2017-12-31, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Jag älskade arga blattens genomgång av partiprogrammet av det galna Feministiskt initiativ. Jävlar vad jag garvade! Tack för den videon! Gott slut och Gott nytt år!

Jo gillar honom. Jäklar vad han måste skratta åt denna tråd. Han är dock VPK:are, det sa han själv. Vill gärna se honom och Betner. Det han säger låter dock mer som SD.
Citera
2017-12-31, 02:29
Medlem
Svantevits avatar
Har sett lite av hans filmer. Har varit hyfsat underhållande och intressanta. Hade vunnit på att koncentreras något.

Hade övervägt att donera lite pengar om han inte hade varit drogliberal. Knarkare är precis som invandrare kraftigt överrepresenterade när det kommer till grov och skändlig kriminalitet. De är ett nästan lika stort samhällsproblem i mina ögon. (Liksom det finns schyssta invandrare finns det naturligtvis schyssta knarkare, men jag pratar generellt.)
Citera
2017-12-31, 02:34
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Har sett lite av hans filmer. Har varit hyfsat underhållande och intressanta. Hade vunnit på att koncentreras något.

Hade övervägt att donera lite pengar om han inte hade varit drogliberal. Knarkare är precis som invandrare kraftigt överrepresenterade när det kommer till grov och skändlig kriminalitet. De är ett nästan lika stort samhällsproblem i mina ögon. (Liksom det finns schyssta invandrare finns det naturligtvis schyssta knarkare, men jag pratar generellt.)

Du sätter likhetstecken mellan alla former av drogbruk då, eller? En haschflummare som jobbar på dagarna och sitter hemma på kvällarna och flummar är lika med en horsare som behöver pengar till sin fix? Antagligen så du tänker... samtidigt gillar du nog alkohol. Hyckleriet är totalt.

Idiot.
Citera
2017-12-31, 05:15
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Om jag skulle ha något tips till honom så är det att försöka hålla klippen korta, personligen har jag sällan tid att sitta och titta på ett 30min+ långt klipp.
Har hört den kritiken ofta och håller egentligen med dig, men jag har väldigt svårt att klippa ner videos till kortare längd. Vet inte riktigt varför. Jag försöker att bara ta med det viktigaste och då blir det ofta mycket info. Om nån har konkreta tips på hur man håller saker kort tar jag gärna emot. Siktar alltid på att effektivisera.

Tack så mycket för komplimangerna i övrigt, det är trevligt att höra. Förväntar mig inte att alla ska hålla med om allt, det vore ju konstigt om det var så. Folk är olika helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
Enligt mig är han en offentlig person vilket ger oss all rätt att veta i stort sett allt om honom.
Väldigt äcklig logik där. Objektifiering; Du hade lika gärna kunnat säga att folk har rätt att komma in i mitt rövhål för nu tillhör jag "offentligheten" och upphör vara individ med rätten till mig själv. Jag slutar alltså vara en människa, för att ett stort gäng gillar mina åsikter i vissa frågor?

Mentaliteten du förespråkar är grunden till den hjärndöda kändisdyrkan vi ser i samhället, där totala idioter som Zara Larsson höjs upp till skyarna och får sina bakåtvända pubertala politiska analyser publicerade på Aftonbladet - bara för att hon är känd. Vad är människans banala fascination av kändisar egentligen? Bara för att man i grund och botten är rädd för döden ska man bli besatt av de vars namn lyckas leva längre än deras bortgång. Trivialt.

Summa summarum: Du har inte rätt att veta ett piss om mig. Du har inte rätten att lära känna mig. Jag bestämmer vem jag öppnar upp mig för.

Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Att det inte har hänt än beror sannolikt på att han är en nobody som ingen lägger märke till irl.
Precis. Jag är ett spöke. Det finns inget märkvärdigt med mig i verkliga livet.
Citera
2017-12-31, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Har hört den kritiken ofta och håller egentligen med dig.

Själv gillar jag att många av dina skapelser är 20+ minuter, bättre det än att klippa ner 30 relevanta minuter till 10 stressrelevanta bara för att tillfredsställa någon som inte har tid (vilket är ett rätt skevt argument i vår digitala tid. Har ni hört talas om paus?).
Så finns folk på båda sidor. Ju längre desto bättre enligt mig.
Men som du säkerligen vet - gör det som känns rätt för dig. Hittills har det ju funkat ypperligt om man säger så.
Citera
2017-12-31, 08:45
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Har hört den kritiken ofta och håller egentligen med dig, men jag har väldigt svårt att klippa ner videos till kortare längd. Vet inte riktigt varför. Jag försöker att bara ta med det viktigaste och då blir det ofta mycket info. Om nån har konkreta tips på hur man håller saker kort tar jag gärna emot. Siktar alltid på att effektivisera.

Tack så mycket för komplimangerna i övrigt, det är trevligt att höra. Förväntar mig inte att alla ska hålla med om allt, det vore ju konstigt om det var så. Folk är olika helt enkelt.

Väldigt äcklig logik där. Objektifiering; Du hade lika gärna kunnat säga att folk har rätt att komma in i mitt rövhål för nu tillhör jag "offentligheten" och upphör vara individ med rätten till mig själv. Jag slutar alltså vara en människa, för att ett stort gäng gillar mina åsikter i vissa frågor?

Mentaliteten du förespråkar är grunden till den hjärndöda kändisdyrkan vi ser i samhället, där totala idioter som Zara Larsson höjs upp till skyarna och får sina bakåtvända pubertala politiska analyser publicerade på Aftonbladet - bara för att hon är känd. Vad är människans banala fascination av kändisar egentligen? Bara för att man i grund och botten är rädd för döden ska man bli besatt av de vars namn lyckas leva längre än deras bortgång. Trivialt.

Summa summarum: Du har inte rätt att veta ett piss om mig. Du har inte rätten att lära känna mig. Jag bestämmer vem jag öppnar upp mig för.

Jag tycker inte att det är så smart att du gör videos som börjar med rubriken: ......... är en idiot.
Hade vart bättre om du tex skrivit.
"Alexander Bards idioti" istället för:
Alexander Bard är en idiot.
Citera
2017-12-31, 08:51
Medlem
Citat:
Vad är du rädd för? Våga stå för dina åsikter din mes. Du är precis som dom små råttorna på twitter som gömmer sig bakom falska konton.
Citera
2017-12-31, 09:07
Medlem
HappyHandsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Jag tycker inte att det är så smart att du gör videos som börjar med rubriken: ......... är en idiot.
Hade vart bättre om du tex skrivit.
"Alexander Bards idioti" istället för:
Alexander Bard är en idiot.

Att skriva så är en ironi baserat på clickbait, hur moneytizing fungerar på youtube osv. Det är smart att utnyttja idiotin så mycket man kan för att tjäna pengar, så man kan fortsätta med sitt budskap, vilket vi uppskattar. Vet du något om hur youtube fungerar? Har du en egen kanal? Eller sitter du bara och lyxtycker?

Sen ÄR Bard en idiot. De andra med. Så ironin blir samtidigt sanning. Visste du att han ville gifta sig med en ko? Tycker gränsen för idioti går där, även om kon samtyckte. Nu har ju den arga blatten betydligt bättre argument, men jag gillar att det blir lite clickbait över det hela, även om du har rätt i sakfrågan, dvs det att man bör påpeka att handlingen en person gör är fel och inte gå till personangrepp, men den regeln funkar bättre på folk som gör enstaka misstag och inte är kompletta idioter, som ju dessa personer trots allt är.
Citera
2017-12-31, 09:12
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Vad är du rädd för? Våga stå för dina åsikter din mes. Du är precis som dom små råttorna på twitter som gömmer sig bakom falska konton.

Ens åsikter är inte alltid accepterade av samhället även om de är helt sanna och skulle bidra till en bättre värld.

Bättre att folk kan säga vad de tycker utan att behöva riskera sina liv.
Vad som är riktigt bra med anonymitet är att fiender kan ha diskussioner med varandra så att de minskar riskerna för att missförstå varandra.
Citera
2017-12-31, 09:43
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHandsome
Att skriva så är en ironi baserat på clickbait, hur moneytizing fungerar på youtube osv. Det är smart att utnyttja idiotin så mycket man kan för att tjäna pengar, så man kan fortsätta med sitt budskap, vilket vi uppskattar. Vet du något om hur youtube fungerar? Har du en egen kanal? Eller sitter du bara och lyxtycker?

Sen ÄR Bard en idiot. De andra med. Så ironin blir samtidigt sanning. Visste du att han ville gifta sig med en ko? Tycker gränsen för idioti går där, även om kon samtyckte. Nu har ju den arga blatten betydligt bättre argument, men jag gillar att det blir lite clickbait över det hela, även om du har rätt i sakfrågan, dvs det att man bör påpeka att handlingen en person gör är fel och inte gå till personangrepp, men den regeln funkar bättre på folk som gör enstaka misstag och inte är kompletta idioter, som ju dessa personer trots allt är.

Jag kollar mycket på youtube och tycker mycket om En arg blatte talar.
Men när han gjorde videos som börjar med rubriken: ....... är en idiot så tyckte jag inte det var så smart.
Kanske jag tillhör en minoritet av de som stör sig på en sådan rubrik.
I alla fall så fick det mig att sluta kolla på hans klipp under en period.
Citera
2017-12-31, 10:54
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Har inte sett att du skrivit ut ditt namn någonstans i tråden. Vad är du rädd för? Våga stå för dina åsikter din mes.

Citat:
Ursprungligen postat av HappyHandsome
)

Exakt. Clickbait är inget ovanligt på Youtube, många youtuber använder det och en del överdriver mer än andra så använder andra det så kan Arga Blatten göra det med.

Har hängt på Youtube tillräckligt länge för att se igenom när många youtuber använder clickbait, inte alltid dock men oftast.
Citera
2017-12-31, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Har inte sett att du skrivit ut ditt namn någonstans i tråden. Vad är du rädd för? Våga stå för dina åsikter din mes.
Heter tråden skvaller om ''dagis-dropout''? Jag är ingen offentlig person. Förväntar mig inte att du ska förstå det så fortsätt suga hans kuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in