2018-01-05, 14:24
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Mammans kändiskap är en gåta i sig.

Knappast eftersom hon har verkat som artist i 40 år.
Pernilla var ju också ett kändisbarn men har i alla fall skapat sig en egen identitet som sångerska och skådespelare.
Bianca har inte någon egen talang utan är endast känd i egenskap av kändisbarn och fördriver sin tid genom narcissistiskt bloggande och instagrammande. Det är enbart patetiskt.
Citera
2018-01-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Pernilla var ju också ett kändisbarn men har i alla fall skapat sig en egen identitet som sångerska och skådespelare.
Bianca har inte någon egen talang utan är endast känd i egenskap av kändisbarn och fördriver sin tid genom narcissistiskt bloggande och instagrammande. Det är enbart patetiskt.

Exakt. Man kan ha många åsikter om Pernilla, men hon har iallafall gjort något. Bianca är enbart en bortskämd, självupptagen bimbo vars framgångar är ett bevis för hur tragiskt detta samhälle är.
Citera
2018-01-05, 14:59
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Exakt. Man kan ha många åsikter om Pernilla, men hon har iallafall gjort något. Bianca är enbart en bortskämd, självupptagen bimbo vars framgångar är ett bevis för hur tragiskt detta samhälle är.

Ja, i grunden är det definitivt ett tecken på samhällets förfall, där yta och dumhet premieras.

Jag undrar också hur Biancas pojkvän Philippe står ute med att ha en så korkad flickvän. Han verkar ju ändå satsa på sina studier och har pluggat ekonomi i London. Vilket intellektuellt utbyte har han av henne? Knappast något. Antar att hennes stora sexintresse fungerar som någon slags kompensation även om det knappast är något långsiktigt fundament.
Citera
2018-01-05, 15:12
Medlem
Citat:
Skådespelare?
Citera
2018-01-05, 15:16
Medlem
Citat:
Skådespelare?

Pernilla har varit med i några filmer bland annat Snoken samt Fanny och Alexander.

Tror inte det är så många men ett tiotal filmer som hon medverkar i.
Citera
2018-01-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna

Många feta, avundsjuka lila-håriga skinkbestar till feminister i den här tråden... Varför vill ni bli kränkta? Varför tittar ni på hennes show och yt-kanal? Varför blir ni äckliga liggsår till tjejer bättre människor av att vara kränkta och hata andra människor? Ni är avskyvärda och allt som är fel i samhället.
Citera
2018-01-05, 15:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Mammans kändiskap är en gåta i sig.

Nja hon har hängt med i många år. Här som 17 år gammal i en gammal svensk 80-talsklassiker:
https://www.youtube.com/watch?v=D-jrcieJ-hk

Pernilla var 6 år yngre än Bianca alltså är idag och vad har hon gjort för att vara känd annat än just vara ett kändisbarn. Inget eget alls. Men det är väl så att vissa kändisbarn gör allt för att inte rida på den vågen medan för andra som Bianca är det allt personen gör.
Citera
2018-01-05, 16:20
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubizek
Många feta, avundsjuka lila-håriga skinkbestar till feminister i den här tråden... Varför vill ni bli kränkta? Varför tittar ni på hennes show och yt-kanal? Varför blir ni äckliga liggsår till tjejer bättre människor av att vara kränkta och hata andra människor? Ni är avskyvärda och allt som är fel i samhället.

Är klyschor som avundsjuka och personliga påhopp allt du har att komma med?
Vad skulle man vara avundsjuk på om jag får fråga? Somliga av oss är glada att vi, till skillnad från Bianca, är intelligenta och tänkande varelser. Som sådan är det heller inte märkligt att man kritiserar sjuka fenomen i samhället så som t ex Bianca.
Men du är kanske nöjd med att dumhet och ytlighet får fritt spelrum? Säger mer om dig isåfall...
Citera
2018-01-05, 18:45
Medlem
Citat:
Är klyschor som avundsjuka och personliga påhopp allt du har att komma med?
Vad skulle man vara avundsjuk på om jag får fråga? Somliga av oss är glada att vi, till skillnad från Bianca, är intelligenta och tänkande varelser. Som sådan är det heller inte märkligt att man kritiserar sjuka fenomen i samhället så som t ex Bianca.
Men du är kanske nöjd med att dumhet och ytlighet får fritt spelrum? Säger mer om dig isåfall...

Hade du varit en intelligent och tänkande varelse hade du inte kritiserat någon som av minimal ansträngning drar in miljonbelopp och lever livet. Hon njuter av god mat och dryck, kläder, resor, familjeliv och övrigt socialt liv, och får pengar för att prata om det. Du måste ju vara otroligt svagsint som inte begriper det lyckade i det hela.
Citera
2018-01-05, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldJeremyHyatt
Rätt förvånande att hon inte tar den i tvåan, mamma Pernilla älskar ju att få den i prutten.

Hur vet du att Pernilla tar den i prutten...?

Jag undrar för övrigt, vad är det som gör Bianca så korkad i folks (Flashbacks) ögon? Bara för att hon nu skulle ha ett enormt sexintresse, så betyder inte det per automatik att hon är ointelligent...eller? Jag lyssnar eller följer inte henne, så jag kan inte uttala mig, men bara för att det framstår på ett visst sätt, behöver det inte vara så det förhåller sig. Hon verkar smart nog att tjäna pengar på att synas på Youtube i alla fall (eller var hon nu visar upp sig).
Citera
2018-01-05, 19:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubwezera
Hur vet du att Pernilla tar den i prutten...?

Jag undrar för övrigt, vad är det som gör Bianca så korkad i folks (Flashbacks) ögon? Bara för att hon nu skulle ha ett enormt sexintresse, så betyder inte det per automatik att hon är ointelligent...eller? Jag lyssnar eller följer inte henne, så jag kan inte uttala mig, men bara för att det framstår på ett visst sätt, behöver det inte vara så det förhåller sig. Hon verkar smart nog att tjäna pengar på att synas på Youtube i alla fall (eller var hon nu visar upp sig).

Korkad är hon väl inte. Hon vet hur man tjänar pengar och drar då nytta av inte sin egen berömmelse eller arbete utan av sin morsas för att bli en kändis som inte uträttat något på egen hand. Det kräver arbete det också. Sedan att hon då vacklar och inte kan bestämma sig för om hon är feminist eller ej beror mest på just vad hon kommer tjäna mest kosing på. Nu var det bestämt att verka vara feminist för att inte göra hennes fans upprörda.
Citera
2018-01-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nja hon har hängt med i många år. Här som 17 år gammal i en gammal svensk 80-talsklassiker:
https://www.youtube.com/watch?v=D-jrcieJ-hk

Pernilla var 6 år yngre än Bianca alltså är idag och vad har hon gjort för att vara känd annat än just vara ett kändisbarn. Inget eget alls. Men det är väl så att vissa kändisbarn gör allt för att inte rida på den vågen medan för andra som Bianca är det allt personen gör.
En gång såg en pjäs där den mest imponerande skådespelerskan hette Pernilla Wahlgren. Jag trodde att det var Christina Schollins dotter men det var inte hon utan en annan skådespelare och senare regissör som numera heter Pernilla August. Men Pernilla Wahlgren krävde då att den andra, mer talanfulla skådespelaren skulle byta sitt namn. För att det inte kunde finnas två Pernilla Wahlgren och den enda måste vara Christina Schollins dotter. Förlåt
om jag sårar dig men jag tycker inte att den här Pernilla gjort något minnesvärt. Förutom att hon föddes av en kvinna som blev känd för att ha visat sina behag i en svensk film och blivit sensationell på grund av det. Hon, mamman, var snygg för länge sedan men även hon saknade talang. Hon gifte sig med en lika talanglös skådis och de fick tre barn. Eftersom Sverige är ett hopplöst ankdamm så har vi i minst 40 år fått följa öden för den här familjens barn och barnbarn. Räcker det inte nu? Uppenbarligen inte eftersom familjen Wahlgren försöker bli som en svensk variant av familjen Kardashians.
Senast redigerad av nantale 2018-01-05 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in