Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
AHAHA vilka belägg bad du om exakt? Är du vid dina sinnes fulla bruk? Du har inte bett om ett enda belägg mer än att säga ''så är det inte för att det är inte så''. Nej, din jubelidiot!
Jag påpekade att du inte hade belägg för det du kallar den "andliga världen" varpå du drog iväg på en tangent om känslor. Som sagt, känslor bevisar ingen andlig värld.
Citat:
Vi kan inte detektera känslor, tankar och drömmar. Om du tror det så kan du gärna berätta hur mycket en tanke, en känsla väger, hur länge de pågår, vad de har för färg, konsistens, och gärna om det är tankarna som leder till känslor eller om det är känslorna som leder till tankar. Att observera hjärnaktivitet är inte lika mycket med att observera vad för tankar, känslor som pågår i huvudet på en. Vilka delar av hjärnan är det som alstrar känslor, tankar osv? Har du svar på det? Min vän här hälsar att du borde få nobelpris.
Jag skrev "vi kan faktiskt detektera känslor, tankar och drömmar till viss del. Vi kan se det hända i hjärnan.", vilket är betydligt mycket mer vi kan detektera än från din "andliga värld" som du menar att vi ska förhålla oss till. Allt det övriga är bara dina sedvanliga oärliga strawman-försök.
Citat:
Det som skulle förvåna mig är om du hade ett arbete som krävde reflektionsförmåga, analysförmåga samt förståelseförmåga. Jag är helt övertygad om att ditt arbete inte är längre än några få timmar om dan, och 100 % praktiskt! Du klarar inte av teoretiska abstrakta resonemang. Detta har du visar gång på gång.
Mycket sakliga argument märker jag. Tack för att du ännu en gång bevisar vad jag skrev.
Din mamma.
Citat:
HAHA, Men du har inte skrivit åt som går att bemöta. Är du dum eller gör du dig dum? Jag tror att du har adhd. Berätta vad jag ska bemöta?
Som sagt, det jag skrev, inte min person. Som sagt är jag inte ämnet. Ämnet är så som titeln på tråden lyder.
Citat:
Är det detta du menar att jag ska bemöta? Du kan alltså inte komma med nåt mer än '' nej, du har fel''? Hur kan du i föregående stycke be mig att bemöta det du skriver? haha, hur låg är din intelligens?
I motsats till att diskutera min person, ja. Dessutom har du ju hela jobbet att demonstrera trådämnet kvar då du inte kommit med något konkret ännu. Bevisa din andliga värld, bevisa att det har något med någon gud att göra. Vad sägs om det?
Citat:
Herre min Gud!! Jag har inte sagt att jag bevisar en andlig värld med hjälp av människans inre värld. Detta är vad jag menar med att du har svårt att förstå, analysera och reflektera. Du bad om att man skulle bevisa den andliga världen/Gud osv. Jag skrev att det inte går att bevisa det med forskningsmetodik eftersom forskningsmetodik går ut på att observera, laborera, kalkylera, intervjua och inget av dessa går att applicera på den andliga världen.
Så då kommer vi tillbaks till starten. Hur vet du att det ens är något att förhålla sig till? Magkänsla?
Citat:
Därför kan du inte hävda att man måste bevisa den andliga världen.
Det kan jag visst hävda att man måste.
Citat:
För att du lättare skulle förstå, vilket jag har väldigt svårt för att tro att du gör, drog jag en parallell mellan den andliga världen och människans inre värld.
En falsk analogi. Hur vet du att det är samma eller ens likadant? Du har ju ingenting gripbart som demonstrerar vad det är du pratar om ens.
Citat:
Med detta ville jag förklara för dig att ett fenomen, händelse, ting kan existera utan att den/det/de måste uteslutet detekteras med hjälp av sinnen eller forskningsmetodiken. Förstår du nu varför jag är övertygad om att du lider av psykisk störning? Du missförstår eller har svårt att förstå skriven text.
Visst kan det. Det betyder däremot inte att de gör det. Du har fortfarande bevisbördan för hela rasket. Bara för att du menar att det inte går innebär det inte att vi ska acceptera det du påstår.
Citat:
Jag har aldrig skrivit att tomtar osv existerar si och så. Detta är din felaktiga tolkning du gör för att du saknar analysförmåga.
Appropå läsförståelse.. Du förstår att tomtarna bara var ett exempel?
Citat:
Det är inte vår fråga eller vår diskussion. Du skrev att kan man inte bevisa den andliga världen så existerar den inte.
Nej, det gjorde jag inte.
Citat:
Du har fel. Det kan finnas en andlig värld som inte går att detektera med hjälp av forskningsmetodiken.
Det kan även finnas ett flygande spaghettimonster. Däremot hävdar jag inte att spaghettimonstret är relevant, tillskillnad från dig och din andliga värld.
Citat:
Människans inre värld är ett gått exempel. Den inre världen saknar färg, konsistens, storlek, längd, tyngd osv men likväl existerar den. Slutsatsen vi kan dra här är att det mycket väl kan existera värld/världar som inte går att detektera med hjälp av forskningsmetodiken.
Vad som möjligtvis kan existera är irrelevant.
Citat:
Hur detta kan vara bevis på en andlig värld är en annan fråga. Och det kan vi diskutera men just nu måste du förstå att du hade/har fel när du hävdar att ''syns det inte, så finns det inte''.
Det har jag aldrig sagt. Sluta ljuga, det är patetiskt.
Citat:
Jag smällar av snart. Jag diskuterar inte med dig huruvida den inre världen är ett bevis på en andlig värld. Detta är en annan fråga. FÖRSTÅ DET!
Det är ju precis vad du gjorde.
Citat:
Jag menar att du har fel när du skriver att kan inte vetenskapen detektera det så finns det inte men vetenskapen är begränsat till den fysiska världen blott och bart.
Det har jag inte sagt. Du gillar strawman-argument.
Citat:
Bara du förstår detta simpla fakta så kan vi diskutera vidare frågan.
Desperata omfokuseringar. Lite som att se en armlös människa boxas.
Citat:
Du hade besvarat någon annan att eftersom vetenskapen inte kan detektera Gud/den andliga världen så är det bara antaganden.
Nej, jag ifrågasatte hur man vet någonting om det.
Citat:
Med detta menade du såklart att den andliga världen finns inte eftersom den inte kan detekteras.
Jag ifrågasatte vad man kan veta utan detektion och om det bara var magkänsla. Tydligen var det ett känsligt ämne.
Citat:
Men du har fel eftersom du har satt felaktiga premisser redan från början. Förstår du nu?
Berätta vilken premiss som är fel. Använd ej halmdockor den här gången.
Citat:
HAHA, okej tack för att du tänker på mig men skulle jag vara lika dum som du hade jag förlorat, inte bara mitt arbete utan hela livet som jag hittills byggt upp.
Du är inte diskussionsämnet men du BLIR diskussionsämnet när du inte förstår simpel fakta. Jag tvingas att påpeka dig för att du ska förstå men jag har förstått vid det här laget att det är lite svår för att inte säga omöjlig uppgift
Du kan ljuga men du ljuger för dig själv bara. Du är inte alls är för någon annans skull mer än för din egen. Du är vilse i dig själv och försöker finna vägen men tyvärr har du skapat en osynlig skugga som egentligen inte finns och du attackerar den för att inte gå under. Det kalls försvarsmekanism.
4 år är en lång tid. Du kommer att spendera 4 år till om inte fler med samma visa. Exakt samma ord och begrepp använder du. Du, med dina egna händer, fördärvar din verklighet och ditt liv utan att riktigt förstå vad som sker. Jag är övertygad om att ditt liv inte blivit bättre men sämre under dessa 4 år.
Dina premisser:
P1 Allt måste bevisas vetenskapligt för att det ska anses som sanning
p2 Den andliga världen kan inte bevisas vetenskapligt därför är den inte sanning
Finn fem fel
Det är inte mina premisser. Det är din halmdocka. Grattis, du argumenterar med dig själv.