2017-12-29, 13:13
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Säkerligen riktat mot B's pappa, eller brodern. Hon kan ju inte leka gangster i samma utsträckning som tidigare eftersom hon nu är gravid.

Citat:
Ursprungligen postat av MisssSweden
Den bilden är från filmen ”true romance” , förövrigt min favoritfilm så se den om du inte gjort det, och hon blir slagen och utpressad av en som är ute efter en sak som hon ”är på flykt med” kan man säga. Så nej, det är inte hennes man som slagit henne.

Jag tolkar iaf detta som , galen som Berny är ibland, att hon pekar fuck you åt någon som är ute efter att förstöra hennes ”fantastiska” drömliv och kanske är avundsjuk på henne.
Ja men då känns det lite bättre iaf. Är säkert som ni säger, nåt utanför hemmet som "stör". Kanske får ta och kolla in filmen då, tack för tipset
Citera
2017-12-29, 16:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vad blir det kommande barnets namn, tror ni?

Berny chockar nog oss haters och döper den till Anna eller Ivan i stället för Kaos-Glitter.

Jesus Maria Tragik Pålsson.

Må detta barn leva väl.
Citera
2017-12-29, 18:57
Medlem
Yerzs avatar
Kan någon hjälpa mig tyda vad det står på brevet från polismyndigheten i inlägget om ultraljud den 9:e? Verkar vara något om Milo och veterinären. På bilden med tavlan på trollunge under tidningen...
Citera
2017-12-29, 19:03
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Kan någon hjälpa mig tyda vad det står på brevet från polismyndigheten i inlägget om ultraljud den 9:e? Verkar vara något om Milo och veterinären. På bilden med tavlan på trollunge under tidningen...

Ge mig länken till hennes blogg och jag ska försöka.
Citera
2017-12-29, 19:11
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz

Väldigt svårt att se, men detta tror jag mig kunna se.

"Polismyndigheten övervägar med stöd av.... föreläggande ... att din hund "Milo" (Eller Nilas?) vid all... ska hållas kopplad (kort koppel, max 2 meter) eller.... är inhägnat på ett betryggande sätt så att inte hunden kan ta sig... under inhägnaden.

Vidare överväger Polismyndigheten att meddela dig... upplysa personer som tillfälligt eller permanent har hand om din hund..."
Citera
2017-12-29, 20:14
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian

"Polismyndigheten övervägar med stöd av.... föreläggande ... att din hund "Milo" (Eller Nilas?) vid all... ska hållas kopplad (kort koppel, max 2 meter) eller.... är inhägnat på ett betryggande sätt så att inte hunden kan ta sig... under inhägnaden.

Vidare överväger Polismyndigheten att meddela dig... upplysa personer som tillfälligt eller permanent har hand om din hund..."

Att människan inte har djurförbud är ju helt rubbat.
Citera
2017-12-30, 11:17
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian

Tack så mycket var ungefär vad jag lyckades utläsa med...tråkigt att hon fortsätter läsa här så hon helt plötsligt "plockade bort" det inlägget.
Citera
2017-12-30, 18:12
Medlem
Berny söker ny hund i en grupp på facebook, som heter Hundar för omplacering sökes.

"Min man och jag söker efter en engelsk bulldog som behöver ett nytt hem. Vi bor i Bunkeflostrand utanför Malmö och har en amstaff som börjar bli väldigt gammal och en schäfer på ett år. Jag arbetar hemifrån som författare och min man jobbar som snickare."
Citera
2017-12-30, 18:21
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godess
Berny söker ny hund i en grupp på facebook, som heter Hundar för omplacering sökes.

"Min man och jag söker efter en engelsk bulldog som behöver ett nytt hem. Vi bor i Bunkeflostrand utanför Malmö och har en amstaff som börjar bli väldigt gammal och en schäfer på ett år. Jag arbetar hemifrån som författare och min man jobbar som snickare."

Hahahhaha herregud hon har ju verkligen inte förstått hur mycket tid ett litet barn tar. Och två hundar på det. Men det är klart hon kommer säkert lämna ungen hemma medan hon går på mysiga hundpromenader....och en blöjunge på tre år med varannan vecka. Kan se blogginläggen om hur hennes perfekta liv raserar....
Citera
2017-12-30, 20:55
Medlem
Man får väl hoppas att det bara är ett dåligt skämt från någon annan en Berny själv?
Den enda registrerade hunden Berny äger är ”Theus”
Dom 2 hundarna som bor på adressen är inte registrerade(än?)
Men hursomhelst skulle dom faktiskt få en inhyrd “doggy walker” vid behov...
Märkliga prioriteringar.
”Helt rumsren hund som väcker mig när han behöver gå ut”
Medans en 3 åring fortfarande går runt i blöja.
Citera
2017-12-31, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Man får väl hoppas att det bara är ett dåligt skämt från någon annan en Berny själv?
Den enda registrerade hunden Berny äger är ”Theus”
Dom 2 hundarna som bor på adressen är inte registrerade(än?)
Men hursomhelst skulle dom faktiskt få en inhyrd “doggy walker” vid behov...
Märkliga prioriteringar.
”Helt rumsren hund som väcker mig när han behöver gå ut”
Medans en 3 åring fortfarande går runt i blöja.

Berny står som ägare på milo. Theus har en ny ägare. Hennes nuvarande hundar står av uppenbara skäl inte på berny. Deras schäfer var rumsren vid fyra månader i betydelsen den markerade när det behövde gå ut. Den schäfern har inte ens nått puberteten helt och att den väcker är helt normalt . Som när Messi får diarré vilket händer sällan då väcker han också . Precis som hundarna väcker berny om Olivia vaknar. Att Olivia har blöja är inte något berny eller hennes man gillar. Potträning är en konstant diskussion men måste tränas i båda hemmen vilket krånglar till det . När ett barn har två olika hem så är det inte alltid enkelt. Olivia går gärna på pottan men när hon sedan haft blöja igen en vecka får dom börja om.

Vad gäller hundrastare så är det inget konstigt med det. När berny är höggravid och när hennes barn är nyfött kommer hon inte alltid klara dom långa promenaderna hennes hundraser kräver . Hon kommer fortsätta ta alla promenader men ha en hundrastare som rastar hundarna två timmar tre till fyra veckor i taget.
Citera
2017-12-31, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Att människan inte har djurförbud är ju helt rubbat.

Varför skulle hon ha djurförbud? För att du tycker illa om henne som person. För hundarna är ju tydligt välmående så förklara exakt varför hon skulle ha djurförbud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in