2018-01-05, 19:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Alltså chansen menade jag med uteblivna inlägg
Ett påstående jag redan bemött. Om inläggen varit så precisa hade jag också varit duglig. Nåt mer om Krpic du vill diskutera?
Citera
2018-01-05, 19:38
Medlem
gato12s avatar
Riktigt usel affär av MFF för vad som röstats fram till Allsvenskans mest värdefulla spelare, nästan Bajenklass på den försäljningen
Citera
2018-01-05, 20:02
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Enligt Fotbollskanalen fick Malmö knappa 10 miljoner för AC. Måste vara århundradets sämsta försäljning om det stämmer.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-malmo-fick-tio-miljoner-for-christiansen/
Om det stämmer är Daniel Andersson fullständigt från vettet. Det är inte intrycket jag har fått av honom hittills.
Citera
2018-01-05, 20:11
Medlem
simonvps avatar
Ryktas om att Bajen vill sälja Dibba och Smarrason. Rätt väg att gå om vi ska vara seriösa med våra ambitioner som topplag, iaf om ersättarna är bättre ofc.
Citera
2018-01-05, 20:14
Medlem
Citat:
Enligt Fotbollskanalen fick Malmö knappa 10 miljoner för AC. Måste vara århundradets sämsta försäljning om det stämmer.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-malmo-fick-tio-miljoner-for-christiansen/
Skandal om det stämmer. Hur tänkte Danne där?
Citera
2018-01-05, 20:17
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ryktas om att Bajen vill sälja Dibba och Smarrason. Rätt väg att gå om vi ska vara seriösa med våra ambitioner som topplag, iaf om ersättarna är bättre ofc.
Dibba är ju bra att slänga in, speciellt i derbyn...Smarason har man ju slitit sitt hår över några gånger. Kungen av felbeslut. Pangar in ett drömmål per säsong.
Citera
2018-01-05, 20:31
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Aldrig förstått varför ni hajpade honom så hårt och erbjöd en miljon för honom med sex månader kvar på kontraktet. Farstakille, visst, men han har aldrig varit mer än en snabb medioker allsvensk anfallare. Närmar sig väl 30-strecket nu och då försvinner snabbheten fort.

Lyckas Jansson hitta rätt ersättare kan ni bli farliga men annars är det nog fan ännu ett mellanår för er.
Citera
2018-01-05, 21:35
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Dibba är ju bra att slänga in, speciellt i derbyn...Smarason har man ju slitit sitt hår över några gånger. Kungen av felbeslut. Pangar in ett drömmål per säsong.

Yes, håller med. Tycker Smarra fått för mycket skit under sin tid här och SÅ dålig har han fan inte varit enligt mig, men jag hajar såklart att det finns bättre spelare att tillgå. Jansson hittar säkert något.

Citat:
Aldrig förstått varför ni hajpade honom så hårt och erbjöd en miljon för honom med sex månader kvar på kontraktet. Farstakille, visst, men han har aldrig varit mer än en snabb medioker allsvensk anfallare. Närmar sig väl 30-strecket nu och då försvinner snabbheten fort.

Lyckas Jansson hitta rätt ersättare kan ni bli farliga men annars är det nog fan ännu ett mellanår för er.

Var ett av Jingblads många genidrag...såklart brutalt överpris, men trodde helt ärligt att Dibba inte skulle leverera så mycket som han ändå gjort. Fjolåret var klart godkänt för honom.

Men instämmer annars. Kommer det inte in avsevärt mycket bättre ersättare kan vi inte bli mer än 7-9 igen...
Citera
2018-01-05, 23:15
Medlem
Citat:
Yes, håller med. Tycker Smarra fått för mycket skit under sin tid här och SÅ dålig har han fan inte varit enligt mig, men jag hajar såklart att det finns bättre spelare att tillgå. Jansson hittar säkert något.

Var ett av Jingblads många genidrag...såklart brutalt överpris, men trodde helt ärligt att Dibba inte skulle leverera så mycket som han ändå gjort. Fjolåret var klart godkänt för honom.

Men instämmer annars. Kommer det inte in avsevärt mycket bättre ersättare kan vi inte bli mer än 7-9 igen...
Inte för att vara petig men vad menar du med "igen". Årets placering var väl er bästa säsong på ca tio år?
Inte fan kom ni 7:a i år? Nybajare? 😉
Citera
2018-01-05, 23:18
Medlem
Citat:

Ni bör nog vara rädd om spelare som Pa och Arnór. Alibispelare som Hamad borde säljas tidigare. Maken till mer medioker fotbollspelare har man sett. 7-8 poäng på 30 matcher för en sådan lönepost samt meriter.

Chansen att Bajen hittar bättre ersättare till de 2 förstnämnda är liten, dels är ni helt oattraktiva rent sportsligt ingenting tyder på att ni klättrar närmaste framtiden. Organisationen är ett skämt och får IFK Göteborg att framstå som Bayern München.

Titta på Malmö, Djurgården och AIK. Tre topplag med stark organisation som ger sig själva bättre förutsättningar för varje år som går. Säljer en spelare för samma summa Bajen sålt för senaste 20 åren.
Citera
2018-01-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Skandal om det stämmer. Hur tänkte Danne där?
Hur är Dannes köp/säljkvot? Alm "klagade" på BW - när Alm fick gå. Då hade BW sålt för 240 mkr och köpt för 40 mkr. Dessa siffror säg dock inte så mkt, om man inte väger in löneposterna.
Citera
2018-01-06, 00:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Inte för att vara petig men vad menar du med "igen". Årets placering var väl er bästa säsong på ca tio år?
Inte fan kom ni 7:a i år? Nybajare? 😉

Nej men nia. 7-9=obetydlig mittenplacering. Med nuvarande kaos och trupp hamnar vi där någonstans, som bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in