2018-01-02, 16:29
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Mycket fin värvning av Blåvitt att lösa Calisir gratis men med deras ekonomiska ställning är det väl lite farligt och oansvarigt när man redan har Boo Wiklander, Starfelt, da Graca och Zalo under kontrakt. Lutar det åt fem/trebackslinje nästa säsong?

Poya har väl sagt att han vill testa annat än fyra backar iallafall.

Sen vet jag inte hur många minuter fotboll Zalo har spelat de senaste året, mer än FIFA då.
Citera
2018-01-02, 16:53
Medlem
anteri17s avatar
Två saker måste klargöras.

1. AC är inte Allsvenskans i särklass bästa spelare.
2. Man bör veta att Poya i grunden är en trebackslinjetränare.
Citera
2018-01-02, 16:59
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han sa i poddintervjun med Olof Lundh att det inte finns någon klausul. Däremot har han nog fått riktigt saftigt betalt. Kan vara allsvenskans bäst betalde spelare.
Ja, är det någon klubb som kan både behålla sin bästa spelare och erbjuda hög lön utan utköpsklausul så är det Malmö. Bra jobbat.

Viktor Lundberg till Häcken såg jag inte komma, han känns mer som en Örebrospelare under Axén än en offensiv spelare i Häcken. Har haft Alm under ganska lång tid i sin karriär och Alm vet nog vad han får. Vad jag kommer ihåg kan han spela offensiv mittfältare, högerytter och anfallare men utan några egentliga styrkor. Medioker allsvensk spelare som ibland kan visa prov på ett bra tillslag och långskott. Aldrig varit någon utpräglad målskytt dock.
Citera
2018-01-02, 18:48
Medlem
Korders avatar
Ingen aning om hur mycket Peking fick pröjsa för Larsson, men annars känns det som en mycket bra värvning. Precis den spelartyp som truppbygget behövde, samtidigt som Larsson själv har en hel del utvecklingspotential. Det som återstår nu är en vänsterback och en trygg, bollsäker innermittfältare som rör sig över stora ytor.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag håller faktiskt Sema högre än Ghoddos. Däremot tycker jag Ghoddos är bra. Är en stor fan av Sema efter att jag sett hur han presterar mot bättre lag som hertha och bilbao.

Tycker allt att Ghoddos är vassare i dagsläget, men känslan är att det finns mer att hämta ur Sema. Känns som han har ytterligare en nivå eller två i sig.
Citera
2018-01-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ingen aning om hur mycket Peking fick pröjsa för Larsson, men annars känns det som en mycket bra värvning. Precis den spelartyp som truppbygget behövde, samtidigt som Larsson själv har en hel del utvecklingspotential. Det som återstår nu är en vänsterback och en trygg, bollsäker innermittfältare som rör sig över stora ytor.

Tycker allt att Ghoddos är vassare i dagsläget, men känslan är att det finns mer att hämta ur Sema. Känns som han har ytterligare en nivå eller två i sig.
Även ifall jag inte håller med om dagsläget då jag finner det svårt att bedömma båda just nu, så kan jag förstå dig

Håller dessutom med där angående "mer att hämta". Tror om Sema kommer till ett okej lag i Europa och får spela, så kommer de inte ta lång tid innan han absorberar och växer mer. Hade gärna sett han i lägre halvan i bundesliga.
Citera
2018-01-02, 18:51
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Frågan är snarare om någon öht är i särklass i Allsvenskan. AC är inte heller den spelare jag skulle ta om jag fritt fram skulle få välja spelare. För mig är tex Ghoddos och en fulltränad Goitom bättre.

Jag vänder mig bara mot det självklara i att AC skulle vara Allsvenskans bästa spelare.
Goitom har Allsvenskans i särklass bästa fotbollshjärna, men han är inte bäst på att spela fotboll. Tyvärr lär han aldrig nå upp till formen han hade 2015 - där var han i särklass bäst i Allsvenskan och det kan ingen ställa sig frågande till.

Någon som hört något angående Aboubakar Keita som tillbringade förra säsongen i Halmstad på lån från Köpenhamn? Oerhört intressant mittfältare som är för bra för att vara reserv i Köpenhamn - kan tänka mig att många Allsvenska lag är där och kollar av situationen.
Senast redigerad av Eldarn. 2018-01-02 kl. 18:59.
Citera
2018-01-02, 19:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
När var Goitom fulltränad senast?

Vissa spelare får ofta något mystiskt kring sig. "När Obasi är frisk och formtoppad är han bäst, vänta bara..." Hur ofta måste man visa det, eller hur lång får svackan vara för att inte tappa den stämpeln?

Tillägg: Jag har också svårt att peka ut en spelare som den enskilt bästa, men AC är definitivt i toppen.

Bra poäng, såklart. Jag tyckte iofs att jag reserverade mig ganska tydligt.
Citera
2018-01-02, 19:36
Medlem
a.e.gs avatar
Tråkigt om AC försvinner.

Det är en fröjd att se honom spela och det är bra för allsvenskan om spelare av hans kaliber stannar.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-01-02, 19:43
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Jättetråkigt. Vad som är ännu tråkigare är att du har bytt avatar
Citera
2018-01-02, 19:50
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jättetråkigt. Vad som är ännu tråkigare är att du har bytt avatar
Japp, undrar hur Iffiff ska klara av att ersätta honom? Blir svårt och dyrt.

Jag byter tillbaks till den gamla avataren då du gillade den så mycket.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-01-02, 20:03
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g

Det är en fröjd att se honom spela och det är bra för allsvenskan om spelare av hans kaliber stannar.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

AC kommer inte att säljas såvida det inte finns en klausul i hans kontrakt.
Han har precis kritat på ett långt avtal med klubben, och första samlingen inför säsongen är runt hörnet.
Lägg dessutom till att fönster stänger snart, vilket gör att vi förmodligen får vänta tills sommaren innan det värvas in en ersättare.
För att undvika CL-fiasko igen lär DA vilja ha en så sammansvetsad trupp som möjligt.

Släpps han är det tjänstefel, och en mörk dag för MFF:are. Rakip och AC under samma fönster
Citera
2018-01-02, 20:05
Medlem
Eldarn.s avatar
Verkar tydligen sippra ut rykten om att det finns en utköpsklausul i AC:s kontrakt, och att den ligger mellan 25-35 miljoner. Är väl en realistisk summa för en spelare som har ett misslyckat utlandsäventyr redan samt inga större meriter. Är det Sigurjonsson eller Bachirou som ersätter?

Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
AC kommer inte att säljas såvida det inte finns en klausul i hans kontrakt.
Han har precis kritat på ett långt avtal med klubben, och första samlingen inför säsongen är runt hörnet.
Lägg dessutom till att fönster stänger snart, vilket gör att vi förmodligen får vänta tills sommaren innan det värvas in en ersättare.
För att undvika CL-fiasko igen lär DA vilja ha en så sammansvetsad trupp som möjligt.

Släpps han är det tjänstefel, och en mörk dag för MFF:are. Rakip och AC under samma fönster
Så vitt jag vet har fönstrena precis öppnat och det svenska stänger väl om runt tre månader? Blir tufft för Malmö att tappa stora delar av mittfältet under samma fönster, för även Eikrem och Berget lämnar. Måste kännas tryggt att Rosenberg förlängde med ett år.
Senast redigerad av Eldarn. 2018-01-02 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in