2017-12-30, 04:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
För de som ifrågasätter det hela.

Om man inte tror på QAnon, tror man då inte på att Saudiarabien fängslat en hel del riktiga högdjur?
Det man gjort där är väldigt extremt och helt nödvändigt för att strypa flödet av pengar till massor av korrupta politiker.

Frågan är inte om man inte vidtagit åtgärder för det har man och gör, vad man möjligen kan tveka på är om QAnon är äkta eller inte. För den som läser lite kan man ganska snabbt räkna ut att det är någon insider som vet eftersom det är helt omöjligt att veta allt det som skrivs från QAnon om man inte är med där det händer.

Tror du drar din tro och inte tro för långt, det vi som är skeptiska (kan dock bara tala för mig själv) menar på är att Q inte är ett bevis för att han är nära Trump utan att hela Q grejen är påhittad av någon eller några som har roligt åt konspirationsteoretiker.

Titta bara på "Finland is not real" konspirationen eller folk som skämtar om Chemtrails på de som tror på chemtrails bekostnad eller titta bara på användaren Död o Återfödd och hur han tror på allt möjligt skräp samt även hittar på egna konspirationsteorier.

Det jag vill ha sagt är helt enkelt att man inte ska utgå från att alla konspirationsteorier är på riktigt, var jäkligt skeptisk när du läser saker på internet och för guds skull var källkritisk och kolla upp om det du läser är sant eller inte
Citera
2017-12-30, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tror du drar din tro och inte tro för långt, det vi som är skeptiska (kan dock bara tala för mig själv) menar på är att Q inte är ett bevis för att han är nära Trump utan att hela Q grejen är påhittad av någon eller några som har roligt åt konspirationsteoretiker.

Varför tror inte du på QAnon, har du läst på och kollat upp informationen, hur har du kommit till slutsatsen att det är påhittat?
Citera
2017-12-30, 09:45
Medlem
Pussykings avatar
Här är en lång och intressant intervju med MegaAnon.

https://mobile.twitter.com/thataintright01/status/946954641631268865

MegaAnons alla poster på 4chan finns samlade här https://amp.reddit.com/r/conspiracy/comments/795d6a/megaanon_postings_compiled_may_2017_present/drh47uj/

MegaAnon är en kvinna som har en viss insyn, men som ändå hävdar att hon inte är någon speciell. Hon har läckt information sen i maj förra året. Det finns drag av narcissism som antyder att hon ser Q som någon som ”steals her thunder”, så hon anser att Q är en psy op, antar jag.

Enligt intervjun är massor med folk redan arresterade, de flesta kommer vi aldrig att läsa något om, de kommer bara att försvinna, (eftersom MSM inte vill att vi ska veta om detta alls), men från 2:e januari kommer information att börja komma ut.

Intressant läsning, för den som har tid. Intervjun går fort, men hennes poster tar någon dag att plöja igenom. Spännande läsning.
Citera
2017-12-30, 09:49
Medlem
Kommer Roy Moore att fängslas, eller har han fått frikort från Donald Trump?
Citera
2017-12-30, 10:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Varför tror inte du på QAnon, har du läst på och kollat upp informationen, hur har du kommit till slutsatsen att det är påhittat?

För att de är för tunna bevis för att jag ska tro att det är äkta
Citera
2017-12-30, 12:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Inga bevis alls har presenterats för att han verkligen har "förutspått" eller "hintat" om något verkligt. När man ber om exempel på vad han ska ha förutspått så får man oftast inga svar alls (som av dig) eller något som uppenbarligen inte ens med välvilja kan tolkas som en antydan till bevis..
Det hela verkar ha blitt nästan en kult av anhängare som sitter och efterkonstruerar och hittar på vad en massa trams ska betyda. Skriver Q t.ex. "bla bla bla [p] bla bla" så börjar ju genast gissningarna hagla om [p] kanske är Potus, the Pope, nån Podesta osv osv - tror fasen det att man till slut tycker man får en "träff" efter några hundra sådana inlägg...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-12-30 kl. 12:52.
Citera
2017-12-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Enligt intervjun är massor med folk redan arresterade, de flesta kommer vi aldrig att läsa något om, de kommer bara att försvinna, (eftersom MSM inte vill att vi ska veta om detta alls), men från 2:e januari kommer information att börja komma ut.

Varför skulle media mörka det?

Givet att "deep state" eller vad det nu är kontrollerar media så finns det ju ingen anledning att mörka dessa "arresteringar". De skulle lika gärna kunna försöka utmåla det som någon sorts kuppförsök av Trump där han eliminerar sina politiska motståndare.
Citera
2017-12-30, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaha, då får jag väl upprepa mitt svar:

Forbes-artikel från 2014: The reduction in firings contributed to CEOs staying in their jobs longer. The average tenure is now 9.7 years, which reverses a decade-long trend of shorter stints in the top job. https://www.forbes.com/sites/susanadams/2014/04/11/ceos-staying-in-their-jobs-longer/#7b04b55567d6

Genomsnittstiden för en CEO var alltså ca 10 år.
Artikeln avser USA's top 500 företag, av dessa 500 avgår alltså i snitt 50 per år.
Din lista innehöll 50 CEO's som avgått andra havåret i år - det skulle tyda på 100 avgående CEO's i år, men din lista innehåller mängder av "små" företag som inte kommer upp på top 500-listan - märkligt nog är det nästan exakt hälften, 24 bolag, som finns med på top 500 vilket betyder att det är nästan exakt på pricken "ett normalår" som du presenterat...

Så då var det ju inget konstigt med det heller... Styrelseordföranden brukar alltså avgå i exakt denna takt..

Tror du Q har damsugit alla CEO eller andra med höga poster som slutat under perioden och presenterat dessa i en lista menar du?

Titta på vilka det är och innan du hittar på en egen slutsats så granska om det inte finns de "vanliga avångarna" med
Citera
2017-12-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Varför skulle media mörka det?

Givet att "deep state" eller vad det nu är kontrollerar media så finns det ju ingen anledning att mörka dessa "arresteringar". De skulle lika gärna kunna försöka utmåla det som någon sorts kuppförsök av Trump där han eliminerar sina politiska motståndare.

Det hade varit en fantastisk julklapp till trump om de gjort så. Att dra upp fall i domstolar kommer avslöja vem som är skurken och det vill inte deep state
Citera
2017-12-30, 18:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tror du Q har damsugit alla CEO eller andra med höga poster som slutat under perioden och presenterat dessa i en lista menar du?

Titta på vilka det är och innan du hittar på en egen slutsats så granska om det inte finns de "vanliga avångarna" med

Det är exakt det jag har gjort - läs mitt inlägg igen... det är totalt normal avgångstakt - statistiskt nästan exakt...
Citera
2017-12-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det har jag inte alls - jag har utgått från de 500 största bolagen i USA.
Sluta nu. Läs vad jag skrivit innan du slänger iväg ännu ett hjärndött inlägg, du är ett stort slöseri med datakraft, ström, tid, syre och utrymme vilka alla kunde användas bättre.

Det är ju det jag säger, du har tagit ett genomsnitt. Det är inte vad listan handlar om. Det handlar om "vilka" som avgått. Personer som är mycket insyltade i en hel del snaskigheter

Den största skalpen måste vara alphabets Eric Schmidt. Gissar att det lär bli åtal mot honom även om han nu försöker agera för att inte trilla dit
Citera
2017-12-30, 18:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du har försökt ta ett genomsnitt på mängden personer som avgår. Då har du helt missat poängen med vilka som avgått. Jag har inte kollat alla men några och det handlar inte om att "extra många" skulle ha avgått utan vilka som avgått

Okej.. vad är det för speciellt med de som har avgått?
Och hur ser motsvarande siffra ut för ett normalår? Hur många "snaskiga" avgick december 2015?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in