Citat:
Ursprungligen postat av
curlingstaten
Det ligger nog en hel del i ovanstående.
Jag rör mig i kretsar från industrigolvet och utvecklingsingenjörer till landstingskvinnor, vd-ar och advokater och idag glider samtalet ofta och ganska fort in på vad 7K och Reinfeltd med journalister och massmedier som medlöpare ställt till med.
SD är inte längre tabu! De har många sympatisörer i dessa kretsar. Det är konstigt nog mer tabu på verkstadsgolvet då det är de som drabbas hårdast av lönesänkningar och de gigantiska framtida kostnaderna för invandringen och samhällsförändringen då white flight löser vissa problem för medel- och överklassen.
Nu är det inte ens tabu längre att diskutera SD bland sjukvårdsanställda!
Intressant med en liten verklighetsrapport.
Min fetning:
Den iaktagelsen var speciell. Varför tror du att arbetarna på golvet skulle tendera att hålla igen om SD-sympatier. Är det LO-facket som spökar?
Utvecklingen i Sverige är tydlig nu, mycket tydlig. Baksmällan är här, den psykologiska massinvandringsfesten är slut (Vi har dock fortfarande massinvandring i praktiken, anhöriginvandring och vanlig invandring.)
Sverige har ont i huvudet och baksmällan kommer inte att gå över på ett bra tag. Vi har blandat vin, sprit, punsch, öl, körsbärslikör, Malibou, knark, ja allt. Nästan alla är nu fullt medvetna om konsekvenserna, SD är nu bara milt tabuanstrukna, inte mer.
Man ur huse på SDs valmöten 2018 gott folk, SD on tour. Jag tippar på stor, stor uppslutning, folk vill känna gemenskap och framtidstro igen, en känsla vi förlorat. I det splittrade multikultisverige finns ett skriande behov av detta.
De ansvariga måste ställas till svars under valåret, det måste göras tydligt. Samtidigt måste SD ha lösningar på utanförskapsghettona, det har de egentligen inte.
Stäng kranarna är dock som alla vet prio 1. De måste dras år ordentligt. Sedan får väl S och M göra skitjobbet, det är ju trots allt de som förstört och söndrat.
Lite tråkigt att SD tappat momentum i OUs, men inte konstigt med tanke på M:s nya hårda retorik i migrationsfrågan. Ja, nästan alla partier har en hårdare retorik. Sverige är förändrat, PK dör.
Mvh RingRing Stockholm