Citat:
Ursprungligen postat av
80231
Det är säkert ett argumentationfel att skriva så som jag gör, men det går inte att bevisa att gud finns.
Det går faktiskt att bevisa att den gud som många tror på och "lever med" faktiskt inte finns.
De kan säga t.ex "Gud hjälper dig" i trängda situationer, vid olyckliga situationert etc... och man kan direkt påvisa att den Gud som dessa troende hänvisar till, absolut inte varken hjälpt , lyssnat, agerat och därmed är det bevisat att den Gud man håller för sann, är osann.
Kanske att den Gud man hänvisat till kan tänkas finnas, dock inte i den form och beskrivning som står beskrivet i texterna. Tyvärr.
Sedan ska du som alltid påpekas i dessa trådar, förstå vad ett bevisvärde är .. och då får du anstränga dig betydligt mer än att .... som här nedan...
Citat:
Det går bara att säga att gud finns för mig. Och därför så finns gud.
Det är alltså inte bara att bara..
Att bevisa ngt för sig själv (om man äger någon form av självrespekt) är att också därmed framstå sig själv ,
inför andra. Men saknar man respekt för termen BEVIS.. så får du leva med att därmed leva i din DRÖMVÄRLD som blir till sluit en -drönartillvaro. i förlängningen... belastande också.
Utan den respekt kontakt korrelation eller relation till vad mänskliga släktet beslutat att BEVIS ska sägas vara : ett bevis ska kunna falsifieras.
Hittills talar du om dina känslor - en känsla är nog så långt ifrån bevisvärde det går att komma.
Jag kan t.ex säga att i och med att jag blundar och går ifrån världen.. dväljer i mitt inre/ego.. och känner tydligt i hela min kropp och "själ" att flygande katten Olibomboungkan kallad Gunkie är den enda sanna Guden, räcker att "jag vet" så finns guden - min tro & övertygelse är beviset
Men så kommer det, i och med min hävdelse bland andra gudshävdelser, så utbryter en faslig massa konflikter, för vi vill alla framställa den ultimata guden men eftersom varje gud med gudsuppfattning har i sin tur tiotusentals tolkningar och underlag att hänvisas till, så bör du med minimal matematisk begåvning genast förstå hur gudstron är en ganska avgörande konfliktfaktor i denna värld, och varit med att underblåsa otroligt många konflikthärdar och ser till!! att de fortsätter, och JA din version är en av dem.
Skulle jag envisas med att ha samma uppfattning som du, min tro bevisar gud.. så skulle min aktivitet i gudshävdelsen vara det som tippar över och utgöra ännu en antagoniserings-faktor som skulle kunna få sjuka konsekvenser, men nu tror jag inte.. jag är funtad så att jag på förhand kan räkna ut vissa saker och jag har den framhållningen att se det som opassande att dra in in gud Ollie Bollie Prmpgflax 892+jmklsvn .. gd Allioooha eller vilket som helst namn, ett namn är namn.. men BETEENDET ni "övertygade" kommer dragandes med, är i sin irrationella natur.. oftast livsfarlig där den hävdar sig att ska behöva -respekten-
Varför ska jag respektera dina dagdrömemrier?
Varför ska jag respektera dina nattliga drömmerier?
Respekterar du bevisvärdets grundregel?
Citat:
Je pense, donc je suis.
Hur så? Tror du att du får stilpoäng för att byta till annat språk?
Är denna svängning till annat språk något som ökar bevisvrdet? För dig?
För mig kan du ta det på swahili.. för att försöka distrahera.. mer än så blir det inte.