2018-01-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Okey ska svara dig

Min vän var 24 år 2004

Vad jag själv var har inte med historien att göra

Kolla mordbranden på McDonalds i Linköping och AFA då det har med saken att göra

Någon var tvungen att visa RESPEKT inför rörelsen.

Omnämns din vän i artikeln? http://www.friatider.se/v-ld-r-s-j-vla-roligt-m-t-m-nnen-bakom-researchgruppen

Huvudpersonen i artikeln har förekommit i tråden, han ska ha varit 24 år vid attacken, dataintresserad, ha pluggat i Linköping och 1.90 cm lång. Dessutom oklart om han blev topsad.
Senast redigerad av clandeztino 2018-01-04 kl. 22:34.
Citera
2018-01-04, 22:50
Medlem
Om vi föreställer oss att vad SaintCosme skriver är sant så ska vi alltså leta efter någon som bor utomlands (med familj), har anknytning till Linköpings universitet, Cambridge och AFA.

En viss herr Fredriksson har tagits upp både före och efter detta inlägg och med anknytningen till AFA så är det intressant.
Det finns en herre en med passande namn och lämplig ålder boende i Motala.
Han får sällskap av 17 namnlikar i Sverige.
Finns det uppgift på om herrn som är av intresse bor i Sverige?

Tar vi istället uppgifterna om att personen bor utomlands, har en anknytning till både Cambridge och Linköpings universtitet så kan man via LiU finna att de har en alumn som jobbar i just Cambridge.

Lägger man då till att GM ska ha ett "ovanligt efternamn" tillsammans med en annorlunda frisyr så borde det kunna bli väldigt spännande att kolla igenom anställda vid, ja säg Christ's College Cambridge, och se vad man hittar.
Citera
2018-01-04, 22:59
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiasud
Om vi föreställer oss att vad SaintCosme skriver är sant så ska vi alltså leta efter någon som bor utomlands (med familj), har anknytning till Linköpings universitet, Cambridge och AFA.

En viss herr Fredriksson har tagits upp både före och efter detta inlägg och med anknytningen till AFA så är det intressant.

Tar vi istället uppgifterna om att personen bor utomlands, har en anknytning till både Cambridge och Linköpings universtitet så kan man via LiU finna att de har en alumn som jobbar i just Cambridge.

Lägger man då till att GM ska ha ett "ovanligt efternamn" tillsammans med en annorlunda frisyr så borde det kunna bli väldigt spännande att kolla igenom anställda vid, ja säg Christ's College Cambridge, och se vad man hittar.

Känns ovanligt att lägga ut ledtrådar på en person man vill skydda.
Citera
2018-01-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04

Särskilt om det skulle vara så att det är någon som går att leta reda på genom att bläddra genom universitetsförteckning.

Jag hoppas att SaintCosme slänger ut vaga antydningar som vi får göra vad vi vill med, snarare än att personen faktiskt vet vem mördaren är och skyddar denne.
Citera
2018-01-04, 23:12
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Särskilt om det skulle vara så att det är någon som går att leta reda på genom att bläddra genom universitetsförteckning.

Jag hoppas att SaintCosme slänger ut vaga antydningar som vi får göra vad vi vill med, snarare än att personen faktiskt vet vem mördaren är och skyddar denne.

Yes precis. Han yrar lite för mycket för att vara trovärdig. Låtsas att han vet något som han inte vet uppenbarligen.
Citera
2018-01-04, 23:14
Medlem
Citat:

Har du kontaktat någon av personerna i din kartläggning över vilka som blivit topsade eller ej?

En sån fråga kan ju har rört till det i huvudet på personen i fråga, och lett till ett behov att prata av sig.
Citera
2018-01-04, 23:18
Medlem
Citat:
Yes precis. Han yrar lite för mycket för att vara trovärdig. Låtsas att han vet något som han inte vet uppenbarligen.

Ja, men asså.. han kan vara oinsatt i fallet men ha fått ett fragmentariskt erkännande berättat för sig. Och så har poletten trillat ner. ”Just ja, det är ju mössan jag köpte på Myrorna, och gav till honom”.

Å andra sidan är det inte första erkännandet så det är nog hälsosamt med lite skepsism.
Citera
2018-01-04, 23:18
Medlem
Citat:

Vilka är initialerna på personen?
Citera
2018-01-04, 23:19
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Har du kontaktat någon av personerna i din kartläggning över vilka som blivit topsade eller ej?

En sån fråga kan ju har rört till det i huvudet på personen i fråga, och lett till ett behov att prata av sig.

Ja kanske är det så. Den här personen i tråden verkar inte vilja säga något mer. Han bara skriver ologiskt, troligen full, och sen vågar han inte prata mer.
Citera
2018-01-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ja kanske är det så. Den här personen i tråden verkar inte vilja säga något mer. Han bara skriver ologiskt, troligen full, och sen vågar han inte prata mer.

Har du kontaktat någon av personerna i artikeln som jag länkade till?

MF passar väldigt bra in, förutom att eventuellt motiv blir lite långsökt, men måste ha att göra med datorer isf. Tidigare i tråden när denna person diskuterats så framkommer att han alltid bar kniv när han bodde i Linköping. Och han är dessutom inte helt olik fantombilden.

Men han har å andra sidan inte ett ovanligt efternamn.
Citera
2018-01-04, 23:27
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Har du kontaktat någon av personerna i artikeln som jag länkade till?

MF passar väldigt bra in, förutom att eventuellt motiv blir lite långsökt, men måste ha att göra med datorer isf. Tidigare i tråden när denna person diskuterats så framkommer att han alltid bar kniv när han bodde i Linköping. Och han är dessutom inte helt olik fantombilden.

Men han har å andra sidan inte ett ovanligt efternamn.

MF verkar vara avförd. Han är ingen GM.
Citera
2018-01-04, 23:28
Medlem
Citat:
Vilka är initialerna på personen?

Jag ska väl klargöra att jag inte hittat ett faktiskt namn på alumnen i Cambridge, utan utgår från deras interaktiva karta över alumner i världen.
Enligt den ska de ha en alumn mitt i Christ's College.

Har försökt att hitta och leta igenom personallistor men det finns många olika avdelningar och anställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in