2017-12-31, 10:00
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Den Bo Nilsson som var med i pistolklubben är det det kända nazisten???

Så sent som 3 maj intog han talarstolen i Eskilstuna, när SMR höll en stödfest för en aktivist som 2007 dömdes till fem års fängelse för försök till dråp.

- Jag var aktiv redan på 60-talet. Jag är äldst av er, berättade Bo Nilsson från talarstolen, avslöjar en film på en nazistisk hemsida.

Bejublat Palmehat
- Jag såg förstörelseverkets början redan med den äckliga landsförrädaren Olof Palme, fortsatte han och kunde konstatera att angreppet på den mördade statsministern möttes av applåder.

Greger Wahlgren, poliskommissarie i Karlstad som under flera år har arbetat med nazistiska grupper i Värmland, är inte förvånad över att Bo Nilsson så uppenbart anspelar på sin ålder och erfarenhet.

I de nazistiska grupperna är dessa två egenskaper högt värderade, berättar han.

- Traditioner är oerhört viktiga för nazister. De yngre nazisterna vill se sig som arvtagare i en kamp som pågått sedan andra världskriget, och har minnesstunder för svenska nazister som var aktiva under 1940-talet

- I nazisternas världsbild tillhör Bo Nilsson den generation som övertog kampen från 40-talets nazister. Det ger status i den här miljön, säger Greger Wahlgren.

Gör nazisterna aktivare
Bo Nilsson har varit engagerad i mängder av olika högerextrema rörelser.

1988 stod han med på riksdagslistan för Sverigepartiet. Året efter gick han med i Sverigedemokraterna och blev så småning om partiets vice ordförande.

År 2000 tillhörde han i stället ledarskiktet i NSF. Han bodde då i Nyköping och hade som uppgift att värva och skola unga människor till det öppet nazistiska partiet.

Och det här kan relateras till Palmemordet hur? Tror du inte själv att de hade jublat om någon mördade Fredrik Reinfeldt? Det ni inte förstår är att för nazister är hela partipolitiken endast en chimär som måste krossas. Socialdemokraterna har för övrigt mer gemensamt med NSDAP än någonsin Moderaterna kommer att ha.
Citera
2017-12-31, 10:27
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Och det här kan relateras till Palmemordet hur? Tror du inte själv att de hade jublat om någon mördade Fredrik Reinfeldt? Det ni inte förstår är att för nazister är hela partipolitiken endast en chimär som måste krossas. Socialdemokraterna har för övrigt mer gemensamt med NSDAP än någonsin Moderaterna kommer att ha.

Min fråga var om Bo N är samma man som omnämns GK och som var en del av försvarsskytteföreningen.
Citera
2017-12-31, 10:42
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är ingenting som går att bevisa. Men bevisligen har familjen kraftigt inflytande. I Walls bok beskrivs hur de tar "copyright" på Evas alster. Detta lämnar han oberört och fortsätter tjata om den mystiske vapenhandlaren Östling. Som är så "mystisk" att han låter sig intervjuas av Wall själv.

I samma bok omnämns en stor rekonstruktion som PU gjorde 2014. Även detta låter han passera förbi och fortsätta gnata om "landsförrädarhypotesen".

Gunnar Wall kan inte anses pålitlig längre. Vad har det att göra med Mossad och Rausings då? Självklart verkar Mossad i Europa med inflytelserika penningstarka familjer likt Rausings. Att tro annat är enbart naivt. Bevis? Nej!
De kan på samma (svaga) grund anses haft kontakt med flera av västvärldens underrättelsetjänster. Personligen tror jag att Mossad är inblandad likväl som så många andra underrättelsetjänster. De hade motiv och de verkar ha ovanan att mörda folk över hela världen. Men ett mord på en europeisk minister skulle ha kostat för mycket om de blivit ertappade. Möjligen kan de ha varit medhjälpare i bakgrunden, långt ifrån Sveavägen.
Senast redigerad av iesho 2017-12-31 kl. 10:55.
Citera
2017-12-31, 10:48
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
De kan på samma (svaga) grund anses haft kontakt med flera av västvärldens underrättelsetjänster. Personligen tror jag att Mossad är inblandad likväl som så många andra underrättelsetjänster. De hade motiv och de verkar ha ovanan att mörda folk över hela världen. Men ett mord på en Europeisk minister skulle ha kostat för mycket om de blivit ertappade. Möjligen kan de ha varit medhjälpare i bakgrunden, långt ifrån Sveavägen.

Tror också att Mossad CIA och formella strukturer försöker hålla sig på en armslängds avstånd (eller mer).
Citera
2017-12-31, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Min fråga var om Bo N är samma man som omnämns GK och som var en del av försvarsskytteföreningen.

Svar nej.
Citera
2017-12-31, 11:29
Medlem
Citat:
Vilken är din intention? Att vi ska vänta på absolut hederliga läckor? Som var inblandade? Nej, letar man efter läckor får man nöja sig med mindre.

Som sagt.... som vanligt undviker du att svara sakligt på sakfrågor.... du bara tar ställning och det kan hoppa från tillfälle till tillfälle vilken "värdering" du gör.

OK så en person som öppet med eftertryck redovisar en åsikt och påståenden som är obestyrkta som i sig utgör ett fullgott motiv att eliminera OP skall blint tros när denne svär sig själv och andra fria från delaktighet för att man "måste nöja sig med det"....

Lysande argument (ironi)
Citera
2017-12-31, 11:49
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Som sagt.... som vanligt undviker du att svara sakligt på sakfrågor.... du bara tar ställning och det kan hoppa från tillfälle till tillfälle vilken "värdering" du gör.

OK så en person som öppet med eftertryck redovisar en åsikt och påståenden som är obestyrkta som i sig utgör ett fullgott motiv att eliminera OP skall blint tros när denne svär sig själv och andra fria från delaktighet för att man "måste nöja sig med det"....

Lysande argument (ironi)
Jag tror inte blint på någon men det finns personer som jag blint misstror. Hittills har du attackerat alla större läckor och vägrat att analysera deras informationer annat än på ett tendensiöst sätt: Olof F, Ulf D, Donald F, och Bo T.

Ska alla som läcker primärt betraktas som Palmemördare istället för som källor till information? Du framstår som en som vill täta läckorna, snarare.

Jag tror inte att OF i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig att någon kunde plocka fram "Barbros" namn.
Citera
2017-12-31, 11:57
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hävda du vad du vill men det löser inget palmemord.
Jag o Robrandt vet annat.

Vad jag menar är att om Robrandt såg GM, som hon tror, så måste hon själv vara väldigt exakt när hon är där.
En mycket trolig tid för detta är att GM är på krönet 40-45 sekunder efter mordet. Alla idag förefaller vara ense om att detta sker 23.21.30.

Det innebär att Robrandt måste vara vid krönet 23.22.15 +-5 sekunder ca.
Det är så snävt det måste bli för att det ska vara sannolikt att Robrandt ser GM. Är det inte så exakt faller det utanför sannolikhetsramen.

Vad har hon mer observerat? Vilka andra saker hon ser bekräftar att hon är där just inom den kritiska tiden?

Det räcker inte att hon såg tiden 23.15 vid NK, eller hur det nu var.
Citera
2017-12-31, 13:13
Medlem
Citat:
Jag tror inte blint på någon men det finns personer som jag blint misstror. Hittills har du attackerat alla större läckor och vägrat att analysera deras informationer annat än på ett tendensiöst sätt: Olof F, Ulf D, Donald F, och Bo T.

Ska alla som läcker primärt betraktas som Palmemördare istället för som källor till information? Du framstår som en som vill täta läckorna, snarare.

Jag tror inte att OF i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig att någon kunde plocka fram "Barbros" namn.

Du har rätt. Han var säker på att de som vet inte skulle knysta ett ord. Därför passar Sagnell som avledning.

Det är dock några stora hål i hans historia.
1, Sagnells grupp var känd sedan 60 talet, utredda av Säpo tidigt sjuttiotal för olovlig kårverksamhet och han påstår att han blev introducerad för henne först efter detta och då som uppbackad av militära underrättelsetjänsten. Märkligt att han varken kände till historiken med sitt jobb eller läste tidningarna.

2, Varför skulle det vara nödvändigt att dölja identiteten. Hon hade ju till och med låtit sig intervjuas 1971? Dessutom var hon och hennes man döda när OF avslöjar detta.

3, I samband med att OF avslöjar för AJ att Barbrogruppen "var där" erbjuder han sig att förmedla kontakt med dem som anser sig ha agerat på legitima order i sin närvaro mot att de får åtalsimmunitet för andra brott (bör ju då vara brott med mer än 25 års preskriptionstid. Erbjudandet vidarebefodrades till LGWP för vidarebefodran till PU. Men hallå. Gruppens "ledare" är ju sedan länge döda. Skall kontakt ske via seans?

I samband med att Barbro och Leon (Leon Bylund *ler*) - grupperna först nämns av OF kommer uppgifter inifrån Must och Säpo att Barbrogruppen och Leongruppen var något som OF inte hade insyn i men desperat ville ha insyn i och att han försökte få det va DF som rekryterades som resurs till "Barbrogruppen" men aldrig nådde vidare till Leon.

När jag efter att ha undersökt om det kunde vara en Gradin får klart för mig vem Barbro är och att hon fortfarande lever samt vilken position hon haft anar jag att det kanske är någon baktanke med hans nämnande av det här. Bäst att bida sin tid och att se vad som händer.

Ganska snart förstod jag vad. Han bearbetade AJ med uppgifter om OP och hans entourages landsförräderi. Det var det som var syftet. Efter hand blir det allt mer häftiga angrepp och DF hamnar i skottgluggen och säger lite för mycket om sin egen och någon SB-grupps närvaro. Våra SÄPOtroll Barrling och Kegö kör plötsligt hårt med sitt spår också till AJ via OF.

Först då dyker resonemangen om en Barbrogrupp kopplad till krigsorganisationer och SB upp men det dröjer ännu en lång tid innan man hänger på spekulationerna om Sagnellskan och då är man ganska pressade inte minst som PU fått upp spåret.

För oss som vet vem det var OF först pekade mot blir det ganska tydligt. Verklighetens Barbro har gjort landet stora tjänster på flera olika sätt i saker som inte har ett dugg med Palmemordet att göra. Hon kan mycket väl ha haft uppdrag att i största hemlighet kontrollera underättelsebakgårdens intensiva uppgifter om misstankar mot OP via direkt övervakning och DF kan mycket väl ha varit en resurs där. Det kan också vara så att denna resurspool kan ha agerat självständigt eller på annans "uppdrag" utan Barbros medverkan. Dock tror de sig kunna garantera beskydd och anonymitet genom hot att blanda in henne i storyn.

Varken Must, Säpo, Partiet eller oppositionspartierna vill att den personen och verksamheten skall avslöjas då den pågått långt efter OP:s död och därmed tillåts OF utan åtgärder att dra sina skrönor som blev allt mer vidlyftiga och hatiska till OP och som svansen fortsätter att följa.

Frågan är dock om så inte måste ske för att komma till botten.
Senast redigerad av boboslacke 2017-12-31 kl. 13:43.
Citera
2017-12-31, 14:23
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Om man försöker rekonstruera förhållandena mellan YN och LJ, förutsatt att YN möter GM, får man följande:

1 juli 1988 gör polis Per Gustavsson en tidtagning när han springer från mordplatsen- Malmskillnadsgatan-Johannesplan-Rehnsgatan. Det gör han på 4 minuter och 16 sekunder, omsatt blir det 12 km/h.

Om mordtiden är 23.21.30 och GM springer i samma hastighet som polisen Per ger det att GM passerar LJ, (mordplatsen+65 meter), 23.21.50.

GM når den plats där YN först ser denne,(mordplatsen+150 meter), 23.22.15

YN uppger att hon har kommit 5 meter in på David Bagares när hon först ser en springande man. Från den punkten till den plats YN uppger att hon möter LJ är det 70 meter. Det finns inget som inte tyder på att YN har gått i annat än normalt tempo, dvs 5 km/h.

YN ser GM 23.22.15 och utefter YNs egna ord så blir innebörden att hon möter LJ vid den första avsatsen ner från Malmskillnadsgatan 23.23.05

I förlängningen ger detta att GM når den plats där LJ ser någon röra sig mellan några parkerade bilar, korsningen David Bagares gata/Johannesgatan, (mordplatsen+200 meter), 23.22.30, dvs 1 minut efter mordet, 15 sekunder efer det att YN ser honom.

Det ger vidare att GM står kvar på den platsen från 23.22.30-klart efter 23.23.05.
Det finns inget som tyder på att LJ gick efter GM i en högre fart än normal promenadtakt, 5 km/h. förmodligen långsammare.

Då får man ett tidsintervall att om LJ möter YN 23.23.05 på avsatsen innan man når upp till krönet,(Luntmakargatan+60 meter), så går LJ i 5 km/h påbörjar han efterföljandet 23.22.20.

Om LJ påbörjar efterföljandet omgående efter det att GM passerar honom 23.21.50 och att LJ möter YN 23.23.05 betyder det att LJ i sådana fall rört sig i 3 km/h.

Dock vet med 100% säkerhet att LJ inte påbörjar efterföljandet förrän efter det att GM nått krönet.
Då får man det intressanta faktumet att i 12 km/h så når GM krönet 23.22.10-23.22.15.

I praktiken har man då slagit fast att LJ tar upp efterföljandet i inte långsammare än normal promenadfart.

Vilket man på inget sätt får intrycket utav i hans förhör, det ger inget utrymme för väntan efter det att GM försvunnit ur LJs synfält. Har LJ dröjt endast en mycket kort stund betyder det att LJ måste ha småsprungit upp för att hinna till sitt eget möte med YN om det hela ska gå ihop tidsmässigt.

Varje sunt tänkande människa måste förstå att det är omöjligt att YN möter GM.

Utmärkt. Jo, det där har du ju övertygat mig om sedan tidigare.

Frågan är då - även om den väl egentligen kanske saknar betydelse - vem i h-e YN egentligen såg på DB gata? Varför kutade det en man just där just då?

Och vad var det för liten blå väska han fipplade med?

Ännu en av utredningens besynnerligheter.
Citera
2017-12-31, 14:26
Medlem
Basfaktas avatar
Gott Nytt År vänner !

2018 blir året då vi får veta vilka det var som beställde Palmemordet och vem som var GM.

Frågan är bara vad vi sedan ska hitta på?

Nåväl, det finns gott om andra hemligheter att avslöja här i världen.

Tråden äger, en effektiv maskin som ständigt rotar fram relevanta fakta.

Tror det viktiga är att vi fortsätter spana brett och har ett öppet sinne - och att vi samarbetar konstruktivt.

Ha en underbar afton!
Citera
2017-12-31, 15:58
Medlem
Gothuss avatar
Det bor en, Mehdi Tayeb, Skärholmen.
Samma Adress som Svensk-Irakiska Handelskammaren i Stockholm.
Om nu Mehdi valde ett falskt namn som kunde förknippas med fienden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in