2017-12-30, 12:56
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Förutom naturliga medfödda dödsorsaker, ex long Qt-syndrome och familjär hyperkolesterolemi, så vet jag om unga friska män som dött av oavsiktlig läkemedelsförgiftning i samband med förkylning/influensa. Alltså inte överdoser utan kombinationer av mediciner som fått dödlig utfall i en, för stunden, försvagad kropp.

Obduktionsprotokollet är inte allmän handling.

Då kommer vi aldrig få reda på sanningen om det här fallet antar jag. Säkert väldigt frustrerande för många.

(OT, min mobil ger förslag på ord som passar efter ett ord man skrivit så när jag skrev ordet frustrerande ovan samt nu igen så föreslog min mobil att frustrerande skulle följas av Mohamed så enligt min mobil är det vanligt att man skriver "frustrerande Mohamed" hehe, dock inget jag skrivit nånsin så det är inte baserat på vad jag skrivit med telefonen).
Senast redigerad av UndeadNinja 2017-12-30 kl. 12:59.
Citera
2017-12-30, 18:30
Medlem
fluffypuffys avatar
Det KAN ju vara så att mordet är hedersrelaterat också? Att Bechir drog skam över familjen Rabani, speciellt efter Aschberg-filmen. Och att ett familjebeslut togs att avsluta hans liv.
Citera
2017-12-30, 20:11
Medlem
Ser ni någon likhet?

http://edition.cnn.com/2017/12/30/us/erica-garner-eric-death/index.html
Citera
2017-12-30, 20:14
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Ser ni någon likhet?

http://edition.cnn.com/2017/12/30/us/erica-garner-eric-death/index.html

Nja, vad jag vet så led inte Bechir av fetma, förstorat hjärta eller av att ha fött barn nyligen. Men vem vet?
Citera
2017-12-30, 20:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det KAN ju vara så att mordet är hedersrelaterat också? Att Bechir drog skam över familjen Rabani, speciellt efter Aschberg-filmen. Och att ett familjebeslut togs att avsluta hans liv.

Ja du, det låter faktiskt mer sannolikt än att Aschberg hade ihjäl han.

Men enligt min bedömning så är det absolut mest sannolika att han dog av sjukdom. Tittar man på sannolikhet så är den absolut vanligaste dödsorsaken sjukdomar i cirkulationsorganen. Även för medelålders män.

Så applicerar man Ockhams rakkniv på mysteriet så talar allt för att han dog för att han blev sjuk.
Citera
2017-12-30, 21:21
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ja du, det låter faktiskt mer sannolikt än att Aschberg hade ihjäl han.

Men enligt min bedömning så är det absolut mest sannolika att han dog av sjukdom. Tittar man på sannolikhet så är den absolut vanligaste dödsorsaken sjukdomar i cirkulationsorganen. Även för medelålders män.

Så applicerar man Ockhams rakkniv på mysteriet så talar allt för att han dog för att han blev sjuk.

Fast.. en ung till synes frisk man 33 år gammal som inte nyttjade droger eller preparat, möjligtvis under stress.
I videon från julfesten ser han ut att vara vid mycket god vigör.
Vilken sjukdom skulle kunna gjort att han knall och fall gick och dog 24-48h senare tänker du?
Citera
2017-12-30, 21:40
Medlem
Har de undersökt kroppen och kommit med trovärdig obduktionsrapport? Har man inte gjort det så är det ett säkert tecken på att han blivit mördad. En så ung person med god fysik dör inte hux flux
Citera
2017-12-30, 22:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Fast.. en ung till synes frisk man 33 år gammal som inte nyttjade droger eller preparat, möjligtvis under stress.
I videon från julfesten ser han ut att vara vid mycket god vigör.
Vilken sjukdom skulle kunna gjort att han knall och fall gick och dog 24-48h senare tänker du?

Ja du, vad tror du själv? Har du kollat upp plötslig död för 30-40 år gamla män?
Vad är vanligast? Artärbråck, hjärtstopp, överdos eller mord?

Har inte kollat upp fakta men en gissning är att av tusen medelålders män så dör 999,9 av samlingsbegreppet "icke-mord".

Men du får gärna söka fakta. Vad är de vanligaste dödsorsakerna för medelålders män?
Citera
2017-12-30, 22:34
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ja du, vad tror du själv? Har du kollat upp plötslig död för 30-40 år gamla män?
Vad är vanligast? Artärbråck, hjärtstopp, överdos eller mord?

Har inte kollat upp fakta men en gissning är att av tusen medelålders män så dör 999,9 av samlingsbegreppet "icke-mord".

Men du får gärna söka fakta. Vad är de vanligaste dödsorsakerna för medelålders män?

Om vi ska försöka bena ut olika sannolikheter så snubblar vi åter igen in på det faktum att Bechir utmanade etablissemanget och några dagar innan sin död målade ut Robert och judarnas makt över svensk media, vilket gör det hela till en statisk omöjlighet att jämföra med.
Dessutom skrev han bara timmar innan sin död att ny info skulle dyka upp.
Slumpen?

Nu säger jag varken bu eller bä, men just i det här fallet tror jag det är föga troligt att Bechir dog av naturliga orsaker.

Antingen dödades han som en markör för medborgarjournalister att följa, akta er!
Eller så finns en liten möjlighet att han hedersmördades av familjen.

Det förstnämnda är dock troligast med tanke på att inga indikationer från polisens sida uppkommit att döden skulle varit onaturlig.
Citera
2017-12-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Men alltså snälla nån... hur fan kan man seriöst tro att Aschberg, som haft 1000 ggr farligare människor emot sig än Bechir Rabani, skulle välja att döda just han??? Och vad är bevisen?
Skitsamma, men skulle jag stötta på Aschberg, skulle jag randa röven på han, ett riktigt kok stryk skulle han få...
Citera
2017-12-30, 22:41
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nu säger jag varken bu eller bä, men just i det här fallet tror jag det är föga troligt att Bechir dog av naturliga orsaker.

Varför?

Det troligaste, rent statistiskt, är att han dog av naturliga orsaker.

För mig är det mer troligt av att han dog av ett poppat blodkärl än av en mordkonspiration iscensatt av Aschberg.
Senast redigerad av madtop 2017-12-30 kl. 22:44.
Citera
2017-12-31, 01:31
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Varför?

Det troligaste, rent statistiskt, är att han dog av naturliga orsaker.

För mig är det mer troligt av att han dog av ett poppat blodkärl än av en mordkonspiration iscensatt av Aschberg.

Men i sammanhanget fullständigt osannolikt.
Att slumpen skulle te sig på det viset är i det här fallet lika troligt som att blixten skulle slå ner utanför mitt hus och lyckas göra ett hål i marken som visar sig innehålla ett ton med guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in