2017-12-29, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Alltså jag tror inte att "folk" struntar i att det finns extra många galningar i sd. 16 % struntar tydligen i det och 16 procent är inte "folk".
Det fetade: vet inte om jag förstår vad du syftar på med statens skuld på 10 miljarder - allt som allt?
(10 miljarder är inte så jävla mycket som det låter, demensvården kostar väl 80 miljarder om året)

Jag skrev om kommunernas asylantomhändertagande. Här var de utlovade ersättning. Denna ersättning har inte kommit till kommunerna fullt ut. 10 miljarder resterande.
Visserligen skall det betalas av Migrationsverket, men dessa får penningarna från staten, våra skatter. Eller ? Har du förstått nu ?

Jag tycker nog att SDs väljare kan betraktas som folk. Och galningar finns i alla partierna. Media jublar mest när SD gör bort sig. Jag tror att det gått upp för folk.
Senast redigerad av regnidagigen 2017-12-29 kl. 12:59. Anledning: Fel i texten
2017-12-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ja jag var lite otydlig. Menade att fråga: är det 10 miljarder per kommun eller tio miljarder allt som allt?

Klart SD:s väljare kan betraktas som folk. 16 % av folk. Det är inte folket, som en del verkar tro.
Galningarna är fler inom SD, enligt min blygsamma uppfattning. Men visst, det kan diskuteras.

Det är 10 miljarder allt som allt. Men det är inte litet det. Många kommuner är helt beroende av några hundra miljoner. Hur många miljoner berodde nedläggningen i Sollefteå på ? 15 ?

Galningar finns visst inom SD, men i Mp är alla galningar. De offrar gärna hela Sverige.

Några kommuner kräver nu dröjsmålsränta. Det artar sig.
2017-12-29, 20:20
Medlem
svenabs avatar
Citat:

(10 miljarder är inte så jävla mycket som det låter, demensvården kostar väl 80 miljarder om året)
10 miljarder hade räckt till att fördubbla polisens budget.
Statens budgetpost för Hälsovård, sjukvård och social omsorg är 63 miljarder men jag misstänker att demensvården bekostas av landsting och kommuner så jag tror inte att din siffra är fel. Jag förstår inte bara, att du kan tycka att 10 miljarder inte är så mycket.
Det blir ju inte nära till månen bara för att det är långt till Andromeda.
2017-12-29, 23:31
Medlem
8711s avatar
Novus, December:

S 29,5 (+0,9)
V 7,5 (+0,2)
Mp 4,3 (-0,7)

SD 16,8 (+0,2) Fortsatta mindre ökningar i Novus mätningar. Som har en stor underskattning gällande Sverigedemokraternas siffror och en väldigt stor övertro på sossarnas siffror. Även C har på tok för höga siffror i mätningen. Man kan lätt ta drygt 2 procentenheter från sossarna och drygt 2 procentenheter från centerpartiet och lägga direkt på Sverigedemokraterna så är vi närmare verkligheten idag.

Sverigedemokraterna har definitivt 21-23% vid ett val idag, sossarna har 27,5% och C har runt 7,5%. Jag är rätt bra på att bedöma sånt här skulle jag säga efter att ha följt med i mätningarna under en rad år.

M 21,3 (+1,4)
C 9,8 (-1,3)
L 5,4 (-0,1)
KD 3,3 (-0,3)
2017-12-30, 01:49
Medlem
SD ligger nu på cirka 22-23%. SD är idag inte längre något skruttparti som V eller C. SD är idag ett parti man kan gemföra med S och M med inflytande och storlek. SD har en stor potensial att växa och nå 30%. Men om man ska göra det så måste man skärpa politiken samt retoriken. M och S har tagit upp intergrationen och erkänt att den har misslyckats och låtsas blivit tuffare medans SD har blivit mesigare. Morgan Johanson besköl till och med muslimer för antisemitism! Jag tror inte att mer folk kommer springa tillbaks till M och C för förtroendet för de partierna är rubbat. Men jag tror inte heller att folk kommer rusa till SD. SD har växt pga av att de är ett parti som inte är som de andra. Folk ser nu inte invandringen som tabu ämne längre och många vill inte betala för assimilering av de som vägrat assimilera sig och inte heller för flyktingar som stannar här men ska hem nu när det är fred. Muslimer har nu växt till över 8% av befolkningen. SD måste nu börja förespråka att kasta ut alla som inte är assimilerade och skika hem flyktingarna som kommit sedan 2013. Men de måste också inse igen att islamism och terrordåd är inte det största hotet utan bara en del av det. Utan islam som inte är en religion bara utan kultur. Alla muslimer är såklart inte dumma. utan minst 50% av dem är snälla. Men man kan inte assimilera dem pga av att islam är också en kultur. Det finns en anledning varför SDs motståndare inte vill att de ska lyfta de här frågorna. Jag hoppas att SD läser detta eller inser detta själva god natt.
2017-12-30, 09:06
Medlem
andersaanderssonas avatar
Det som förvånar mig är att dagliga skjutningar och gängvåldtäkter inte får genomslag i opinionen.

Kanske det är så enkelt som att en stor del av svenskarna är rena idioter. Jag lutar åt det faktiskt. Man fortsätter att rösta på partier som man tidigare röstat på. Där man tillsammans är medskyldiga till alla problem. Eftersom man gillar det. Hur konstigt det än låter. Tystnaden från feministerna när det gäller våldtäkter av muslimer och negrer är talande.

Dagens svenskar verkar inte förstå sambandet mellan orsak och verkan. Eller ha en aning om konsekvenstänkande. Alltså har SD en uppenbar uppförsbacke. Hur mycket man än påtalar problemen så tar inte populasen åt sig.

Enligt artiklar i media sjunker IQ i norden. Där Sverige saknar statistik i frågan. Eftersom man inte vill kompromettera väljarkåren....... Eller förståndsgåvorna hos de man importerar. En alfabet är en alfabet. Något som ingen arbetsgivare i Sverige vill anställa. Oavsett subventioner.

Jag personligen vill se repatriering av 2 miljoner ockupanter. Annars kan inte landet räddas. Det är inte svårare än så.

Samtidigt inser jag att SD inte kan driva den frågan bland fårskocken i Sverige i dagsläget. Det måste ske gradvis. Plus att alla ansökningar om asyl måste stoppas. För att inte tala om anhöriginvandring. En styggelse som kostar Sverige ohyggliga pengar.

Vissa skribenter i tråden anser att SD måste bli mycket hårdare för att nå framgångar i OU.

Jag är inte så säker på det. Svenska folket är mesar i sammanhanget. Man känner till problemen men vill inte göra någonting åt det. Eftersom det strider mot den svenska modellen. Hur infantilt är inte det.
2017-12-30, 10:10
Medlem
Verkligheten är och förblir SD:s bästa valarbetare, vare sig de själva gör något utspel eller ej.
Alla de eskalerande integrationsproblem som kommer att prägla valåret 2018, kommer att påverka valutgången dramatiskt.
Att valresultatet kommer att visa något annat än opinionssiffrorna, ska kanske ses mot bakgrund av vad som hände i omröstningarna som gav Trump och Brexit segrarna.
Det är en sak med en önsketänkande PK-sfär, en annan sak med det verkliga utfallet.
2017-12-30, 10:52
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Verkligheten är och förblir SD:s bästa valarbetare, vare sig de själva gör något utspel eller ej.
Alla de eskalerande integrationsproblem som kommer att prägla valåret 2018, kommer att påverka valutgången dramatiskt.
Att valresultatet kommer att visa något annat än opinionssiffrorna, ska kanske ses mot bakgrund av vad som hände i omröstningarna som gav Trump och Brexit segrarna.
Det är en sak med en önsketänkande PK-sfär, en annan sak med det verkliga utfallet.
Instämmer helt, de senaste dagarnas brottsvåg äter sakta upp förtroendet för regeringen och S. Allahiansen har också ett mycket stort ansvar för dagens situation.
De enda som är "oskyldiga" är SD, givetvis förstår allt fler hur det förhåller sig och de gamla inbitna traditionsväljarna dör bort en efter en.
SD kommer lyfta under 2018 likt en fågel Fenix i mätningarna.
2017-12-30, 11:54
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det som förvånar mig är att dagliga skjutningar och gängvåldtäkter inte får genomslag i opinionen.

Kanske det är så enkelt som att en stor del av svenskarna är rena idioter. Jag lutar åt det faktiskt.

Det KAN ju vara så att Ekeroth med flera inte direkt uppfattas som lösningen på problemen ?
2017-12-30, 11:59
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Instämmer helt, de senaste dagarnas brottsvåg äter sakta upp förtroendet för regeringen och S. Allahiansen har också ett mycket stort ansvar för dagens situation.
De enda som är "oskyldiga" är SD, givetvis förstår allt fler hur det förhåller sig och de gamla inbitna traditionsväljarna dör bort en efter en.

SD kommer lyfta under 2018 likt en fågel Fenix i mätningarna.

Ja, under 25% verkar mer eller mindre otänkbart - som läget ser ut!
Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-12-30 kl. 12:03.
2017-12-30, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det KAN ju vara så att Ekeroth med flera inte direkt uppfattas som lösningen på problemen ?

Så de som orsakat problemen skall istället ges förtroende till att lösa dem? Det är ju folk som uppger att de vill rösta på S och M i OI om vi skall tro dessa. Vet ej som svar kunde man möjligen respektera.

Om jag ställer Åkesson, Karlsson, Jomshof, Söder och Bieler på "min" sida, vilka tycker du kan matcha dessa med för Sverige bättre lösningar?

Ge mig fem namn från de andra partierna.
2017-12-30, 13:46
Medlem
svenabs avatar
Med tanke på att SD har hela den etablerade mediamaskinen emot sig och att deras politiska förslag har plagierats av övriga partier, så är opinionssiffrorna riktigt bra.

Ett exempel på en rubrik i Text.TV häromdagen: "Varannan nyanländ har fått jobb" Det visade sig att det var satsningen på snabbspår för nyanlända akademiker som hade lett till att hälften av dessa fått jobb. Ungefär 2000 st. Samtidigt skönmålar man svensk ekonomi som vanligt inför ett valår genom att flytta kostnader till kommuner mm.

Valrörelsen har inte börjat än men jag tycker SD skall köra hårt med ekonomiska frågor. Det verkar inte som om folk har grepp om att generositet kostar. Välfärden drabbas hårt och det är dags att upplysa folk om det. Detta har man mörkat genom den enkla frasen "man skall inte ställa grupp emot grupp" trots att det är exakt vad politik brukar gå ut på.
Det är från sossarna som SD bör sno åt sig röster. med hjälp av välfärdsfrågor, enligt min mening.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in