medlem
Funderar på att köpa in mig i ICON (ICX) nu när det verkar ha kommit en tillfällig dipp. De verkar ha mycket på gång nu i slutet av januari med både mainnet och summit, någon som är väl insatt i den och har lust att kommentera?

Ser även potential i Elixir (ELIX), som nämnts tidigare i denna tråd men hur resonerar ni kring att båda utvecklarna är unga och relativt oerfarna? Med tanke på hur det går för ETH kanske man inte ska oroa sig för just detta med åldern haha

Slutligen funderar jag på att gå in i Stellar (XLM) eftersom även den har en dipp just nu och jag tror att den kommer öka framöver.
Citera
2018-01-05, 20:16
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Grejen är att jag oroar mig att Raiblocks på allvar kan utmana Bitcoin. Har suttit på Bitcoins sedan 2012 och oftast har man bara kunnat skaka på huvudet åt alla dessa utmanare. Väldigt sällan jag går in i altcoins, men kände mig tvungen att gå in med en hedge.
Det är väldigt många man kunnat skaka huvudet åt absolut, men också väldigt många som är bättre än bitcoin på väldigt många sätt. Bitcoin är ju störst enbart för att den var först. Pappans trygga famn.

Ethereum kom ju ganska tidigt och är bättre än bitcoin på all vis, men har alltid varit mindre värt.

Vad som är bättre än bitcoin är ganska ointressant.
Vad är det som gör den bättre än alla andra alternativa coins?
(Osäker om jag låter kritiskt anklagande, inte meningen i så fall, är genuint intresserad av vad som gör Rai speciell)
Citera
2018-01-05, 20:18
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinyl
Hej,

Jag har just gjort överföring från bleutrade till den senaste HTML-walleten som jag installerat på min dator. Har även krypterat och sparat backup-filer. Nu till min fråga - om jag ska byta dator, kan jag lugnt och tryggt avinstallera walleten från nuvarande dator, ladda ned programvaran till den nya datorn och komma åt min wallet med hjälp av backup-filen?
Jajemen! Bara att ersätta med Wallet.dat-filen du sparade undan

Html go!! 30 satoshi nu och detta är bara början
Citera
2018-01-05, 20:28
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Jajemen! Bara att ersätta med Wallet.dat-filen du sparade undan

Html go!! 30 satoshi nu och detta är bara början
Inne med en liten summa i html endast på grund av hype i just denna tråden - trots att sidan visar på absolut 0 innovation, nytänk, eller värde. Den har inte ens ett whitepaper verkar det som. Lite klatchiga ord som används på 100% av alla altcoins.

Hade varit intressant att höra varför du tror på den.
Citera
2018-01-05, 20:28
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Det är väldigt många man kunnat skaka huvudet åt absolut, men också väldigt många som är bättre än bitcoin på väldigt många sätt. Bitcoin är ju störst enbart för att den var först. Pappans trygga famn.

Ethereum kom ju ganska tidigt och är bättre än bitcoin på all vis, men har alltid varit mindre värt.

Vad som är bättre än bitcoin är ganska ointressant.
Vad är det som gör den bättre än alla andra alternativa coins?
(Osäker om jag låter kritiskt anklagande, inte meningen i så fall, är genuint intresserad av vad som gör Rai speciell)

För mig så framstår RaiBlocks som väldigt kompromisslöst. Det vanliga är att om man vill förstärka vissa egenskaper så behöver man kompromissa på olika sätt. T.ex. kan man öka kapaciteten för antalet transaktioner genom ökad centralisering osv. Man brukar ofta säga att det inte finns någon silver bullet. Potentiellt kan RaiBlocks därför vara ett stort genombrott, men måste poängtera att det fortfarande är för tidigt att säga och därför en väldigt riskfull investering. Det som gör RaiBlocks unikt och potentiellt bättre än alla andra altcoins är deras konsensusmodell "Block Lattice".
Citera
2018-01-05, 20:54
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Inne med en liten summa i html endast på grund av hype i just denna tråden - trots att sidan visar på absolut 0 innovation, nytänk, eller värde. Den har inte ens ett whitepaper verkar det som. Lite klatchiga ord som används på 100% av alla altcoins.

Hade varit intressant att höra varför du tror på den.
Jag tror på den eftersom den har ett dedikerat stort team bakom sig samt en Btc/Eth hybrid tech. Och jo, white paper ska finnas.
Citera
2018-01-05, 21:13
Medlem
ostresss avatar
Ni som har massa html, hur länge kommer ni hålla i dom? Jag köpte in mig vid 11 sat. Vet folk som köpte in sig redan vid 2 sat. Den är uppe i 30 i skrivande stund. Med andra ord har man gjort en ganska bra vinst redan. Jag funderar på att köpa in mig mer faktiskt. Hur tänker ni andra? Stanna, sälja eller köpa mer?
Citera
2018-01-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Har försökt hitta negativa aspekter med RaiBlocks som gör att det inte är en hållbar krypto. Har inte hittat någon befogad kritik ännu. Så utesluter inte att det kan vara the real deal. Ideologiskt och tekniskt så faller det dig mig i smaken. Givetvis är risken väldigt hög vid detta laget, men känner att jag måste gå in med en position för bevakning och hedge. Om någon hittar relevant kritik som dyker upp mot Raiblocks så får ni gärna dela med er av detta.

Endel FUD på senaste tiden. Bland annat från IOTA devs, svårt att veta om det ligger något bakom eller om det bara är avundsjuka eller rädsla för att deras egna produkt ska bli värdelös.
https://www.reddit.com/r/RaiTrade/comments/7ocqpp/iota_founder_on_raiblocks_what_do_you_think/
Citera
2018-01-05, 21:17
Medlem
Angående html wallet, jag har krypterat den och gjort en backup men jag förstår inte hur jag skickar coins till walleten. Jag går in på fliken "Receive", klickar på "begär betalning" och får upp en adress. Klickar jag där igen får jag upp en ny adress. Fungerar båda två?

Tack på förhand!
Citera
2018-01-05, 21:35
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostress
Ni som har massa html, hur länge kommer ni hålla i dom? Jag köpte in mig vid 11 sat. Vet folk som köpte in sig redan vid 2 sat. Den är uppe i 30 i skrivande stund. Med andra ord har man gjort en ganska bra vinst redan. Jag funderar på att köpa in mig mer faktiskt. Hur tänker ni andra? Stanna, sälja eller köpa mer?
Så länge projektet är on track och dom levererar kommer jag hålla, 6-12 månader, lite beroende på hur fort dom växer. Jag har inga planer på att sälja innan jag nått mitt mål vilket är ca 0.10 $, eventuellt mer. Kommer köpa mer i en eventuell dipp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in