Citat:
Ah, jag var rätt på "poängbäst", men precis som du säger är det rätt intetsägande. Var osäker på siffrorna, men det är inte direkt något som får en att hoppa i stolen av förtjusning.
Citat:
Det är möjligt att Thern skulle kunna komma till sin rätt lite mer i Malmö - igen. Att spela, eller vara, mer i en Rakip-roll. Dvs inte helt given i startelvan men med egenskaper som är viktiga för att låsa upp vissa matchsituationer.
Sen är jag, återigen, inte helt såld på en Thern-återkomst. Men förmodar att det finns mer på väg in än så.
Vi har ju trots allt ett par som måste ersättas.
Citat:
Kan det vara så att Anders Christiansen säljs på grund av de summor som Malmö FF lade ut för Innocent och Sarfo? Den förstnämnda verkar vara på väg bort efter ett drygt halvår och obefintligt med speltid medan ärkedåren Sarfo måste sparkas. Vi snackar ju om stora summor här.
Tror faktiskt inte det. Dels tror jag att pengarna finns för att hålla Christiansen, och sen tror jag att klubben hade kunnat tänka sig gå minus för att se om man kunde ta sig till Champions League.
Jag tror helt enkelt att Christiansen vill iväg. Kanske för att säkra en VM-plats eller för att erbjudandet är för bra.
Dock känns det märkligt att VM-platsen skulle kräva spel i utlandet, med tanke på vem som är tränare i det danska landslaget. Han om någon borde ju ha koll på nivån i MFF.