2017-12-27, 17:35
Medlem
En post på redit påstår detta.....
Per Brenden Dilley @Hublife, 3 people taken to Gitmo yesterday from Toronto were associated with Barrick Gold, also Tony Podesta is a new cell dweller @ Gitmo, and the Bush family will have a member there as well, and joked Gitmo will need wheelchair access. Dilly is a congressional candidate in district 8 of Arizona....God I hope his sources are correct.

vi håller tummarna.....
Citera
2017-12-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Precis!

Och att lille Jared (känt Netanyahu sen han var barn, kolla när Netanyahu talar om han, finns klipp) köper just 666 kontoret för 3 ggr dess värde säger ju att han ville ha sitt kontor där just för att adressen var 666.

Trump är inte räddningen, han kommer kriga för Israel till döden det han han själv sagt. Inte ordagrant Men han har sagt "We will fight for Israel 100%, 1000%, it will be there forever!"

Om jag inte fått allting om bakfoten, så stöttar väl USA(Trump) Israel till 110 procent.
Citera
2017-12-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
En post på redit påstår detta.....
Per Brenden Dilley @Hublife, 3 people taken to Gitmo yesterday from Toronto were associated with Barrick Gold, also Tony Podesta is a new cell dweller @ Gitmo, and the Bush family will have a member there as well, and joked Gitmo will need wheelchair access. Dilly is a congressional candidate in district 8 of Arizona....God I hope his sources are correct.

vi håller tummarna.....

Kan du leta fram tweetsen och länka?

OT: håller på lilabanan - min nya gud på flashback :-)
Citera
2017-12-27, 18:16
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Om jag inte fått allting om bakfoten, så stöttar väl USA(Trump) Israel till 110 procent.

Stämmer. Det finns en mycket shady organisation du bör kolla lite närmare in i hur medlemmarna i AIPAC (American Israeli Public Affairs Committee) ser på relation, länderna emellan. Du kommer se att det är en lobby-organisation fylld med Israel-firsters så tittar vi på MÖ just nu så är det Israel som vispar upp allt.

MAGA var en fin slogan, men alla här borde veta att krafterna vi kämpar mot är globala och har infiltrerat hela västvärlden. Så jävla mycket som enbart och enbart pekar mot Israel och deras "vi är Guds utvalda folk" religiösa heliga invasion av MÖ genom infiltration. Syrien var jättefint för 20 år sen. Titta nu...
Trump var Israels vinst. Inte usa's. Det är vad jag har kommit fram till och känner mig klar med att få min hjärna våldtagen av info med pedofiler, arresteringsr, alla möjliga mysterier osv. Det är så uppenbart att det är till för att hålla oss upptagna... Dags att diskutera hur demokratiska Israel verkligen är utan att antisemitism kortet åker upp.
Citera
2017-12-27, 18:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
..
Och att lille Jared (känt Netanyahu sen han var barn, kolla när Netanyahu talar om han, finns klipp) köper just 666 kontoret för 3 ggr dess värde säger ju att han ville ha sitt kontor där...

Gjorde han?? Jag trodde han byggde ett skitdyrt hus - typ 3 ggr så dyrt som vanliga skruttskyskrapor :-) , inte att han köpte det gamla härket som han rev, till 3 ggr marknadsvärde.
Men du har förstås källor?
Citera
2017-12-27, 19:13
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
1) jag avskyr terrorstaten Israel lika mycket som jag avskyr terrorstaten Palestina - båda beter sig som snoriga femåringar i en sandlåda.
2) din länk visar ingenstans att Jared skulle köpt huset för tredubbla värdet - att han byggde nytt och dyrt är en helt annan sak vilket du borde förstå.
Vill du försöka igen?

Allt jag har att säga är att jag skriver inga osanningar, jag är dessutom restriktiv med länkar till nyhetssidor bl a för idag vet man inte vilken info som stämmer eller inte så jag uppmanar alla till att bortse från allt ni någonsin lärt er och ser världen ur egna färska ögon. Jag är ingen jävla profet. Däremot vill jag gärna sprida kännedom framför allt bland SD:are och andra vad som hänt med "oppositionen"

Gällande Kushner, så verkar vi oavsett vara överens om att han inte köpte den i något investeringssyfte. Jag litar inte på någon som serverar mig information på ett silverfat längre. Jag vill se dokument, sammankopplat med tal, intervjuer, påstående ALLT om specifika individer för att se exakt vilka individer som ska hängas först. Jag tror Bibi Netanyahu står högst upp på min lista nu. Vart PM 2 vändor i Israel, ser allmänt ond ut. Manipulativ som ingen annan. Vidrig jävla sionist.

Jag står med palsestina. Alla dagar i veckan. Israels krig har blivit hela världens börda.
Senast redigerad av Lilabanan 2017-12-27 kl. 19:17.
Citera
2017-12-27, 19:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Allt jag har att säga är att jag skriver inga osanningar, jag är dessutom restriktiv med länkar till nyhetssidor bl a gör idag vet man inte vilken info som stämmer eller inte så jag uppmanar alla till att bortse från allt ni någonsin lärt er och ser världen ur egna färska ögon. Jag är ingen jävla profet. Däremot vill jag gärna sprida kännedom framför allt bland SD:are och andra vad som hänt med "oppositionen"

Jag står med palsestina. Alla dagar i veckan. Israels krig har blivit hela världens börda.

Jag har väl inte påstått att du skriver osanningar (även om du har helt fel i ditt påstående att jag skulle vara pro-Israel), det jag bad om var bara belägg för ditt påstående att Kushner skulle köpt adressen 666 för det tredubbla marknadsvärdet. Har du en källa på det eller hittade du bara på? Hade du missförstått? Hade du bara lite fel?
Eller?
Citera
2017-12-27, 19:23
Bannlyst
Allt handlar om att försvara petrodollarn.
Citera
2017-12-27, 19:32
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Allt handlar om att försvara petrodollarn.

Skulle du bli förvånad om jag så att det finns planer att krascha dollarn?

Petrodollar "var bra så länge det varade"
Citera
2017-12-27, 19:36
Bannlyst
Citat:
Skulle du bli förvånad om jag så att det finns planer att krascha dollarn?

Petrodollar "var bra så länge det varade"
Nej jag blir inte förvånad över nånting när det gäller detta.
Citera
2017-12-27, 19:44
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Nej jag blir inte förvånad över nånting när det gäller detta.

Snart lär grön energi ta över men tyvärr så kommer samma makthavare skapa marknaden.

Ur ett miljöperspektiv är ju t ex solceller inte alls bra-produktionen av de skapar mycket miljögift. Trump vill ju pryda hela sin mexiko-vägg med solceller vilket kan låta bra men det kommer gynna de "nya gamla"

Saker kommer bara bli värre, i modifierad form. Ni som fsitiskt hsr intresse av att försöka slå omkull de här härskarna kan börja med att leva minimalistiskt-dvs handla så lite som möjligt. Pengar är deras medel. Även om du köper en pizza på din lokala pizzeria för 80:- så är 25% pengar rakt ner i fickorna på dessa avskum.

Tänk efter före ni handlar.
Citera
2017-12-27, 19:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hela historien är rörig. Det finns ingen artikel där det står att "666 was layed out för $2M and Jerd kushner bought if for $6M!" Nej, utåt sett var sett sen "bra investering" men inte mycket tyder på det, så då är frågan fortfarande varför han var så kåt på just den adressen.
Nej historien är inte ett dugg rörig - det handlar bara om att leta reda på fakta och undvika grundlösa påståenden på konspirationssiter. Du kan uppenbarligen inte hitta någonting som stödjer påståendet att Kushner skulle betalat det tredubbla marklnadsvärdet för att komma över den specifika adressen (666). Här har du å andra sidan läsning som visar att det var hans superexklusiva nybygge som låg runt tre gånger normal"priset".. Det är förstås helt oberoende av vilken gatuadress-siffra det var på tomten...
http://www.slate.com/blogs/moneybox/2017/04/07/kushner_s_666_5th_avenue_is_a_perfect_metaphor_of_ the_trump_administration.html

Citat:
Jag vet inte vad du är för en person, men jag ser bara dig posta mot alla "konspirationsteori" varav många faktiskt kan ledas tillbaka till det monetära systemet och media, Allt judeägt. Du lägger all din tid på forumet att slå hål på dessa. Du kanske bara är ytterligare ett exempel av hur en kombo av hur vi människor har hjärntvättats så jävla hårt till att se allt annat än just sanningen.
Kasnek det. Eller så ägs inte hela världen av judar.

Citat:
Men jag har svårt att tro det. Jag är rätt övertygad om att du är ett Hasbara-troll. Annars är du bara naiv och klänger fast vid en världsbild av att alla problem är lokala och inget i en annan del av världen påverkar oss. Samtidigt som vi helt öppet går mot globalisering.
Är globalisering något nödvändigt ont menar du? (Jag är själv emot globalisering men jag frågar ändå eftersom det är ett sånt typiskt standardargument i dessa fora som knappt verkar kräva eftertanke innan man slänger ur sig det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in