2018-01-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det hade eventuellt betydelse i CL där en bättre/dyrare tränare men marginellt sämre trupp antagligen hade tagit er närmare CL.

skitsnack. Hade inte janne Andersson vart tränare för landslaget hade vi aldrig åkt till ryssland i sommar. Graham Potter är väl ett bra exempel på betydelse, utan honom hade östersund kanske spelat i superettan. Men visst, ibland har det mindre betydelse: Nannes guld med kalmar där elmarna trollade. Mp i malmö, även jag hade vunnit guld - även om jag spelat Sana lite mer
Citera
2018-01-04, 16:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Malmö ska ha fått ungefär 15 miljoner kr för Christiansen enligt skåensport.
https://skanesport.se/2018/01/04/halla-kvar-ac-inget-realistiskt-alternativ-for-mff/

Patetisk summa.
Citera
2018-01-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Patetisk summa.

Jag håller inte Skånesport, även om Ole Törner är hyfsat duktig, särskilt högt. Mycket "intressant och modern" journalistik. Jag väntar på en bättre källa...
Citera
2018-01-04, 16:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
skitsnack. Hade inte janne Andersson vart tränare för landslaget hade vi aldrig åkt till ryssland i sommar. Graham Potter är väl ett bra exempel på betydelse, utan honom hade östersund kanske spelat i superettan. Men visst, ibland har det mindre betydelse: Nannes guld med kalmar där elmarna trollade. Mp i malmö, även jag hade vunnit guld - även om jag spelat Sana lite mer

Varför citerar du mig med det där?
Citera
2018-01-04, 16:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag har läst om allt från 15 miljoner upp till 60 miljoner. Det känns som att folk hoppats på 40+ miljoner kr. Att Danne dämpar förväntningarna säger nog att övergångssumman landade någonstans mellan 25-30 miljoner kr.

Hade personligen hoppats att det skulle landa någonstans mellan 30-40 miljoner kr men nu när jag tänker efter så får man ta i beaktning att han är 28 år, redan en färdigutvecklad "produkt" och kommer från en ganska lågrankad liga. Så även om det är tråkigt att erkänna det så är övergångssumman ganska logisk i slutändan.

Enligt transfermarkt har AC ett marknadsvärde på ca 17 mille. Hur de räknar ut det har jag ingen aning om.
Fotbolltransfer.com värderar honom till 30 mille.
Jag tycker att det är lågt med tanke på hans långa kontrakt. Transfermarkt brukar ligga ganska nära marknadsvärdet men priset kan ju både vara högre eller lägre.

25 mille kanske är skäligt sett till deras värderingar.
Citera
2018-01-04, 16:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Varför citerar du mig med det där?

Vad säger du om Victor Wernersson?
Citera
2018-01-04, 16:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Vad säger du om Victor Wernersson?

Ingen aning om honom som spelare men jag gillar att det verkar vara handplockade spelare av Poya snarare än Gren som gäller. Poya har väl haft denne spelare sedan tidigare. Det är ett plus i min bok. Annars vet jag ingenting förutom att han har ett förflutet i MFF. Men det ger jag inte mycket för varken bu eller bä.

Vi behövde ju iaf minst en vänsterback/ytterback där. Huruvida han går rakt in i startelvan eller inte får vi se. Men bra ålder, Poyas värvning och på en position vi behövde spelare på.

Nu är det en anfallare av hög klass och kanske en central mittfältare som bör prioriteras.
Citera
2018-01-04, 16:49
Medlem
MrSkargards avatar
Bachirou försöker få till en flytt till Malmö FF enligt Daniel Kindberg.
Citera
2018-01-04, 16:50
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt transfermarkt har AC ett marknadsvärde på ca 17 mille. Hur de räknar ut det har jag ingen aning om.
Fotbolltransfer.com värderar honom till 30 mille.
Jag tycker att det är lågt med tanke på hans långa kontrakt. Transfermarkt brukar ligga ganska nära marknadsvärdet men priset kan ju både vara högre eller lägre.

25 mille kanske är skäligt sett till deras värderingar.

Nu har jag ingen vidare koll på Gents ekonomiska muskler, men det känns spontant inte som en klubb som skulle vara villig att betala multum för en 27-årig mittfältare som enbart har gjort avtryck i skitligor som Allsvenskan & den danska. Det ger inget skyhögt marknadsvärde direkt. 25 mille låter rimligt, inte minst med tanke på att Christiansen själv antagligen ville ta chansen till spel i bättre ligor också, innan han blir för "gammal".
Citera
2018-01-04, 17:44
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Bachirou försöker få till en flytt till Malmö FF enligt Daniel Kindberg.

"– Det där är patetiskt. Det vore omöjligt för han är inte till salu och vi kommer inte sälja någon i januarifönstret. Fouad kommer bara skratta åt det här ryktet, säger Daniel Kindberg."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/yv3vK2/kommer-skratta-at-det--patetiskt

Skratta av glädje kanske?
Citera
2018-01-04, 18:25
Medlem
tuffkatts avatar
Informationsmötet den 16 januari blir spännande! Giljotinen fram?
Citera
2018-01-04, 20:05
Bannlyst
Bachirou vill tydligen spela för MFF

Efter Kingsley Sarfo tycker jag fan man kan skippa en sån värvning orkar inte med en sån skandal igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in