2017-12-29, 14:13
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Dessutom är svenskar i minoritet i Malmö, så chansen till att flera svenne-bananer ligger bakom denna attack är ytterst begränsad.
Även om svenskar hade varit i majoritet så hade sannolikheten att en grupp av dem skulle gruppvåldtagit en kvinna mer eller mindre obefintlig. Det är uteslutande svartskallar som ägnar sig åt sånt här.
Citera
2017-12-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Fyra gruppöverfallsvåldtäkter på kort tid, noll anhållna, noll misstänkta(?)... Malmöpolisen är helt odugliga.

Jag drar inte slutsatsen att malmöpolisen är helt oduglig. Tror du att dom sitter i en enkel sits? Dom sitter fastspända i en tunna där man häller på mer och mer träck och med krav om tystnad.
Varför riktar du inte din kritik dit den ska riktas; politikerna och politiken.
Citera
2017-12-29, 14:15
Medlem
Citat:
Fyra gruppöverfallsvåldtäkter på kort tid, noll anhållna, noll misstänkta(?)... Malmöpolisen är helt odugliga.
Och i det förra fallet med den enligt polisledningen lindrigt skadade 17-åriga flickan har de ännu inte kunnat fastställa händelseförloppet eftersom hon är så oerhört traumatiserad av händelsen.
Citera
2017-12-29, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Trodde att de hade sagt 18 år. Men visst är det av intresse om det är en tonårig kvinna eller en äldre kvinna på 30+ eller mer eller en ännu äldre kvinna.

Visst, men jag tolkar det som att man talar om en ung kvinna utan att vilja specificera åldern då det inte finns något att vinna genom att delge den till allmänheten.

Det vore kanske intressant för vissa att diskutera här i tråden, men sen då? Hur hade det hjälpt utredningen framåt?
Citera
2017-12-29, 14:18
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:

Vad ska polisen göra?

Med allt jävla pack som ränner runt i Sverige och som inte är registrerade hos några myndigheter, och som lever i ett stort parallellsamhälle? Gäller både flyktingar och zigenare, ena dagen är dem i Malmö, nästa dag är dem i Kiruna.. Det är så det sr ut i Sverige.
Dem kommer aldrig få tag på någon.

Det behövs radikala förändringar om vi ska kunna sätta stopp för sånt(och all annan jävla kriminalitet som drabbat vårt land, ex inbrott).
Jag orkar inte nämna allt nu, men en bra början är att polisen börjar samarbeta med public service och vidareförmedlar sina övervakningsfilmer så idioterna kan identifieras och gripas. Det är inte rimligt att polismyndigheten hemlighåller alla uppgifter, vilket gör att brotten aldrig klaras upp. Ta terrordådet i Stockholm som exempel. Där kunde man snabbt göra ett gripande tack vare att övervakningsbilder spred på alla nyhetskanaler. Det är dags för polisen(eller rättare sagt svenska myndigheter) att sluta skydda alla dessa förgripare!
Citera
2017-12-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf

Vad ska polisen göra?

Med allt jävla pack som ränner runt i Sverige och som inte är registrerade hos några myndigheter, och som lever i ett stort parallellsamhälle? Gäller både flyktingar och zigenare, ena dagen är dem i Malmö, nästa dag är dem i Kiruna.. Det är så det sr ut i Sverige.
Dem kommer aldrig få tag på någon.

Det behövs radikala förändringar om vi ska kunna sätta stopp för sånt(och all annan jävla kriminalitet som drabbat vårt land, ex inbrott).
Jag orkar inte nämna allt nu, men en bra början är att polisen börjar samarbeta med public service och vidareförmedlar sina övervakningsfilmer så idioterna kan identifieras och gripas. Det är inte rimligt att polismyndigheten hemlighåller alla uppgifter, vilket gör att brotten aldrig klaras upp. Ta terrordådet i Stockholm som exempel. Där kunde man snabbt göra ett gripande tack vare att övervakningsbilder spred på alla nyhetskanaler. Det är dags för polisen(eller rättare sagt svenska myndigheter) att sluta skydda alla dessa förgripare!

ja och det värsta av allt är att en kriminell som är 30 år och papperslös kan dra till med att han är 16 för att slippa straff
Citera
2017-12-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Jag drar inte slutsatsen att malmöpolisen är helt oduglig. Tror du att dom sitter i en enkel sits? Dom sitter fastspända i en tunna där man häller på mer och mer träck och med krav om tystnad.
Varför riktar du inte din kritik dit den ska riktas; politikerna och politiken.

Men deras munnar är INTE väl TEJPADE.Jag såg en polis från pressträff som Aftonbladet livesände nyligen.
Polismannen pratade helt öppet i LIVEsändning.Inga fastbundna händer och tejpad mun!
Sluta försvara odugliga polisfegisar! Är såå trött på sådana snack.
Polis ÄR en del av staten, även om det är en vanlig polisanställd.
Citera
2017-12-29, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Problemet med signalement är att de oftast blir så vaga att de inte är hjälpsamma.Vi kan ju ponera (tämligen riskfritt) att det handlar om MENA-ungdomar i 16-20-årsåldern (hur vet man åldern på utseendet?) och att det är invandrarättlingar eller sk ensamkommande kan vi också problemfritt anta. I ett samhälle där denna beskrivning pekar ut ungefär tio personer fungerar det utmärkt, när det pekar på tiotusen (eller fler) fungerar det inte.

Svammel! Der er få ofre, som kommer nærmere på forbryderne, end voldtagne kvinder. SElvfølgelig KUNNE polisere udlevere signalement.
Citera
2017-12-29, 14:42
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Men deras munnar är INTE väl TEJPADE.Jag såg en polis från pressträff som Aftonbladet livesände nyligen.
Polismannen pratade helt öppet i LIVEsändning.Inga fastbundna händer och tejpad mun!
Sluta försvara odugliga polisfegisar! Är såå trött på sådana snack.
Polis ÄR en del av staten, även om det är en vanlig polisanställd.

Helt enig. Även då politikerna är roten så ska polisernas inkompetens påpekas. - Detta säger jag eftersom det är polisen attityd som det är fel på. Dom beter sig som översittare när de jobbar för mig, dig och Sverige men de beter sig som de jobbar för poliserna i form av ett gäng. Det går att göra mer som polis och hellre 100 kompetenta poliser än 1000 inkompetenta.
Citera
2017-12-29, 15:00
Medlem
Undrar hur många av de här killarna som varit i kontakt med psykvården tidigare? Hade de fått hjälp INNAN hade det här kunnat undvikits, det är ett sjukt beteende.
Citera
2017-12-29, 15:00
Medlem
Norrens avatar
De har ju DNA sa de ju på pressträffen, och BO borde ju ha kunnat lämna signalement när det
är 4 st som råkat ut för dessa odjur..
Masstoppsning som i Uddevalla, av de som hamnar i rätt grupp..

Kanske är jäkligt många??
Citera
2017-12-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren

Kanske är jäkligt många??
Var det ett svar till mig? Jag tror faktiskt det inte är så vanligt att de varit i kontakt med psykvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in