2018-01-04, 19:02
Medlem
Reimers avatar
Nytt år nya vedermödor för Johanna Möller, nu går vi in i slutfasen för den här sorgliga och bizarra händelsen, förhoppningsvis räcker åklagarnas argument till för att få henne dömd för A*i,s död även denna gång, att hon blir fälld för mordet på GM står ju utan något som helst tvivel men A*i-delen är ju mer tveksam.

Livstid kommer det dock att bli oavsett hur det går med A*i,s död, kan inte tänka mig något annat.
Citera
2018-01-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nytt år nya vedermödor för Johanna Möller, nu går vi in i slutfasen för den här sorgliga och bizarra händelsen, förhoppningsvis räcker åklagarnas argument till för att få henne dömd för A*i,s död även denna gång, att hon blir fälld för mordet på GM står ju utan något som helst tvivel men A*i-delen är ju mer tveksam.

Livstid kommer det dock att bli oavsett hur det går med A*i,s död, kan inte tänka mig något annat.

Håller med.
Wenna är en väldigt skärpt åklagare och har säkert t.o.m mer på fötterna nu än hon hade i TR i Aki-målet. Wenna kommer sänka försvaret. Vore otroligt om JM skulle få annat än livstid med tanke på vad hon har ställt till med för folk. Inte minst sina egna föräldrar och de barn hon har, som hon på nåt vridet sätt ansett att hon har varit en bra mamma för.
Citera
2018-01-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller med.
Wenna är en väldigt skärpt åklagare och har säkert t.o.m mer på fötterna nu än hon hade i TR i Aki-målet. Wenna kommer sänka försvaret. Vore otroligt om JM skulle få annat än livstid med tanke på vad hon har ställt till med för folk. Inte minst sina egna föräldrar och de barn hon har, som hon på nåt vridet sätt ansett att hon har varit en bra mamma för.
Wenna har varit en skärpt åklagare i detta mål, tycker hon varit bättre än Fahlander.
Domen borde hålla även i hovrätten.
Citera
2018-01-04, 22:41
Medlem
SmygarBerits avatar
Håller på att lyssna igenom Hikes plädering och måste säga att det var bland de sämsta. Denna plädering hade varit bra mycket bättre med någon som läst på den bättre samt haft lite bättre retorik. Då hade man nog kunna halvt köpa denna offerkofta som hon försöker förmedla.
Citera
2018-01-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Håller på att lyssna igenom Hikes plädering och måste säga att det var bland de sämsta. Denna plädering hade varit bra mycket bättre med någon som läst på den bättre samt haft lite bättre retorik. Då hade man nog kunna halvt köpa denna offerkofta som hon försöker förmedla.

:-)
Men vad ska Hikes göra? Hon har blivit helt söndertjatad i huvudet av JM i 1,5 års tid och kan väl inte tänka klart längre. Jobbigt med en klient som gör bort sig så fort hon öppnar truten, kanske även sabbar försvaret - i tron att hon säger något fantastiskt vettigt, intelligent och trovärdigt och som Hikes inte kan stoppa. Tycker Hikes ser väldigt trött och pressad ut.
Citera
2018-01-05, 00:19
Medlem
Citat:
Men vad ska Hikes göra? Hon har blivit helt söndertjatad i huvudet av JM i 1,5 års tid och kan väl inte tänka klart längre. Jobbigt med en klient som gör bort sig så fort hon öppnar truten, kanske även sabbar försvaret - i tron att hon säger något fantastiskt vettigt, intelligent och trovärdigt och som Hikes inte kan stoppa. Tycker Hikes ser väldigt trött och pressad ut.

Ja, hon önskar väl bara att "föreställningen" får ett slut. JM kommer driva detta så långt det bara går ....

Ja, jag skulle absolut inte vilja vara advokat åt JM.
Citera
2018-01-05, 00:27
Medlem
Citat:
Håller med, hon är säkert trött på JM också och hon verkar helt färglös och menlös och mesig, advokat Hikes.
Citera
2018-01-05, 00:31
Medlem
Vad hände med Göran Möllers fond, som Johanna ville starta? :-) Tragikomisk figur, JM.
Stod om det i ett brev.
Såg också att en kvinna hade skickat en ansiktskräm till JM på häktet och kan hon ju behöva till sitt bleka ansikte.
Citera
2018-01-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad hände med Göran Möllers fond, som Johanna ville starta? :-) Tragikomisk figur, JM.
Stod om det i ett brev.
Såg också att en kvinna hade skickat en ansiktskräm till JM på häktet och kan hon ju behöva till sitt bleka ansikte.

Det där med ansiktskrämen var ju jättebra så att hon inte fortsätter skrämma slag på sin omgivning. Hon borde ta chansen att vara ute på rastgården och få lite dagsljus den timme/dag hon får vara där.

Man får väl hoppas att det inte blir någon fond. Tror faktiskt att JM trodde hon gjorde något bra i andras ögon när hon babblade om fonden. Med en så taskig empati, eller helt avsaknand av en sån, fattar JM nog inte hur illa det skulle se ut. Tror hon tänkte tvärtom, att det skulle vara en vacker gest. Men hon begriper ju inte sånt.
Citera
2018-01-05, 14:35
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
ÄNTLIGEN FOLKET!

Så jävla skön dag idag. Kom idag över ljudfilerna på hela rättegången så låt oss nu lyssna på monstret och vad hon sa i rättegången.

Jag orkade inte kopiera varje fil för sig. Det är hur många ljudfiler som helst. Packa upp ZIP-filen bara. Jag, eller vi, har lyssnat i några timmar och Johanna kommer inte att göra er besviken. Hur höga förväntningar ni än har kommer detta att motsvara dem.

(Har laddat upp hela dagen för uppkopplingen segar lite beroende på vart vi kör.)

Jag vet att det är äckligt att skratta när folk har dött, men om man bortser från det tragiska och bara ser till Johanna. Hur efterbliven ni än trodde hon skulle vara i rätten, så är hon värre. Nu sitter vi alla på färd neråt Sverige i en bil - och folk som bad mig sänka innan skrattar sig hesa istället och är i övrigt knäppt tysta nu.

Tanka & packa upp och lyssna här: https://goo.gl/UVBTRD

Jag kan inte tanka hem och lyssna på filen. Får upp att det ska ta 11 dagar att tanka ner den? Vad behöver jag för programvara? Tack för upplägg!
Senast redigerad av mahkee 2018-01-05 kl. 14:37. Anledning: Feltryck på mobil!
Citera
2018-01-05, 17:30
Medlem
SmygarBerits avatar
Ja, samma här. Jag får upp de andra filerna. Pläderingarna, de korta snuttarna när Johanna gråter osv. Men inte den stora filen där allt verkar samlat
Citera
2018-01-05, 18:13
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Men Hikes kanske inte vill hjälpa lilla Johanna? Tycker att det känns omoraliskt? Gör det minsta som krävs av henne, dvs lyder lilla Johanna och då är lilla Johanna nöjd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in